Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpps iOS 13 imorgon?

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Släppa iOS 13 imorgon efter eventet? Elle tar de nån dag?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-09-09 13:29

Högst troligt får vi info vilken datum iOS13 släpps.

Och jag tror att release blir samtidigt som nya iPhone alltså mera troligt om några veckor.

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-09-09 13:42

Saxat från 9to5mac.com "New iOS updates usually come two days ahead of when the iPhones are released, suggesting iOS 13 could debut on September 18."

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-09 18:17

Brukar ta en vecka.

  • Medlem
  • Köping
  • 2019-09-09 18:34
Ursprungligen av ibeardtech:

Släppa iOS 13 imorgon efter eventet? Elle tar de nån dag?

De har ju inte släppt Golden Master än väl?? Brukar inte den komma ett par dgr innan??

  • Medlem
  • 2019-09-09 20:36
Ursprungligen av iPerr:

De har ju inte släppt Golden Master än väl?? Brukar inte den komma ett par dgr innan??

Apple har redan skickat ut iOS 13.1 till registrerade utvecklare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-09 21:57
Ursprungligen av Dalle:

Apple har redan skickat ut iOS 13.1 till registrerade utvecklare.

iOS 13.1 finns som öppen beta också

iOS 13 will be available on September 19 as a free software update for iPhone 6s and later. Additional software features will be available on September 30 with iOS 13.1.
https://www.iclarified.com/72349/apple-offici...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 04:26

Hmm,

Hur funkar det om man kör ios 13 betan? Kan man "uppgradera" från betan till ios13 "skarp" version?
Kör idag iPhone X med betan och kommer köpa iPhone XI Pro

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-11 05:24
Ursprungligen av henke12:

Hmm,

Hur funkar det om man kör ios 13 betan? Kan man "uppgradera" från betan till ios13 "skarp" version?
Kör idag iPhone X med betan och kommer köpa iPhone XI Pro

Ta bort beta profilen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 05:44
Ursprungligen av Innis:

Ta bort beta profilen

Smutt!
Tack

Då är det bara frågan om iOS 13 överrider iOS 13.1 beta...

Ursprungligen av henke12:

Smutt!
Tack

Då är det bara frågan om iOS 13 överrider iOS 13.1 beta...

Det är bara att ta det lugnt. 13.1 skarp version kommer inom någon vecka efter 13.0

Men skarpa 13.0 överrider inte 13.1 beta. Jag är så gott som 100% säker (men inte riktigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 07:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är bara att ta det lugnt. 13.1 skarp version kommer inom någon vecka efter 13.0

Men skarpa 13.0 överrider inte 13.1 beta. Jag är så gott som 100% säker (men inte riktigt

Lugn?!?

När man vill förbeställa sin iPhone 11 PRO?
?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-11 08:34

Har de gett någon explicit information kring släppdatum för iPadOS? Eller vi kan utgå från att det också släpps den 19/9?

Ursprungligen av zinned:

Har de gett någon explicit information kring släppdatum för iPadOS? Eller vi kan utgå från att det också släpps den 19/9?

”PadOS ships for free with the new seventh-generation iPad and will be available as a free software update on September 30 for iPad Air 2 and later, all iPad Pro models, iPad 5th generation and later, and iPad mini 4 and later.”

https://www.apple.com/newsroom/2019/09/apple-...

Ursprungligen av henke12:

Lugn?!?

När man vill förbeställa sin iPhone 11 PRO?
?

Om du talar om 11 så spelar det hur som helst ingen roll. De lär inte komma med en installerad betaprofil om jag uttrycker mig på så sätt:)

Hörde en gång från en välinsatt källa att Apple har sätt att ladda på ny programvara i telefoner som redan är tillverkade och ligger i sina lådor. Det lät rilkigt intressant och är nog ett måste för att kunna få ut så många telefoner som de skeppar vid start.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-11 12:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Om du talar om 11 så spelar det hur som helst ingen roll. De lär inte komma med en installerad betaprofil om jag uttrycker mig på så sätt:)

Nej, men du bör nog inte uppdatera din nuvarande till 13.1 beta om du vill föra över innehåll till en iPhone 11 med 13.0.

Ursprungligen av Gurra:

Saxat från 9to5mac.com "New iOS updates usually come two days ahead of when the iPhones are released, suggesting iOS 13 could debut on September 18."

iOS 13.0 kommer släppas den 19 september och iOS 13.1 updateringen kommer den 30 september.
13.0 för iPad och Apple TV kommer släppas den 30 september.
Många funktioner som fanns i iOS13 betor men är just nu borttagna kommer att släppas istället i senare kommande uppdateringar och inte med 13.1

Ursprungligen av IngoX:

Nej, men du bör nog inte uppdatera din nuvarande till 13.1 beta om du vill föra över innehåll till en iPhone 11 med 13.0.

Iofs en vettig synpunkt men det var inte så som jag uppfattade frågan.

Det är hur som helst inget större problem. Jag har varit i liknande situationer tidigare. Ställ in den nya telefonen som ny. Uppgradera. Återställ den så rullar det på

Då sitter du iofs med 13.1 på den nya också men det ser jag inte som något problem.

Så svaret blir ja, 13.1 beta vinner över 13.0 GM

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs en vettig synpunkt men det var inte så som jag uppfattade frågan.

Det är hur som helst inget större problem. Jag har varit i liknande situationer tidigare. Ställ in den nya telefonen som ny. Uppgradera. Återställ den så rullar det på

Då sitter du iofs med 13.1 på den nya också men det ser jag inte som något problem.

Så svaret blir ja, 13.1 beta vinner över 13.0 GM

Absolut, 13.0 är bara en nerbantat mellan version för att hinna lägga den på nya telefoner. Även 13.1 kommer inte ha alla nya funktioner som kommer senare.

Kolla bara noggrant innan Du gör nånting om 13.1 kommer fungera vid den tidpunkten med iPhones 11. Officiellt senaste 13.1 beta 3 stödjer ännu inte iPhones 11 men det borde snart ändrads och nya telefoner kommer levereras med 13.0 out of the box

Ursprungligen av Mariusz:

Absolut, 13.0 är bara en nerbantat mellan version för att hinna lägga den på nya telefoner. Även 13.1 kommer inte ha alla nya funktioner som kommer senare.

Kolla bara noggrant innan Du gör nånting om 13.1 kommer fungera vid den tidpunkten med iPhones 11. Officiellt senaste 13.1 beta 3 stödjer ännu inte iPhones 11 men det borde snart ändrads och nya telefoner kommer levereras med 13.0 out of the box

Det existerar inte i sinnesvärlden att 13.1 inte stödjer Iphone 11. Man ska vara väldigt paranoid för att misstänka det. Det är ingenting som behöver kontrolleras noggrant

Ursprungligen av BlackSmp:

Det existerar inte i sinnesvärlden att 13.1 inte stödjer Iphone 11. Man ska vara väldigt paranoid för att misstänka det. Det är ingenting som behöver kontrolleras noggrant

Det var inte direkt så jajg menade det finns specifika installationer för varje modell och beta3 har inga såna för iPhine 11, borde komma knske med nyare betor men skulle inte förvåna mig om dem väntar till officiela releaswn av 13.1 det här gången.

Ursprungligen av Mariusz:

Det var inte direkt så jajg menade det finns specifika installationer för varje modell och beta3 har inga såna för iPhine 11, borde komma knske med nyare betor men skulle inte förvåna mig om dem väntar till officiela releaswn av 13.1 det här gången.

FInns de för 13.0 betan?

Ursprungligen av BlackSmp:

FInns de för 13.0 betan?

13.0 finns nu som GM men ingen image för iPhone 11 heller men den kommer inte finnas eftersom dem telefoner finns inte ännu och när dem kommer ut då kommer det finnas vanligt version tillgängligt genom återställningen direkt i telefonerna.

Ursprungligen av Mariusz:

13.0 finns nu som GM men ingen image för iPhone 11 heller men den kommer inte finnas eftersom dem telefoner finns inte ännu och när dem kommer ut då kommer det finnas vanligt version tillgängligt genom återställningen direkt i telefonerna.

Det är samma sak med 13.1. Ladda ner betacertifikatet och du kommer få 13.1 beta tillgänglig som OTA nerladdning på din Iphone 11.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-12 15:52

Ingen publik beta GM?

Vi kan alltså förvänta oss iOS 13 imorgon, vilken tid brukar det komma? Väntar de tills jänkarna vaknar till framåt kvällen hos oss eller kommer det imorgon bitti?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-18 19:04
Ursprungligen av DanneDJ:

Vi kan alltså förvänta oss iOS 13 imorgon, vilken tid brukar det komma? Väntar de tills jänkarna vaknar till framåt kvällen hos oss eller kommer det imorgon bitti?

Oftast efter kl 19:00

Ursprungligen av Innis:

Oftast efter kl 19:00

Ajaj! Det blir lång väntan...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-18 19:09
Ursprungligen av DanneDJ:

Ajaj! Det blir lång väntan...

Det är inte botemedel för cancer utan ett operativsystem ?

Bevaka tråden