Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tittar du på kvällens Apple-event

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är det bara timmar kvar tills Tim Cook ska äntra scenen med sina härliga kollegor och visa upp vad de har arbetat med den senaste tiden.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-09-10 08:44

Jag har inga förväntningar alls på dessa event. Tycker mer det är intressant att se vad Apple kommit på och vart de är på väg.
Tyvärr har jag varit sjuk och arbetslös i några år (har jobb nu) så kassan är skral, men min telefon är en 6 Plus från 2014, så där vill jag nog uppgradera till något nytt.

Eftersom användarmönstret på senare år har ändrats borde Apple anpassa sig efter det. Folk köper mobiler med bra prestanda men inte det dyraste längre. Samsungs bästsäljare är Samsung Galaxy S10 e och A serien.
Apples bästsäljare är XR.

Så de borde släppa två modeller i XR kategorin i två storlekar samt bara en PRO modell för dem som vill ha det bästa/dyraste utan kompromisser.
Nu pekar alla rykten på att det blir två PRO modeller och en billigare. Den strategin tror jag de blir förlorare på i längden.

Kommer det bli någon uppesittarkväll med 99/teknikveckan ikväll? ??

Ursprungligen av Mrkhaglund:

Kommer det bli någon uppesittarkväll med 99/teknikveckan ikväll? ??

Inte denna gång tyvärr! Vi kommer ha fullt upp med att skriva nyheterna och även spela in en specialpodd som kommer ut imorgon!

Att de presenterar nya iPads är föga troligt, de har egna event för dem.
Skulle även tro att nya ATV presenteras vid senare tillfälle i anslutning till Apple Arcade i november.

Finns det någon ström som går att pausa när det börjar för att kunna börja titta en halvtimme senare? När jag har pausat på apple tv tidigare så hoppar den fram om det går för lång tid. Jag har aldrig kollat på livestream på youtube, är det likadant där?

”One more thing....”

...hoppas jag blir en 16” MacBook Pro!

Vore skönt om ryktena stämmer med ett bättre tangentbord och en superfet maskin. Även om min MBP 2017 håller ett bra tag till, så är det skönt att veta att det finns bättre maskiner runt hörnet.

Telefoninköp blir först nästa år för mig (har en 7:a nu), då jag räknar med USB-C bland annat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 14:21
Ursprungligen av carlsson:

Telefoninköp blir först nästa år för mig (har en 7:a nu), då jag räknar med USB-C bland annat.

Men sjuan är ju redan nu förra förrförra årets modell...?

Jag är mest nyfiken på hur de har utvecklat Face ID, om är lättare låsa upp telefonen när den ligger på bordet.
Samt om det går att låsa upp i landskaps läge med (180 grader).

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 14:31
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Finns det någon ström som går att pausa när det börjar för att kunna börja titta en halvtimme senare? När jag har pausat på apple tv tidigare så hoppar den fram om det går för lång tid. Jag har aldrig kollat på livestream på youtube, är det likadant där?

Titta senare när dom lägger upp den så kan du pausa.
Finns en gräns för hur mycket det går att buffra.

Ursprungligen av Innis:

Titta senare när dom lägger upp den så kan du pausa.
Finns en gräns för hur mycket det går att buffra.

Det blir sent då, det brukar ju ta ett tag för den videon att komma upp. Det får bli livebloggar den här gången också...

Ursprungligen av zinned:

Men sjuan är ju redan nu förra förrförra årets modell...?

Ja?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-10 15:27

https://store.apple.com/se

Ursprungligen av carlsson:

”One more thing....”

...hoppas jag blir en 16” MacBook Pro!

Vore skönt om ryktena stämmer med ett bättre tangentbord och en superfet maskin. Även om min MBP 2017 håller ett bra tag till, så är det skönt att veta att det finns bättre maskiner runt hörnet.

Telefoninköp blir först nästa år för mig (har en 7:a nu), då jag räknar med USB-C bland annat.

Sa de inget om en Ny MacBook Pro på WWDC i juni så kommer det inget på ett iPhone event.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 17:04
Ursprungligen av carlsson:

Ja?

Att hålla kvar vid förra årets modell när årets släpps är väl ok någon gång men att sitta med förrförra årets modell och inte ens då köpa ny, får man ens skriva på 99mac då?

Ursprungligen av zinned:

Att hålla kvar vid förra årets modell när årets släpps är väl ok någon gång men att sitta med förrförra årets modell och inte ens då köpa ny, får man ens skriva på 99mac då?

?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-10 18:08
Ursprungligen av Redaktionen:

Sitter du på en iOS-enhet eller Mac kan du gå in på Apples hemsida via Safari och titta på eventet. Något som är helt nytt för i år är att du även kan titta på eventet på YouTube.

https://youtu.be/996wliAI_y4

Läs hela artikeln här

Länken med stort L, ifall YouTube klappar ihop:

https://www.apple.com/apple-events/livestream...

Other platforms may also be able to access the stream using recent versions of Chrome or Firefox (MSE, H.264, and AAC required).

Soon...

Ursprungligen av zinned:

Att hålla kvar vid förra årets modell när årets släpps är väl ok någon gång men att sitta med förrförra årets modell och inte ens då köpa ny, får man ens skriva på 99mac då?

Det där är ju bara löjligt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 18:48
Ursprungligen av Hank Solo:

Det där är ju bara löjligt.

Din oförmåga att inte förstå att det var ett skämt är löjligt ?

Ursprungligen av Innis:

Din oförmåga att inte förstå att det var ett skämt är löjligt ?

...eller så är det bara sättet att misslyckas med att vara rolig som är löjligt.

Di TV sänder direkt på ex ComHem. Systerkanal Expressen TV

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 19:04
Ursprungligen av Hank Solo:

...eller så är det bara sättet att misslyckas med att vara rolig som är löjligt.

Gör det än löjligare att skämtet inte ens var riktat mot dig. Snacka om vit kränkt man. Tagga ner lite.

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:10

Spel? ? Kunde inte ha brytt mig mindre.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-09-10 19:11
Ursprungligen av Dalle:

Spel? ? Kunde inte ha brytt mig mindre.

Antecknar.

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:12

Ge oss lite ny hårdvara istället.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-10 19:12
Ursprungligen av Dalle:

Spel? ? Kunde inte ha brytt mig mindre.

Tänkte samma sak, men det ser rätt intressant ut ändå.
Kan förhoppningsvis pusha bort alla hemska skräpspel med in app köp av bär/kristaller/mynt/etc.

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:12

19 september kommer alltså iOS 13. Då kommer nästa iPhone på fredag den 20e? Nya iOS brukar väl släppas en dag före nya telefonerna?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-09-10 19:13
Ursprungligen av Dalle:

Ge oss lite ny hårdvara istället.

Du hade ingen aaaaning om att de skulle prata arcade förmodar jag.

Bevaka tråden