Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple visar upp fler titlar till Apple Arcade

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inför lanseringen av Apple Arcade passar Apple på att lansera en ny video där de går igenom ännu fler titlar som kommer finnas tillgängliga vid lansering.

Läs hela artikeln här

Saknar stora titlar, hoppas det blir bra. Kan bli roligt att spela hela familjen.. ?

Ursprungligen av Stefan Mether:

Saknar stora titlar, hoppas det blir bra. Kan bli roligt att spela hela familjen.. ?

Vilka är det du saknar?

Ursprungligen av calinou:

Vilka är det du saknar?

Spelar så lite själv så jag kan inte säga att de titlar jag spelade tidigare borde komma, men när jag kollar med grabbarna hemma så är de måttligt imponerade.

Hade önskat att det kom några dragplåster..

Har lite sovit på den här tjänsten men nu när jag läst folk som har kört den ( Verkar funkar med 13 betan nu) så är man ju bra pepp. Kommer nog göra sig bra på ipad pro med ps4:a kontroll. Och som ni skriver. Guldläge för oss med barn.

Har testat några spel nu, helt ok och ser framemot när det blir fler multiplayer vi kan köra i familjen. ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-19 09:59

Har inget att köra Arcade på än (men förhoppningsvis i morgon), hur köper man? App Store?

Vänligen, Ylan

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-19 14:43
Ursprungligen av Ylan:

Har inget att köra Arcade på än (men förhoppningsvis i morgon), hur köper man? App Store?

Vänligen, Ylan

Det märker du ganska snabbt när du öppnar AppStore hur det fungerar

Lite bummer att det inte finns till tvOS ännu. Eller är det endast hos mig?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-19 21:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Lite bummer att det inte finns till tvOS ännu. Eller är det endast hos mig?

Kommer senare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-21 19:48
Ursprungligen av Innis:

Det märker du ganska snabbt när du öppnar AppStore hur det fungerar

Och det hade du helt rätt i!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Innis:

Kommer senare

Kör redan det på min iPad med betan av iPadOS.

Kontrollen gör spelupplevelsen bättre men titlarna de hittills skrapat ihop imponerar inte. Min switch har sämre prestanda än min iPad men grafik och fps är markant bättre och kontroller samt spelupplevelse är långt före.

Det här känns mer som när jag ägde min Jaguar från Atari. Otroligt intressant men halvfärdiga spel och en stundvis frustrerande spelupplevelse.

Jag har idag provat 40 av de kanske 50-60 titlar som finns tillgängliga och är du en nintendo 8-bit eller minecraftfan så finns det mycket som kommer tilltala dig.

Är du som jag och spelar Tomb Raider (Xbox), Zelda (Switch), Lumino City (iPad), Asphalt 9 (iPhone) eller Unravel (Xbox) så finns det inget värt att spela för dig än.

Är det värt pengarna?

För dig som är nostalgiker eller gillar att stödja små nyskapande spelutvecklare så ja, det är ändå bara 59kr i månaden.

För dig som gillar att pusha din nya padda eller iPhone till gränsen och sedan använda den för att värma upp huset så nej. Här finns inte de riktigt oförglömliga spelupplevelserna eller Asphalt grafiken. Inte än tyvärr.

Ursprungligen av calinou:

Vilka är det du saknar?

Spel som Limbo, Lumio City, Asphalt, Mario, Riktiga Sonic (Den tokbuggiiga Sonic racing räknas inte), Bad land, InfinityBlade, Tiny Wings, Towerdefence eller Room. Spel som antingen ger en spelupplevelse du dras med av eller en grafik som imponerar. Det du får nu är en samling beta versioner av spel som visserligen är nytänkande men fulla av buggar och frustrerande spelkontroller där man använder alldeles för få av de möjligheter en kontroll ger.

ARcade saknar dessutom AR, något jag hade hoppats mer på. Men visst är det kul med lite lågupplösta minccraft kopior eller att få se en kinesisk kopia på Zelda springa omkring. Det finns dock potential för så mycket mer och det är synd att den inte utnyttjas. För vem vill spela lågupplösta nostalgiker på sin snordyra XDR skärm med super gpu och alla processorers förebild?

Nej ge mig lite av det jag skrev ovan, kanske bara en titel i månaden så kan resten vara gamla Frogger eller minecraft action.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-22 19:50

Du tillhör helt enkelt inte målgruppen. Är övertygad att Arcade kommer bli uppskattad hos många.

1
Bevaka tråden