Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon mer än jag som kommer lägga beställning på nya iPhone idag ?

Blir en iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green såklart
Går från en gammal iPhone XS Max

Normalt sett så... men i år så sammanfaller släppet med en sedan länge inplanerad resa till Florida så jag kommer att sikta på att köpa där. Har kontrollerat frekvensbanden och det ska inte vara något problem

Men eftersom jag är som jag är så planerar jag enligt följande:

  • Gör en beställning idag

  • Monitorera hur väntetiderna blir under helgen för nya beställningar i USA

  • Ta ett beslut om avboka satsa på USA eller behålla beställningen

11Pro Max 256GB, troligen space gray eftersom jag alltid väljer det
(Från XS Max 256)

Funderade även på en Serie 5 Cellular från USA men givetvis så saknar USA modellerna LTE Band 20 som Telia använder (exempelvis utanför mitt hus) så den faller bort och jag fullföljer min beställning hos Apple

Jag kommer köpa den, men tveksam om jag beställer eller köper över disk. Är så osäker på vilken färg, tycker de brukar se så annorlunda ut IRL. Nu med nya finishen tror jag att jag vill ta mig en titt om jag ska ha grön, grå eller guld.
Och, ska jag våga köra utan skal ?

Siktar dock på Pro Max.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-13 10:23

Inväntar klockan 14 för att se vad Telenor erbjuder (via change) men lutar åt att Xs Max får hänga med ett år till.

Ursprungligen av theplague:

Jag kommer köpa den, men tveksam om jag beställer eller köper över disk. Är så osäker på vilken färg, tycker de brukar se så annorlunda ut IRL. Nu med nya finishen tror jag att jag vill ta mig en titt om jag ska ha grön, grå eller guld.
Och, ska jag våga köra utan skal ?

Siktar dock på Pro Max.

Klart du skall köra utan skal eller.. köp bakstycke skydd från dbrand om du tröttnar på grön så kan du välja alla färger från dbrand, behåller känslan i telefonen utan massa feta plånbloksfodral osv. Har alltid kört dbrand skydd på mina.
Såg att de fanns även nu i Camo svart eller grönt

Kommer köpa en 11 Pro grön 256 GB så fort affären öppnar. Min X har tröttnat på livet.

Gick ju oväntat smidigt med appen på iPaden. 11 Pro midnatsgrön 256GB samt ett nytt grönt armand till AW 4 (ny klocka får vänta tills nästa år).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-13 14:49

Verkar som att iPhone 11, 128 GB kostar 270:- i månaden på mitt (iofs dyra) abonnemang (Telia 30 GB).

Det är en ganska bra rabatt (270:- x 24:- =6480:-).

Kan det stämma? Drar mig för att binda mig, men bra rabatt är det.

Vänligen, Ylan

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-13 14:59

Kolla gärna in vår nyhet om var ni köper iPhone 11 och iPhone 11 Pro billigast!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-13 15:03
Ursprungligen av Ylan:

Verkar som att iPhone 11, 128 GB kostar 270:- i månaden på mitt (iofs dyra) abonnemang (Telia 30 GB).

Det är en ganska bra rabatt (270:- x 24:- =6480:-).

Kan det stämma? Drar mig för att binda mig, men bra rabatt är det.

Vänligen, Ylan

Det verkar som att Telia byter till företag när man skall välja telefon. Det går inte att välja privatperson, alltså kommer det förmodligen moms på.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Verkar som att iPhone 11, 128 GB kostar 270:- i månaden på mitt (iofs dyra) abonnemang (Telia 30 GB).

Det är en ganska bra rabatt (270:- x 24:- =6480:-).

Kan det stämma? Drar mig för att binda mig, men bra rabatt är det.

Vänligen, Ylan

Var finns du uppgift om detta? hittar ej på telias hemsida....

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-13 15:15
Ursprungligen av calinou:

Var finns du uppgift om detta? hittar ej på telias hemsida....

https://www.telia.se/privat/apple/iphone/drfy

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-13 15:31
Ursprungligen av Ylan:

Det verkar som att Telia byter till företag när man skall välja telefon. Det går inte att välja privatperson, alltså kommer det förmodligen moms på.

Vänligen, Ylan

Ett par iPhone-släpp tillbaka så gjorde ju Telia en miss där de presenterade företagspriset för privatkunderna, dvs utan moms. Där sparade man en slant

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-13 15:46
Ursprungligen av calinou:

Var finns du uppgift om detta? hittar ej på telias hemsida....

Nu när jag valde hemleverans verkar det som att det faktiskt är den rabatten.

Jag gick till https://www.telia.se/privat.

Klickade på hemleverans, valde telefon, klickade i mitt abonnemang, och klickade sedan på "+Se hur vi räknat ut din kostnad".

På iPhone 11, 128 GB får jag 3315 i hårdvarurabatt. Men då har jag ett ganska dyrt abonnemang 30 GB/mån, och två extratelefoner (som ej är bundna).

Vänligen, Robert

Ursprungligen av zinned:

Ett par iPhone-släpp tillbaka så gjorde ju Telia en miss där de presenterade företagspriset för privatkunderna, dvs utan moms. Där sparade man en slant

Ja, det hade jag glömt. Ibland har man tur

Ursprungligen av Ylan:

Nu när jag valde hemleverans verkar det som att det faktiskt är den rabatten.

Jag gick till https://www.telia.se/privat.

Klickade på hemleverans, valde telefon, klickade i mitt abonnemang, och klickade sedan på "+Se hur vi räknat ut din kostnad".

På iPhone 11, 128 GB får jag 3315 i hårdvarurabatt. Men då har jag ett ganska dyrt abonnemang 30 GB/mån, och två extratelefoner (som ej är bundna).

Vänligen, Robert

128 GB har inte dom andra modeller 11 Pro och Max verkar som. 64 GB är för lite och då blir det 256 GB vilket kostar en förmögenhet. Man kan nästan köpa 2 st obundna för det priset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-13 16:27
Ursprungligen av calinou:

128 GB har inte dom andra modeller 11 Pro och Max verkar som. 64 GB är för lite och då blir det 256 GB vilket kostar en förmögenhet. Man kan nästan köpa 2 st obundna för det priset.

Nope, Pro var aldrig ett alternativ för mig. Inte för att det är något fel på dem, förutom den lilla detaljen med priset!

Sedan tänker jag att livstiden är lika lång på icke-pron eftersom det är samma propp.

Beställde nu en röd iPhone 11, 128 GB.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av @ndreas:

Klart du skall köra utan skal eller.. köp bakstycke skydd från dbrand om du tröttnar på grön så kan du välja alla färger från dbrand, behåller känslan i telefonen utan massa feta plånbloksfodral osv. Har alltid kört dbrand skydd på mina.
Såg att de fanns även nu i Camo svart eller grönt

Jag har alldeles för stor erfarenhet av skadade telefoner för att känna mig helt safe haha.
Har kört apples siliconcase i ett skapligt gäng år nu - bra skydd mot luren och snyggt. Kan ju lägga luren med glaset nedåt på bort etc vilket är skönt för att slippa se allt som händer och inte vill stoppa undan den nånstans.
+ att skalet ger fäste så jag kan lägga den bra i bilen när jag ska använda den som GPS (och på andra ytor/situationer där jag vill den inte ska glida iväg).

Ett plus att hålla telefonen i bra skick när jag ska sälja den om jag köper ny nu.
Men, den är ju snyggare utan.

Det är samma crackhead på Telia som satt rabatterna i år som vid iPhone X-släppet.
Nedan är rabetterna för lurarna vid uppbindning 24 månader.

Är det bara jag som tycker följande är ologiskt?:
- Att ju dyrare lur är rabatten mindre
- Att mellan de olika versionerna av telefoner varierar "rabattstegen" på olika vis - i vissa fall ger köp av 512GB mer rabatt än 256gb, men i andra fall inte.

Vem är det som höftar fram det här? Kan inte vara någon som kan matte, logik eller statistik särskilt bra.
Eller?

iPhone 11

6gb Surf
64gb - 2715:-
128gb - 2355:-
256gb - 2215:-

30 gb Surf
64gb - 3195:-
128gb - 3315:-
256gb - 3175:-

iPhone 11 PRO

6gb Surf
64gb - 2675:-
256gb - 2175:-
512gb - 2235:-

30 gb Surf
64gb - 3395:-
256gb - 3135:-
512gb - 3195:-

iPhone 11 PRO MAX

6gb Surf
64gb - 2055:-
256gb - 2035:-
512gb - 2095:-

30 gb Surf
64gb - 3015:-
256gb - 2995:-
512gb - 3055:-

Någon som beställt med Telia?
Kaaaaan man inte välja belopp på förhöjd månadsavgift eller om man inte alls vill ha den?

Ursprungligen av theplague:

Någon som beställt med Telia?
Kaaaaan man inte välja belopp på förhöjd månadsavgift eller om man inte alls vill ha den?

Förstår inte, varför välja Telia framför 3s erbjudande annat än täckningen om det då spelar roll där man bor.

Tycker deras erbjudande är helt överlägset just nu.

Ursprungligen av SethCohen:

Förstår inte, varför välja Telia framför 3s erbjudande annat än täckningen om det då spelar roll där man bor.

Tycker deras erbjudande är helt överlägset just nu.

Jo. Bor i skärgården på ett ställe där allt annat än Telia är kass
Innan har Tre haft ganska kassa utlandsdealar med, jobbar utanför EU ibland.

  • Medlem
  • 2019-09-13 22:13
Ursprungligen av SethCohen:

Förstår inte, varför välja Telia framför 3s erbjudande annat än täckningen om det då spelar roll där man bor.

Tycker deras erbjudande är helt överlägset just nu.

Man kanske inte vill gynna kineserna (eller ialla fall Hongkong) utan istället vill stödja det lokala näringslivet

Ursprungligen av Ljung:

Man kanske inte vill gynna kineserna (eller ialla fall Hongkong) utan istället vill stödja det lokala näringslivet

Nja, näringslivet stöttar man ju inte riktigt om man ger Telia sina surt förvärvade pengar. Snarare staten (äger ca 40%). Gör vi inte det tillräckligt redan?

Tele 2 äger numera Comhem och det kan man ju inte stötta. Telenor ägs av norska staten (55%) och norrmännen är väl trevliga men varför stötta norrmännen? Vad kvarstår då? 3 då som visserligen ägs till 60% av CK Hutchison (Hong Kong) men även 40% av Investor (Wallenberg-sfären). Så om du nu vill stötta näringslivet mest väljer du 3.

Disclaimer: jag jobbar inte på 3 eller något annat bolag förknippat med ovanstående.

Senast redigerat 2019-09-14 18:19
  • Medlem
  • 2019-09-13 23:00
Ursprungligen av SethCohen:

Nja, näringslivet stöttar man ju inte riktigt om man ger Telia sina surt förvärvade pengar. Snarare staten (äger ca 40%). Gör vi inte det tillräckligt redan?

Tele 2 äger numera Comhem och det kan man ju inte stötta. Telenor ägs av norska staten (55%) och norrmännen är väl trevliga men varför stötta norrmännen? Vad kvarstår då? 3 då som visserligen ägs till 60% av CK Hutchison (Hong Kong) men även 40% av Investor (Wallenberg-svären). Så om du nu vill stötta näringslivet mest väljer du 3.

Disclaimer: jag jobbar inte på 3 eller något annat bolag förknippat med ovanstående.

Nja, Jag trodde ju att i slutet av inlägget skulle.... Nåja, fredagsbus. Skål och välj den operatör du tycker är bäst

Ursprungligen av @ndreas:

Någon mer än jag som kommer lägga beställning på nya iPhone idag ?

Blir en iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green såklart
Går från en gammal iPhone XS Max

Blir samma iPhone för mig via Telia. Rätt lång leveranstid. Beställde vid 16.45 och telefonen levereras 12 november (!!). Hoppas på snar tidigareläggning. Nån som vet hur man går till väga för att få ett års prenumeration av Apple TV+?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-14 00:52

Det blev en 11 64 HB Röd åt hustrun. Hon går från en 8 och det ska bli sjukt intressant att se hur hon reagerar på den saknade hemknappen..?. Jag vet att det kommer betraktas som nationellt nödläge initialt..?. Huvudorsaken till bytet är att sonens dåliga 7:a behöver bytas mot mamma fina 8:a..?

Kommer nog att vänta tills dom (11 Pro Max) finns i Production Red. Gillar färgen skarpt.

Väntar in när de finns i butik så jag får titta och känna på dem. Sen angående färgerna om jag inte har fel så är Product Red bara för iPhone XR och möjligen till uppföljaren 11? Jag tror inte den kommer till PRO modellerna.

Ursprungligen av CekariYH:

Kommer nog att vänta tills dom (11 Pro Max) finns i Production Red. Gillar färgen skarpt.

Det kommer förmodligen inte hända, om man ser till att de aldrig gjort de dyrare varianterna i den färgen.

Bevaka tråden