Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleCare+ livet ut

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har börjat med att tillåta kunder teckna AppleCare+ som prenumerationstjänst.

Läs hela artikeln här

Någon aning om vad denna kommer att kosta per månad?

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-09-11 19:46
Ursprungligen av CekariYH:

Någon aning om vad denna kommer att kosta per månad?

Jag hittar inga priser på svenska Sidorna. Men enligt AppleInsider så skulle det vara ”något” dyrare än vad 2-3 års priset. Men det kommer variera från produkt till produkt precis som med vanliga AppleCare+

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-11 19:50
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har börjat med att tillåta kunder teckna AppleCare+ som prenumerationstjänst.

Läs hela artikeln här

Kanske ska tilläggas att det inte syns något spår av detta på svenska Apple Store ännu:

Med amerikansk Apple Care kan man förutom månadsbetalning även välja tillägg som täcker stöld eller förlust:

Vi får väl se om / när / och i vilken form detta kommer till Sverige

Ursprungligen av Thor:

Jag hittar inga priser på svenska Sidorna. Men enligt AppleInsider så skulle det vara ”något” dyrare än vad 2-3 års priset. Men det kommer variera från produkt till produkt precis som med vanliga AppleCare+

Dyrare per månad? Exempel Köper en iPhone och det vanliga Apple care kostar 1500:- men vad blir sen månadskostnaden för den nya, kan ju knappast bli 1500:- sas.
Naturligtvis varierar det per produkt i fråga.

Ah, såg nu att du la upp länkar... så ca $8/ mån eller betala årsvis för en något mindre summa. låter inte så illa.

Något mer att se fram emot alltså.

Tjänsterna börjar definitivt bli mer prisvärda än produkterna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-11 20:18

Lite mer tankar i samma anda, dvs i Apples omdaning mot ett företag som erbjuder mer tjänster än hårdvara.

Editorial: How long before we get a $100 'Everything Apple' subscription including an iPhone?

Alltså i framtiden kanske ett abonnemang där allt ingår. Alla tjänster med Apple Music, TV, News, Arcade, iCloud drive osv, inklusive en iPhone med Apple Care. Ska vi säga introduktionspris på tusen kr i månaden?

Volvo verkar ju vilja experimentera åt det hållet där bilägande byts ut mot köp av en transporttjänst.

Ursprungligen av IngoX:

Lite mer tankar i samma anda, dvs i Apples omdaning mot ett företag som erbjuder mer tjänster än hårdvara.

Editorial: How long before we get a $100 'Everything Apple' subscription including an iPhone?

Alltså i framtiden kanske ett abonnemang där allt ingår. Alla tjänster med Apple Music, TV, News, Arcade, iCloud drive osv, inklusive en iPhone med Apple Care. Ska vi säga introduktionspris på tusen kr i månaden?

Volvo verkar ju vilja experimentera åt det hållet där bilägande byts ut mot köp av en transporttjänst.

Lite som Adobe fast de har bara programvara endast.

Modellen funkar om man utnyttjar tjänsten regelbundet året runt, för en annan skulle det bli end rätt kraftig förlust.
Min Adobe tjänst ligger overksam kanske 4-5 månader om året tex.
Bil kör jag bara om jag måste längre än vad jag orkar gå... Kört mindre än 3000 mil sedan 2012-04-xx.
Iofs för oss som bor i hyresrätt så kör man ju nått liknande men då är man ju boende hemma iaf större delen av året.

Skulle vara kalas om man kunde hyra tjänsten som sen beräknas om i ett årsavslut och man får tillbaka en del stålar för outnyttjad tid/användande...

1
Bevaka tråden