Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 11 ryktas få samma skärm som Note 10 och Galaxy S10

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skärmen i iPhone X och iPhone XS skulle vara uppbyggd och vilka material som skulle användas var styrt av Apple men så ryktas det inte bli med höstens nya iPhone-modeller.

Läs hela artikeln här

Vad skulle det i så fall bli för skillnad med OLED jämfört med aktuella skärmar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-16 09:16
Ursprungligen av calinou:

Vad skulle det i så fall bli för skillnad med OLED jämfört med aktuella skärmar?

Iphone X-modellerna förutom XR har redan OLED. Fördelarna är främst högre kontrast där svart är svart och lägre strömförbrukning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-16 10:55

Är det någon märkbar skillnad på XS och Notes10/S10:s skärmar?

Ursprungligen av IngoX:

Iphone X-modellerna förutom XR har redan OLED. Fördelarna är främst högre kontrast där svart är svart och lägre strömförbrukning.

Nackdelar med oled är lägre ljusstyrka (kanske är löst nu?) och de får inbränningar enklare. Brukar även vara dyrare att reparera.
Själv tycker jag inte hög kontrast osv spelar roll på en telefon det är viktigare att man ser något ute i solsken och att notificationsfältet eller skärmknappar inte bränns in. Alla mobiler jag haft med Oled har jag tyckt var ljussvaga, och har fått enklare inbrännings effekter på två (Samsung omnia 7 (navigationsknapparna) och Huawei mate 9 pro (notifikationsfältet) )

Däremot uppskattar jag Oled på TV apparater men avvaktar med köp några år eftersom jag är nöjd med nuvarande apparat.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Nackdelar med oled är lägre ljusstyrka (kanske är löst nu?) och de får inbränningar enklare. Brukar även vara dyrare att reparera.
Själv tycker jag inte hög kontrast osv spelar roll på en telefon det är viktigare att man ser något ute i solsken och att notificationsfältet eller skärmknappar inte bränns in. Alla mobiler jag haft med Oled har jag tyckt var ljussvaga, och har fått enklare inbrännings effekter på två (Samsung omnia 7 (navigationsknapparna) och Huawei mate 9 pro (notifikationsfältet) )

Däremot uppskattar jag Oled på TV apparater men avvaktar med köp några år eftersom jag är nöjd med nuvarande apparat.

Eftersom du har provat flera så undrar jag som har iPhone 6 + med annan skärm. Är det en märkbar skillnad när man ska ta bilder? pga ser ofta ingenting på skärmen i solljuset med min.

Ursprungligen av calinou:

Eftersom du har provat flera så undrar jag som har iPhone 6 + med annan skärm. Är det en märkbar skillnad när man ska ta bilder? pga ser ofta ingenting på skärmen i solljuset med min.

Aldrig använt just iphone 6+ och modernaste mobilen jag använt med oled är Huawei mate 9 pro man får ju anta att skärmarna blivit lite bättre i Samsung note 10/iphone XS.
Men när jag gick från min iPhone 5s till min mate 9 Pro så tyckte jag det var sämre i solljus i alla fall. Men det kan ju självklart bero på annat också ex ett sämre antireflexfilter osv.

1
Bevaka tråden