Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch ID ryktas hitta tillbaka till iPhone 2021

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du aldrig riktigt fastnat för Face ID eller tycker att din iPhone behöver ett extra lager säkerhet?

Läs hela artikeln här

Det här hoppas jag på!

Det får vi hoppas det inte gör, värdelöst jämfört med faceid.

Ursprungligen av hunden:

Det får vi hoppas det inte gör, värdelöst jämfört med faceid.

Definiera "värdelöst", tycker det var både lättare och snabbare med Touch ID, och inte behövde man hålla skärmen rätt framför ansiktet, tex kunde man låsa upp den medans den låg en bit bort på ett bord eller redan medans man tog upp den ur fickan, och man slapp också att svepa för att komma in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-07 10:57

Usch!
Jag saknar inte TouchID för 5 öre!
FaceID är ju awesome!

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-08-07 11:58

Jag tycker Face ID är grymt. Enda gången jag kan sakna Touch ID är när telefonen ligger på skrivbordet framför mig (och möjligen när jag kör bil men då borde jag iallafall låta bli allt på telefonen som inte dyker upp in entertainment-systemet).

Men...om tekniken är bra så ser jag inget problem med att inkludera både ock. Det blir ju ytterligare ett sätt att bli av med enkla 4-siffrors pass codes.

Ursprungligen av CekariYH:

Definiera "värdelöst", tycker det var både lättare och snabbare med Touch ID, och inte behövde man hålla skärmen rätt framför ansiktet, tex kunde man låsa upp den medans den låg en bit bort på ett bord eller redan medans man tog upp den ur fickan, och man slapp också att svepa för att komma in.

Funkar väldigt dåligt om man är smutsig eller skulle ha handskar på sig. Fick ofta låsa upp med kod för touch id krånglat.

Face ID har däremot fungerar klanderfritt och på nya iPad Pro är det ännu vassare!

Ursprungligen av hunden:

Funkar väldigt dåligt om man är smutsig eller skulle ha handskar på sig. Fick ofta låsa upp med kod för touch id krånglat.

Face ID har däremot fungerar klanderfritt och på nya iPad Pro är det ännu vassare!

Ja, det håller jag med om till 100%, räckte faktiskt att var våt om fingrarna så vägra den...

Det är inte så att jag tycker Face ID är dåligt på något sätt, funkar väldigt bra.

Ursprungligen av hunden:

Funkar väldigt dåligt om man är smutsig eller skulle ha handskar på sig. Fick ofta låsa upp med kod för touch id krånglat.

Face ID har däremot fungerar klanderfritt och på nya iPad Pro är det ännu vassare!

Finns dock fingeravtrycksläsare som fungerar trots det, Apples var inte state-of-the-art direkt.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-08-07 17:21

Touch ID fungerar ganska dåligt efter man rensat/flått ett gäng flundror. Huden på fingertopparna blir nedslitna. Blev rätt förbryllad när jag inte kom in i telefonen trots torra händer.? Tur att man kan läsa in flera fingrar.

Ursprungligen av Andorr:

Finns dock fingeravtrycksläsare som fungerar trots det, Apples var inte state-of-the-art direkt.

Den jag har på jobbet fungerar fint trots gummihandskar eller oljiga fingrar. Antingen betyder det att den är bra eller så betyder det att den är enkel att lura ingen aning men jag är nöjd. Funderar på att välja en Iphone till vintern när det är dags att byta abonnemang typ uppföljaren till XR men vill gärna ha fingeravtrycksläsare.

Ursprungligen av chrme109:

Touch ID fungerar ganska dåligt efter man rensat/flått ett gäng flundror.

Och fejs-ID funkar inte om man har (vissa typer av) solglasögon på sig.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Och fejs-ID funkar inte om man har (vissa typer av) solglasögon på sig.

...eller blundar

Oops, funkar även när man blundar testa jag fram nu...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-12 14:06

Det är en inställning.
(Inställningar - Face ID och lösenkod - Kräv uppmärksamhet för Face ID)

Ursprungligen av kenjon:

Det är en inställning.
(Inställningar - Face ID och lösenkod - Kräv uppmärksamhet för Face ID)

Ah, tackar, det hade jag ingen susning om, men "Kräv uppmärksamhet för Face ID" var redan på så lite skumt...

1
Bevaka tråden