Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple presenterar i dag Series 5 av Apple Watch

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:05

Blygsam uppdatering, tycker jag... Always On-display får tummen upp men det är typ det...

Har dom sagt ngt om att gamla armbanden passar även 5:an ?

Försäljningsstart i butik 20 september. Som jag fattar det kan man även köpa ikväll på AppleStore för leverans 20:e.
Skall bli intressant att se vad titanmodellen får för pris i Sverige?

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:55
Ursprungligen av adress@mac:

Har dom sagt ngt om att gamla armbanden passar även 5:an ?

Nej det sade de inte. Men det vore extremt märkligt (och korkat) om så inte var fallet. Så vi kan räkna med att de gamla passar.

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:55

Jag var lite ouppmärksam på slutet.
Sa dom att man numera kan skapa sina egen urtavla till klockan? Jag kanske bara drömde?

  • Medlem
  • 2019-09-10 21:00
Ursprungligen av Dalle:

Jag var lite ouppmärksam på slutet.
Sa dom att man numera kan skapa sina egen urtavla till klockan? Jag kanske bara drömde?

Du drömde nog. Jag tror inte Apple vill förstöra sitt varumärke genom att låta en massa amatörmässigt designade urtavlor synas på handlederna. Och särskilt inte nu med Always On på AW5.

  • Medlem
  • 2019-09-10 21:02
Ursprungligen av Ljung:

Du drömde nog. Jag tror inte Apple vill förstöra sitt varumärke genom att låta en massa amatörmässigt designade urtavlor synas på handlederna. Och särskilt inte nu med Always On på AW5.

Ok, ja så kan det gå om man springer runt och gör annat istället för att lyssna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:03

Bra uppdatering för de med AW3 eller tidigare, för de med AW4 känns det omotiverat.

Ursprungligen av zinned:

Bra uppdatering för de med AW3 eller tidigare, för de med AW4 känns det omotiverat.

Jag har en AW4 och jag är definitivt sugen på att uppgradera. AoD är nog det jag saknar mest på 4an. Men blir det uppgradering blir det inte nån keramik/titan historia, utan det blir snikmodellen aluminium utan 4G. Kanske rent av Nike modellen, de armbanden är schyssta.

  • Medlem
  • 2019-09-10 21:10

Leverans 23-27/9 från Apples sida. Får se om jag avvaktar och försöker med Apple i Täby den 20:e.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:12
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag har en AW4 och jag är definitivt sugen på att uppgradera. AoD är nog det jag saknar mest på 4an. Men blir det uppgradering blir det inte nån keramik/titan historia, utan det blir snikmodellen aluminium utan 4G. Kanske rent av Nike modellen, de armbanden är schyssta.

Skulle aldrig lämna rostfritt, förutom kanske titan då. Skulle hellre aldrig lämna Cellular.

För mycket pengar för always on, vilket jag ändå inte känner att jag på något sätt saknar.

Ursprungligen av zinned:

Skulle aldrig lämna rostfritt, förutom kanske titan då. Skulle hellre aldrig lämna Cellular.

För mycket pengar för always on, vilket jag ändå inte känner att jag på något sätt saknar.

Varför rostfritt? Ser inte direkt någon större skillnad. Min aluminium blir inte repig, så det är inte en anledning för mig att byta. Har iallafall hållit sig fräsch i ett år nu.

Sedan förstår jag inte vad man ska med 4G i klockan till. Jag går aldrig någonstans utan telefonen med mig ändå, dessutom har jag företagsabonnemang och har en operatör som förmodligen inte kommer stödja E-SIM på ett bra tag, så personligen så ser jag ingen anledning till att betala 1200kr extra för nåt jag aldrig skulle använda.

OBS! Är inte meningen att låta dryg, är bara intresserad av hur du resonerar, så no hard feelings. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:21
Ursprungligen av MrQuattro:

Varför rostfritt? Ser inte direkt någon större skillnad.

Ser du inte skillnaden där, och då inte kan se hur någon kan uppskatta den skillnaden samt då tycka den är rätt avgörande så behöver vi inte diskutera detta. No offence

Ursprungligen av MrQuattro:

Jag har en AW4 och jag är definitivt sugen på att uppgradera. AoD är nog det jag saknar mest på 4an. Men blir det uppgradering blir det inte nån keramik/titan historia, utan det blir snikmodellen aluminium utan 4G. Kanske rent av Nike modellen, de armbanden är schyssta.

Inne på samma linje. Väljer bara mellan gps eller ”4G”. Skiljer väl ngn tusenlapp. Beställning ikväll ger 23/9 om jag inte såg fel. Lite intresserad av stål - hade det på första modellen. Lite mer tyngd. Å andra sidan har jag aluminium på min 4:a och man vänjer sig.
Beslut lite senare under kvällen.

  • Medlem
  • 2019-09-10 22:43

Även om jag är sjukt besviken över uppdateringen så ska Apple ändå få kudos för Apple Watch Studio. Nu kan jag välja det band jag vill ha direkt, utan att behöva betala för något annat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 04:32

Hmm,
Är det nån mer skillnad än utseendet på aluminum, titan och keramik?
Skillnad i kvalité/hållbarhet?

Kommer köpa en men vet inte vilken än,
Sitter med en AW4 med sportband som är full av repor :/

Ursprungligen av henke12:

Hmm,
Är det nån mer skillnad än utseendet på aluminum, titan och keramik?
Skillnad i kvalité/hållbarhet?

Kommer köpa en men vet inte vilken än,
Sitter med en AW4 med sportband som är full av repor :/

Titan är väl den starkaste använbara metallen som finns vad jag vet, Keramik versionen är säkert skit-stark också, men priset på bägge får mig att avstå. Har kört med alu sedan den första kom och inte en repa, inte synligt för blotta ögat iaf.
Sen avstår jag nog med femman då jag köpte fyran förra året fast det där med skärmen lockar.

Titanium börjar på 9600:- , och keramik på 15400:-

Senast redigerat 2019-09-11 05:57
Ursprungligen av WiFi:

Blygsam uppdatering, tycker jag... Always On-display får tummen upp men det är typ det...

Vad hade du förväntad dig av en klocka... som Apple har gjort snabbare, mer användarvänlig och bättre skärm och bättre batteritid... en liten propeller som hjälper dig upp på ett berg?

Det enda jag saknar är något som mäter sockerhalten i blodet typ en gång i timman och för över datat till iPhone / Mac och en app för att se trendkurvor/listor etc. Men det är nog inte så lätt att få till, med tillförlitlighet utan blod sas för då hade vi nog redan haft det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 05:43
Ursprungligen av CekariYH:

Titan är väl den starkaste använbara metallen som finns vad jag vet, Keramik versionen är säkert skit stark också, men priset på bägge får mig att avstå. Har kört med alu sedan den första kom och inte en repa, inte synligt för blotta ögat iaf.
Sen avstår jag nog med femman då jag köpte fyran förra året fast det där med skärmen lockar.

Titanium börjar på 9600:- , och keramik på 15400:-

Ah, jag förstår!
Tack!

Jag bor i Hong Kong så här är priserna iaf lite rimligare!

Ursprungligen av henke12:

Hmm,
Är det nån mer skillnad än utseendet på aluminum, titan och keramik?
Skillnad i kvalité/hållbarhet?

Kommer köpa en men vet inte vilken än,
Sitter med en AW4 med sportband som är full av repor :/

Jamen... titta på deras hemsida om utseendet, och googla om titan och keramik-material... hur svårt kan det vara?

Oops, svara på samma fråga två gånger och blev kanske lite tvär då jag tyckte att jag redan svarat... sorry, mitt fel

Ursprungligen av henke12:

Ah, jag förstår!
Tack!

Jag bor i Hong Kong så här är priserna iaf lite rimligare!

Jo, nästan överallt än i Norden och vissa länder i sydamerika är priserna betydligt rimligare.
Bor, jobbar du där eller flyttat dit sas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 06:33
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, nästan överallt än i Norden och vissa länder i sydamerika är priserna betydligt rimligare.
Bor, jobbar du där eller flyttat dit sas?

Flyttat hit för att jobba i 3 år

Har familj/vänner i Sverige så åker en del emellan!

Ursprungligen av henke12:

Flyttat hit för att jobba i 3 år

Har familj/vänner i Sverige så åker en del emellan!

Okay, ett trevligt ställe vill jag minnas, men kravallerna är ju inte så kul, men verkar ha mattats av, iaf på nyheterna.
Blir väl rätt dyrt att "pendla"?

Hade jag inte köpt en Series 4 4G i september så hade jag plockat upp en direkt.

Always on är ju grymt!

Jag undrar när de skall undersöka en samsung klocka och lösa den där korta batteritiden de har?

Kanske sker till nästa år då det är dags för mig att byta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 08:27

När vanlig klockor kom i keramik så dök det upp en del problem med att bandjärn gick av. Vet inte om det fortfarande är ett problem. Apple Watch har ju dessutom ren annan konstruktion.

Jag ska inte köpa en AW då jag gillar vanliga klockor för mycket. Men lite köpsugen blev jag allt..?

Sitter på en fyra år gammal Series 0 som börjar bli trött. Beställde Series 5 direkt efter eventet igår. Jag ser inte hur jag inte ska bli nöjd med uppgraderingen.

Jag gillar Apple.Watch Studio också! Det var verkligen på tiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-11 08:36
Ursprungligen av Weedberg:

Sitter på en fyra år gammal Series 0 som börjar bli trött. Beställde Series 5 direkt efter eventet igår. Jag ser inte hur jag inte ska bli nöjd med uppgraderingen.

Jag gillar Apple.Watch Studio också! Det var verkligen på tiden.

Du kommer absolut bli jättenöjd, samma som för mig när jag hoppade från Series 0 till Series 4.

Ursprungligen av henke12:

Hmm,
Är det nån mer skillnad än utseendet på aluminum, titan och keramik?
Skillnad i kvalité/hållbarhet?

I mitt fall är glaset viktigt. Safirglas finns på stålmodellerna och det är i princip orepbart. Aluminiumklockorna har ett sämre glas som går att repa. Så verkar det fortfarande vara med Series 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 10:55
Ursprungligen av Lars Einarsson:

I mitt fall är glaset viktigt. Safirglas finns på stålmodellerna och det är i princip orepbart. Aluminiumklockorna har ett sämre glas som går att repa. Så verkar det fortfarande vara med Series 5.

Klokt! Ska överväga det, speciellt eftersom jag sabbat min AW4...

Bevaka tråden