Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lighting-kabeln som kan ta över din Mac

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En iPhone-laddningskabel som kan ta över din dator? Ja det är på riktigt och nu lanseras den.

Läs hela artikeln här

Har ingen kommit på det tidigare...... Det är inte seriöst i synnerhet av en säkerhetsforskaren. Hoppas att det stoppas.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-13 17:33

Never mind

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-13 18:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-13 19:27

Jag kanske tänker långsamt nu, men till vad ska "andra säkerhetsexperter och branschfolk" med den där till? Att "the bad guy" vill ha en förstår jag.

Det borde väl vara rätt svårt att installera saker utan att veta om admin-lösenord osv?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-13 22:11
Ursprungligen av xms67:

Jag kanske tänker långsamt nu, men till vad ska "andra säkerhetsexperter och branschfolk" med den där till? Att "the bad guy" vill ha en förstår jag.

De snälla pojkarna måste ju lära sig alla fula knep för att veta hur de ska försvara sig mot de stygga pojkarna.

Opålitliga Lightning-kablar snart i omlopp...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 15:01

Posta länkar till andra nyhetssidor utan några kommentarer som helst. Inte mycket diskussionsunderlag direkt. Kan väl tagga det som ett #nyhetstips åtminstone ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 15:40

Riktigt otrevliga saker, hoppas verkligen inte det får spridning.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-10-01 16:03

Ikeas 79kr MFI kabel är undervärderad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-01 16:09

Dags att köpa USB shield, PortaPow
https://portablepowersupplies.co.uk/

Ursprungligen av Innis:

Posta länkar till andra nyhetssidor utan några kommentarer som helst. Inte mycket diskussionsunderlag direkt. Kan väl tagga det som ett #nyhetstips åtminstone ?

Läs vad som står i länken och diskutera det innehållet istället för att klaga...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-01 20:58
Ursprungligen av Innis:

Posta länkar till andra nyhetssidor utan några kommentarer som helst. Inte mycket diskussionsunderlag direkt. Kan väl tagga det som ett #nyhetstips åtminstone ?

Ursprungligen av CekariYH:

Läs vad som står i länken och diskutera det innehållet istället för att klaga...

Kunde valt att fortsätta i existerande tråd...
Lighting-kabeln som kan ta över din Mac

Ursprungligen av zinned:

Riktigt otrevliga saker, hoppas verkligen inte det får spridning.

Har funnits tidigare också, så inga mer billiga "kina-kablar" för mig.

Ursprungligen av IngoX:

Kunde valt att fortsätta i existerande tråd...
Lighting-kabeln som kan ta över din Mac

Helt riktigt, missat eller glömt av den.
Är det inte bla det som moderaterna ska göra, att slå ihop "samma" trådar, så vi släpper detta gnäll?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 21:48
Ursprungligen av CekariYH:

Helt riktigt, missat eller glömt av den.
Är det inte bla det som moderaterna ska göra, att slå ihop "samma" trådar, så vi släpper detta gnäll?

Förslagsvis så använder man sökfunktionen innan man postar. Närvaron av moderatorer är inte lika hög som tidigare.
Sen så står det klart och tydligt i reglerna.

Ursprungligen av Innis:

Förslagsvis så använder man sökfunktionen innan man postar. Närvaron av moderatorer är inte lika hög som tidigare.
Sen så står det klart och tydligt i reglerna.

Moderera istället för att komma med löjliga inägg efter det att jag erkänt att jag gjorde fel.
Last about this.

Senast redigerat 2019-10-02 01:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-02 07:35
Ursprungligen av Innis:

Förslagsvis så använder man sökfunktionen innan man postar. Närvaron av moderatorer är inte lika hög som tidigare.
Sen så står det klart och tydligt i reglerna.

Vi har ett forum som riskerar att dö sotdöden och du jagar en person som postat en intressant artikel..?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-02 08:41
Ursprungligen av xms67:

Vi har ett forum som riskerar att dö sotdöden och du jagar en person som postat en intressant artikel..?

Trist att se figuren bara sprida aska omkring sig.

Tips, gör som jag och använd Block-funktionen.

Senast redigerat 2019-10-02 09:08
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-02 08:48
Ursprungligen av xms67:

Vi har ett forum som riskerar att dö sotdöden och du jagar en person som postat en intressant artikel..?

Jagar? Så bara för att forumet är i stå ska man ignorera forumreglerna?

1
Bevaka tråden