Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - Har inte fått e-post sedan i förrgår

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering av MacOS Mojave 10.14.5 får inget i min inkorg. Det går inte att ansluta. Är det någonting man kan åtgärda i inställningarna?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 14:11

Ja att följa anvisningarna i dialogrutan

Ursprungligen av Innis:

Ja att följa anvisningarna i dialogrutan

Jag har tryckt där men det fungerar inte. Röda prickar framför 2 gmail konto både iMap och SMTP. Däremot fungerar det på min iPhone.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 17:44

Logga ut och logga in igen på kontot

Ursprungligen av Innis:

Logga ut och logga in igen på kontot

Då väljer jag i Mail programmet "Konton...." och klickar på e-post adressen som det inte fungerar. Då får jag uppmaning "Google kräver att du slutför autentiseringen i Safari".
Är osäker om jag ska göra detta.....

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 09:11

Och varför skulle du vara osäker över det? ?
Sluta vara så paranoid och gör det så är ditt problem löst.

Ursprungligen av Innis:

Och varför skulle du vara osäker över det? ?
Sluta vara så paranoid och gör det så är ditt problem löst.

Är inte paranoid. Min sunda logik säger mig att det inte finns något sammanhang att logga in sig i Safari med tanke på att det är Mail appen som det är problem med. Har aldrig gjort så. Men får väl ifrågasätta. ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 12:03

Ok gör som du vill

Ursprungligen av Innis:

Ok gör som du vill

Tycker ändå att det är en konstig formulering som man ska klicka på ok.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 13:02

Ok så klicka inte ok då.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 13:11

Vad är det som är konstigt med formuleringen?

Din epost klient behöver få tillgång till ditt konto på gmail, autentiseringen sker via webbläsaren, utan att godkänna så kommer inte google ge din epost klient tillgång till datan vilket då innebär att du inte kan använda SMTP/IMAP eller något alls som har med det kontot att göra.

Antagligen har du gjort detta tidigare, och sen pga uppdatering så känner google inte igen din epost klient och kräver att det görs igen för att det inte ska bli galet.

Ursprungligen av JohannesTegner:

Din epost klient behöver få tillgång till ditt konto på gmail, autentiseringen sker via webbläsaren, utan att godkänna så kommer inte google ge din epost klient tillgång till datan vilket då innebär att du inte kan använda SMTP/IMAP eller något alls som har med det kontot att göra.

Antagligen har du gjort detta tidigare, och sen pga uppdatering så känner google inte igen din epost klient och kräver att det görs igen för att det inte ska bli galet.

Har aldrig gjort detta tidigare. Nu är det i alla fall återställt. Tack för info. ?

Senast redigerat 2019-07-18 16:28
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 16:34
Ursprungligen av calinou:

Har aldrig gjort detta tidigare. Nu är det i alla fall återställt. Tack för info. ?

Jo du har gjort detta när du la till kontot första gången i macOS.

1
Bevaka tråden