Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror vi om Iphone XI?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-21 09:20

Ska tydligen komma i fyra färger, sen vet jag inte om man kan tro på videon men den ser ju riktigt ball ut https://www.youtube.com/watch?v=5AJqkF8d1Bk

Någon som ska köpa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-21 10:41
Ursprungligen av papito:

Någon som ska köpa?

Ganska svårt att svara på när man inte känner till specifikationen

Jag hoppas på ett bredare kamera omfång för att låsa upp mobilen, tex när den ligger på bordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-21 16:54

Jag är fortfarande grymt nöjd med min XS. Skulle jag önska mig något är det:
1. USB-C
2. Fingertrycks-ID under skärmen(eller mkt bättre vinkel på Face-ID, men tycker vinkeln är så bra att man blir överraskad)
3. Något snabbare Face-ID
4. Lättare
5. Tunnare

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-22 10:08

Tunnare? Jag skulle vilja ha 5 mm tjockare och ett större batteri!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-22 10:11
Ursprungligen av xms67:

Jag är fortfarande grymt nöjd med min XS. Skulle jag önska mig något är det:
1. USB-C
2. Fingertrycks-ID under skärmen(eller mkt bättre vinkel på Face-ID, men tycker vinkeln är så bra att man blir överraskad)
3. Något snabbare Face-ID
4. Lättare
5. Tunnare

Större skärm skulle jag vilja ha samt lättare. Tycker dom är lite tunga man blir bortskämd snabbt hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-22 10:15
Ursprungligen av zinned:

Ganska svårt att svara på när man inte känner till specifikationen

Ingen som vet säkert just nu men de lär släppas snart https://www.99mac.se/artikel/12750-de-nya-iph...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-22 10:38
Ursprungligen av papito:

Ingen som vet säkert just nu men de lär släppas snart https://www.99mac.se/artikel/12750-de-nya-iph...

Fortfarande bara kvalificerade gissningar

Vi får sannolikt svaret den 10:e sep.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-22 11:36
Ursprungligen av xms67:

Jag är fortfarande grymt nöjd med min XS. Skulle jag önska mig något är det:
1. USB-C
2. Fingertrycks-ID under skärmen(eller mkt bättre vinkel på Face-ID, men tycker vinkeln är så bra att man blir överraskad)
3. Något snabbare Face-ID
4. Lättare
5. Tunnare

3. Face-ID är betydligt snabbare i iOS13, har kört beta sedan beta2

  • Medlem
  • 2019-08-22 12:58
Ursprungligen av xms67:

...
2. Fingertrycks-ID under skärmen(eller mkt bättre vinkel på Face-ID, men tycker vinkeln är så bra att man blir överraskad)
...

Om det inte är på framsidan tycker jag det inte behövs, om du ändå måste hålla i telefonen kan man ju lika väl använa faceID. Det är de gånger den ligger på skrivbordet och i fel vinkel man vill logga in. Då vore det bra att kunna sätta fingret någonstans för inlogg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-22 14:22
Ursprungligen av garda:

Om det inte är på framsidan tycker jag det inte behövs, om du ändå måste hålla i telefonen kan man ju lika väl använa faceID. Det är de gånger den ligger på skrivbordet och i fel vinkel man vill logga in. Då vore det bra att kunna sätta fingret någonstans för inlogg.

Då tycker jag i så fall det borde vara mer prioriterat med att kunna autentisera med FaceID i landskapsläge. Sjukt irriterande att behöva vända luren vid dessa tillfällen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-22 15:28
Ursprungligen av kenjon:

Tunnare? Jag skulle vilja ha 5 mm tjockare och ett större batteri!

Så har jag tyckt fram till XS. Nu är jag nöjd. Det krävs otroligt mycket för att jag ska behöva ladda eller köra med power bank i trängt läge.

Ursprungligen av papito:

Större skärm skulle jag vilja ha samt lättare. Tycker dom är lite tunga man blir bortskämd snabbt hehe

Håller med. Liiite tung..?

Ursprungligen av bjorsi:

3. Face-ID är betydligt snabbare i iOS13, har kört beta sedan beta2

Det där låter ju bra. Det sägs ju att Face-ID är snabbare på XS än X. Eller var det mellan iOS 11 och 12?

Senast redigerat 2019-08-22 16:11
  • Medlem
  • 2019-08-22 16:09

Testade nu. Om jag lyfter/touchar en X med ios 13 och en XS med ios 12.4 samtidigt så är X:en snabbare, så systemet spelar stor roll.

1
Bevaka tråden