Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externa skärmar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-18 12:15

Hej,

Har 2 st externa skärmar till min Macbook Pro som har fungerat utan problem tidigare men nu har det börjat krångla genom att datorn till och från inte känner av skärmarna.

Ibland blir det bild enbart på höger skärm, ibland enbart på vänster skärm och ibland båda och ibland ingen.....???
Efter x antal omstarter m.m. brukar den till slut hitta båda skärmarna men det finns inget mönster i det, ena gången fungerar det att göra på ett sätt för att få igång dom men nästa gång fungerar det inte.

Har jag väl fått igång båda skärmarna fungerar det dock fram tills det att jag kopplar bort skärmarna och sen ska koppla in dom igen.

Någon som vet vad det beror på eller vad man kan göra?

Berätta gärna vad det är för skärmar och hur du har kopplat dem.
Jag gissar på kablage.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-18 12:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Berätta gärna vad det är för skärmar och hur du har kopplat dem.
Jag gissar på kablage.

Dom är kopplade ifrån HDMI ingången på skärmen till USB-C ingången på datorn

Ursprungligen av Gojja:

Dom är kopplade ifrån HDMI ingången på skärmen till USB-C ingången på datorn

Vad händer då om du testar en annan kabel eller dator? Bra om du kan utesluta en eller flera av skärm, kabel eller dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-18 13:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad händer då om du testar en annan kabel eller dator? Bra om du kan utesluta en eller flera av skärm, kabel eller dator.

Har inte testat det då jag inte har någon till dator/kablar. Men eftersom det är så oerhört varierande känns det inte som att det är något som är "trasigt"... Om det hela tiden var en och samma skärm som krånglade skulle det vara en sak men nu när det är från gång till gång och att dom oftast hoppar igång till slut...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-18 13:40

Den enda gången externa skärmar strular med min MBP är när strömmen till MBP glappar.

Ursprungligen av Gojja:

Har inte testat det då jag inte har någon till dator/kablar. Men eftersom det är så oerhört varierande känns det inte som att det är något som är "trasigt"... Om det hela tiden var en och samma skärm som krånglade skulle det vara en sak men nu när det är från gång till gång och att dom oftast hoppar igång till slut...

låter som glapp enligt mig.

1
Bevaka tråden