Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är uppföljaren till iPhone XR

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har Apple visat upp höstens nya flaggskepp och precis som ryktena har pekat på så fick vi tre nya telefoner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:26

Jag behåller nog min iPhone X ett tag till.

Nä, min XS Max kanske får hänga med ett tag till. Dock blir man ju lite sugen på en 11 PRO Max... Hmm...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-10 20:39

Så iPhone 11 blir $50 billigare än vad iPhone XR var förra året. En klok justering, lite åt rätt håll.
iPhone 11 Pro har samma utgångspriser som iPhone XS hade

Ursprungligen av IngoX:

Så iPhone 11 blir $50 billigre än vad iPhone XR var förra året. En klok justering, lite åt rätt håll. iPhone 11 Pro har samma utgångspriser som iPhone XS hade

Nyfiken på hur den kraftigt försvagade kronan kommer påverkar prissättningen här i Sverige.

Lite av en sensation att de har sänkt priset på efterträdaren till XR. Men positivt. Fast med valutakurser och annat får vi se vad priset blir i Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-10 20:53
Ursprungligen av theplague:

Nyfiken på hur den kraftigt försvagade kronan kommer påverkar prissättningen här i Sverige.

Priser finns på Apple Store nu.
64 GB - 9 195. 128 GB - 9 795. 256 GB - 11 095.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:05

Kommer absolut inte att köpa någon av dem utan även denna gången skippa uppdater. Kör vidare med iPhone X, uppdateringen motiverar inte priset.

Ursprungligen av IngoX:

Priser finns på Apple Store nu.
64 GB - 9 195. 128 GB - 9 795. 256 GB - 11 095.

Dom andra iPhone finns inte med?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 22:32
Ursprungligen av calinou:

Dom andra iPhone finns inte med?

Alla finns där

Ursprungligen av Innis:

Alla finns där

Skulle det inte komma en 11 pro max?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 22:39
Ursprungligen av calinou:

Skulle det inte komma en 11 pro max?

Ja och den finns på Apples hemsida.

https://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/ipho...

Ursprungligen av johnh3:

Lite av en sensation att de har sänkt priset på efterträdaren till XR. Men positivt. Fast med valutakurser och annat får vi se vad priset blir i Sverige.

Priserna i Sveriga matchar faktiskt ganska väl priset i USA. Det som gör det dyrare i Sverige är momsen (och det dåliga värdet på kronan). Jag gjorde en undersökning eftersom jag ska till USA i början av oktober. Jag räknar med en dollarkurs på 10 kr för att göra det enkelt. Sedan så drar jag av 20% (vilket motsvarar ett momspåslag på 25%) för att få svenska priset utan skatt.

Landar då på ungefär samma pris som i USA (med dollarkurs på 10 kr). Sedan så ska vi komma ihåg att det tillkommer lokal moms.

Men för den modell som jag tittar på (11 Pro Max, 256 GB) så gör detta en skillnad på ungfär 3000 kr så att jag överväger starkt att köpa i USA. En 18W laddare kostar strax över 300 så jag har råd att köpa en sådan separat här hemma

Undersökte även en Serie 5 Cellular men där finns ett stort problem. Den amerikanska modellen saknar LTE Band 20 som är väldigt centralt för mig som Teliakund så där blir det ingenting. (Prisskillnaden var ungefär 1000 kr). När det gäller telefonen så ser det bra ut avseende frekvensband

Mina jämförelser är baserade på en momssats på 7% (genomsnittlig moms i Florida).

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2019-09-18 14:26

Någon som vet vad iPhone 11 klarar av som högsta effekt för snabbladdning? Apples snabbladdare är ju på 18W, men klarar den även högre effekt?

Lyckades hitta på Apples hemsida att de använt adaptrar upp till 87W i tester, men det betyder ju dock inte att de drar nytta de effekterna.

Hur är kamerorna för de som tar bilder i råformat? Är det någon som har läst något om det?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-18 19:08
Ursprungligen av Snabeldrake:

Hur är kamerorna för de som tar bilder i råformat? Är det någon som har läst något om det?

  • Medlem
  • 2019-09-18 19:15
Ursprungligen av Snabeldrake:

Hur är kamerorna för de som tar bilder i råformat? Är det någon som har läst något om det?

Vi får väl avvakta tester av Halide, Camera+ och ProCamera för att nämna några appar som kan fota i råformat. Apples inbyggda app kan det inte.

1
Bevaka tråden