Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datumet för nästa Apple-event kan ha avslöjats

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I den senaste iOS 13 betan som släpptes till utvecklare igår så kan datumet till höstens iPhone-event ha avslöjats.

Läs hela artikeln här

Japp, då blir det av!

  • Medlem
  • 2019-08-16 08:30

Längtar! Vill ha en ny Apple Watch!

Ursprungligen av WiFi:

Längtar! Vill ha en ny Apple Watch!

En ruuuuund!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-16 08:51
Ursprungligen av Marcus Attefors:

En ruuuuund!!

Du är rund

  • Medlem
  • 2019-08-16 08:59
Ursprungligen av WiFi:

Längtar! Vill ha en ny Apple Watch!

#metoo ? Jag har levt utan klocka över en månad sedan jag tappade min i sjön.

Ställer mig i kö för att beställa den med trippelkamera.

  • Medlem
  • 2019-08-16 09:11
Ursprungligen av Marcus Attefors:

En ruuuuund!!

Neeej, gillar det kvadratiska utseendet ju!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

En ruuuuund!!

Självklart, bra med variation på modellerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-16 09:37
Ursprungligen av WiFi:

Neeej, gillar det kvadratiska utseendet ju!

Exakt, rund är praktiskt helt värdelös

Ursprungligen av zinned:

Exakt, rund är praktiskt helt värdelös

Ah det där är en myt som måste dö! Har testat flertalet runda smarta klockor och informationsmässigt är det väldigt lite information som inte visas om man ställer en rund kontra fyrkantig klocka bredvid varandra. I vissa fall är det även mer information på en rund klocka, så att det är värdelöst stämmer verkligen inte

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-16 09:47
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ah det där är en myt som måste dö! Har testat flertalet runda smarta klockor och informationsmässigt är det väldigt lite information som inte visas om man ställer en rund kontra fyrkantig klocka bredvid varandra. I vissa fall är det även mer information på en rund klocka, så att det är värdelöst stämmer verkligen inte

Jo, det påståendet stämmer En rund är inte optimal för att visa så mycket text samtidigt som möjligt, likt en fyrkantig.

Ursprungligen av zinned:

Jo, det påståendet stämmer En rund är inte optimal för att visa så mycket text samtidigt som möjligt, likt en fyrkantig.

Fast allt faller på hur utvecklaren gör sitt UI. Som jag skrev har jag provat flera klockor och jämfört och skillnaden i praktiken är minimal. Så rund eller fyrkantig har knappt betydelse om bolaget som gör klockan har bra UI-folk.

  • Medlem
  • 2019-08-16 10:45

Rund eller inte, men det lär den i alla fall inte bli. Finns inga rykten som talar för det och det skulle dessutom innebära att tidigare Apple Watch-band blir värdelösa. Men vi får se!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-16 10:59

Vi som vill ha en rund Apple Watch är med i samma klubb som de som väntar på en mindre iphone eller en Mac Midi. Vi vet att det aldrig kommer, men väntar och längtar ändå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-16 11:02

Vi får en rund klocka och en fyrkantig kameramodul..? ? För övrigt har priserna nu blivit sådana att jag denna gång får glädja mig åt att välja en telefon åt hustrun. Det blir dessutom första gången hon kommer ha en bättre telefon än mig..?

Och enligt skärmdumpen blir världens största notch kvar precis lika stor... iPhone 11 kommer nog alltså mest troligt bli första gången apple släpper två modeller efter varandra som kommer likna S modeller.

  • Medlem
  • 2019-08-16 14:12
Ursprungligen av Billanboy:

Och enligt skärmdumpen blir världens största notch kvar precis lika stor... iPhone 11 kommer nog alltså mest troligt bli första gången apple släpper två modeller efter varandra som kommer likna S modeller.

Det har hänt tidigare med, iPhone 7 efter iPhone 6s. Den stora uppdateringen kommer nästa år, 2020. Verkar som att Apple gör större förändringar vart tredje år, nu när konsumenterna inte är lika benägna att köpa en ny telefon lika ofta.

Ursprungligen av WiFi:

Det har hänt tidigare med, iPhone 7 efter iPhone 6s. Den stora uppdateringen kommer nästa år, 2020. Verkar som att Apple gör större förändringar vart tredje år, nu när konsumenterna inte är lika benägna att köpa en ny telefon lika ofta.

Jag gick från X till XS max bara för batteriet, iPhone gör sig mindre värdig sitt pris för varje år nu känns det som. Detta kan bli första gången jag väljer att inte uppgradera och om jag känner såhär så är det nog väldigt många andra som också gör det. Konkurenterna har varit före apple ett tag nu och med detta årets iPhone springer konkurrenterna före. Vill man ha nytt och fräscht varje år är det inte apple som gäller längre. Det kan bli första gången på 10år som jag inte testar android lur utan väljer att ha det som min daily

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-16 14:28
Ursprungligen av WiFi:

Det har hänt tidigare med, iPhone 7 efter iPhone 6s. Den stora uppdateringen kommer nästa år, 2020. Verkar som att Apple gör större förändringar vart tredje år, nu när konsumenterna inte är lika benägna att köpa en ny telefon lika ofta.

I så fall kommer kunderna istället behålla sina lurar tre år istället för två. Apple kan inte vinna med sådant tänk, de kommer vara förlorarna. Speciellt med de priserna de sätter på sina lurar idag.

Ursprungligen av Billanboy:

Jag gick från X till XS max bara för batteriet, iPhone gör sig mindre värdig sitt pris för varje år nu känns det som. Detta kan bli första gången jag väljer att inte uppgradera och om jag känner såhär så är det nog väldigt många andra som också gör det. Konkurenterna har varit före apple ett tag nu och med detta årets iPhone springer konkurrenterna före. Vill man ha nytt och fräscht varje år är det inte apple som gäller längre. Det kan bli första gången på 10år som jag inte testar android lur utan väljer att ha det som min daily

Håller med. Prisökningen speglar inte skillnaden mellan ny modell och föregående modell i samma grad längre. Jag drog i bromsen för första gången när XS skulle släppas och jag hade X. Det var första tillfället sedan iPhone 3G som jag inte köpte senaste modellen på releasedagen.

Apple höja sig, känner jag.

  • Medlem
  • 2019-08-16 15:34
Ursprungligen av zinned:

I så fall kommer kunderna istället behålla sina lurar tre år istället för två. Apple kan inte vinna med sådant tänk, de kommer vara förlorarna. Speciellt med de priserna de sätter på sina lurar idag.

Håller med. Prisökningen speglar inte skillnaden mellan ny modell och föregående modell i samma grad längre. Jag drog i bromsen för första gången när XS skulle släppas och jag hade X. Det var första tillfället sedan iPhone 3G som jag inte köpte senaste modellen på releasedagen.

Apple höja sig, känner jag.

Jag håller med om att strategin är dålig, inte bara för konsumenterna utan även Apple. Blir spännande att se vad nästa generation iPhone har att erbjuda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-16 15:39

För egen del är dit inte bara priset utan även vad man verkligen erbjuds i den nya som gör att jag gått från byte varje år till vart annat år. Men mest priset om jag ska vara ärlig. Men jag upplever stegen som mindre nu för tiden än förr. Det kan såklart vara väldigt individuellt vad man vill få ut av sin telefon. Jag tänkte mig till och med att behålla min XS i tre år då jag köpte den, då min 7:a lätt(lätt är väl kanske fel då den var trasig i lightningkontakten) följde med i 2 år. Men jag vet inte om jag kommer klara att hoppa över även nästa år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-16 16:12
Ursprungligen av xms67:

För egen del är dit inte bara priset utan även vad man verkligen erbjuds i den nya som gör att jag gått från byte varje år till vart annat år. Men mest priset om jag ska vara ärlig. Men jag upplever stegen som mindre nu för tiden än förr. Det kan såklart vara väldigt individuellt vad man vill få ut av sin telefon. Jag tänkte mig till och med att behålla min XS i tre år då jag köpte den, då min 7:a lätt(lätt är väl kanske fel då den var trasig i lightningkontakten) följde med i 2 år. Men jag vet inte om jag kommer klara att hoppa över även nästa år.

Precis. Tidigare har det den nya telefonen erbjuder motiverat köpet och kostnaden av en ny telefon. Nu känns det som man inte erbjuds lika stor ökning i prestanda/tekniskt innehåll samtidigt som priset trots detta ökar. Fel förändring, på alla håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-16 17:51
Ursprungligen av zinned:

Precis. Tidigare har det den nya telefonen erbjuder motiverat köpet och kostnaden av en ny telefon. Nu känns det som man inte erbjuds lika stor ökning i prestanda/tekniskt innehåll samtidigt som priset trots detta ökar. Fel förändring, på alla håll.

OCh det är lite intressant då det mesta av annan teknik går åt andra hållet. Man får hela tiden mer för samma pengar. Jag vet att det går att räkna på datakraft per krona även på en iPhone, men det är ändå inte riktigt det som leder till köp.

Det är ingenting konstigt med att smartphones följer samma kurva som all produktutveckling. Det är numera en mogen marknad. Vem byter dator varje år? Det är snarare väldigt sunt att telefonerna håller längre och längre.

Det finns ingen marknad som växer i all oändlighet. Att kvartalskapitalismen fokuserar evig tillväxt är en anomali.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-16 20:35

Har alltid bytt i två års cykel men med tanke på kvaliteten och hållbarheten blir det tre år framöver.

Får dåligt samvete av all elektronik man köper och kastar sedan - inte minst tv apparater. Även om man har pengar och råd med senaste prylar är det svårt att motivera sig eftersom man ska värna om miljön. Har haft min iPhone 6 + i flera år och om det inte var för att jag önskar en bättre mobilkamera så fungerar den utmärkt för det jag gör. Tyvärr är det många prylar som blir fort gamla på grund av mjukvaran också.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-16 21:28
Ursprungligen av calinou:

Får dåligt samvete av all elektronik man köper och kastar sedan - inte minst tv apparater. Även om man har pengar och råd med senaste prylar är det svårt att motivera sig eftersom man ska värna om miljön. Har haft min iPhone 6 + i flera år och om det inte var för att jag önskar en bättre mobilkamera så fungerar den utmärkt för det jag gör. Tyvärr är det många prylar som blir fort gamla på grund av mjukvaran också.

Kastar du dina tv-apparater? Har aldrig kastat en enda utan dom ärvs/säljs vidare

Nya iphones? Av allt jag sett, läst och hört så är hela grejen en enda stor gäspning.

Rensat tråden på massa trams, skärpning.

Bevaka tråden