Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpes Mac PRO 5.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-09-07 10:50

Önskar köpa en MacPro 5.1

Någon som har en fräsch övers?

Hej,
Jag har en 5.1. Tråkigt att sälja men jag är inte riktigt i behov av den längre.
8-core, 2,4 ghz.
0706246066

Ursprungligen av Mansson78:

Hej,
Jag har en 5.1. Tråkigt att sälja men jag är inte riktigt i behov av den längre.
8-core, 2,4 ghz.
0706246066

Fick du sålt din mac pro eller är den kvar?

  • Medlem
  • norrland
  • 2019-11-15 15:34

funderar på att eventuellt byta ner mig då jag sällan har tid att använda annat än laptopen, om det ens är värt att sälja i dagens läge, ge mig ett bud så får jag klura?

Mid 2010, äkta 5,1 ej flashad 4,1.
12 core 2x Xeon X5675
Sapphire Radeon Pulse 580 8GB eller ett 7850 2GB Eyefinity 6 med massa dvi-adaptrar för flerskärmsetup. (skickar med original 5870 för tillgång till bootscreen.)
48GB Ram 6x8GB ECC REG 1333MHz
Sedna(har jag för mig) PCI-e raidkort/släde för 2st 2,5”
2-3st icybox 2,5-3,5” interna kabinetter

kör just nu Mojave från NVME-ssd så firmware etc är uppdaterat.

Nordbryggans plastpins är utbytta till skruv/mutter för att slippa de sedvanliga problemen med att de torkar och går av.
Samt att jag dragit ner SATA-strömkablagage från dvd-läsarnas lina för extra ström till pci/pci-e expansionskort/hdd’s.
spår av användning finns självklart men funktionen är klanderfri.

nåll7tre-åttatre666tre5.

Senast redigerat 2019-11-15 15:45
Ursprungligen av hoz:

funderar på att eventuellt byta ner mig då jag sällan har tid att använda annat än laptopen, om det ens är värt att sälja i dagens läge, ge mig ett bud så får jag klura?

Mid 2010, äkta 5,1 ej flashad 4,1.
12 core 2x Xeon X5675
Sapphire Radeon Pulse 580 8GB (skicar med original 5870 för tillgång till bootscreen.)
48GB Ram 6x8GB ECC REG 1333MHz
Sedna(har jag för mig) PCI-e raidkort/släde för 2st 2,5”
2-3st icybox 2,5-3,5” interna kabinetter

kör just nu Mojave från NVME-ssd så firmware etc är uppdaterat.

Nordbryggans plastpins är utbytta till skruv/mutter för att slippa de sedvanliga problemen med att de torkar och går av.
Samt att jag dragit ner SATA-strömkablagage från dvd-läsarnas lina för extra ström till pci/pci-e expansionskort/hdd’s.
spår av användning finns självklart men funktionen är klanderfri.

nåll7tre-åttatre666tre5.

Fråga jag ställer mig är hur en frakt kan gå till här? Dock mycket intressant objekt du har där, i mina ögon.

Hör av mig på sms.

/Per

  • Medlem
  • norrland
  • 2019-11-15 17:54
Ursprungligen av perkarllindblad:

Fråga jag ställer mig är hur en frakt kan gå till här? Dock mycket intressant objekt du har där, i mina ögon.

Hör av mig på sms.

/Per

den står hemma i Gällivare för tillfället men jag kommer att åka upp/ner från Avesta/Krylbo inom en snar framtid om du bor nånstans däremellan.
annars har jag ordentligt emballage/skickat saker i år utan att nån klagat på mer än att jag varit onödigt pedant med packandet.

blir nog runt 20kg totalt och specifikationer på kartongen lär ligga runt 75x35x65cm, har inte direkt tid att börja kolla upp det just nu så du får gärna kika lite själv på det. (har Tradera så det kan eventuellt finnas rabatter att hämta där på frakten som överväger avgiften.)

Ursprungligen av hoz:

den står hemma i Gällivare för tillfället men jag kommer att åka upp/ner från Avesta/Krylbo inom en snar framtid om du bor nånstans däremellan.
annars har jag ordentligt emballage/skickat saker i år utan att nån klagat på mer än att jag varit onödigt pedant med packandet.

blir nog runt 20kg totalt och specifikationer på kartongen lär ligga runt 75x35x65cm, har inte direkt tid att börja kolla upp det just nu så du får gärna kika lite själv på det. (har Tradera så det kan eventuellt finnas rabatter att hämta där på frakten som överväger avgiften.)

Ok, kan kika. Kan jag nå dig någonstans för dialog kring pris? /per

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-11-15 18:53
Ursprungligen av perkarllindblad:

Ok, kan kika. Kan jag nå dig någonstans för dialog kring pris? /per

Längst ned i inlägg #4?

Tyckte jag smsade men fick inget svar?

1
Bevaka tråden