Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så ser nästa iPhone ut

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Via YouTube-giganten Marques Brownlee får vi reda på hur nästa iPhone kommer att se ut. Eller snarare så får vi reda på att det vi tidigare sett varit sant.

Läs hela artikeln här

För mig är det är ok om det blir mer avancerad kamera, bättre bilder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 14:10
Ursprungligen av calinou:

För mig är det är ok om det blir mer avancerad kamera, bättre bilder.

Har du senaste XS Max?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-17 14:38

Helt ok för mig med då skönheten(?) kommer döljas av ett skal. Bytte skal på min XS igår och medan jag höll på med det fick jag ett sms. Jag la telefonen på bordet för att skriva ett svar... Gick det..? Telefonen vobblar på bordet som en drucken lindansare. Snabbt på med skal och sedan kan man svara från hand eller bord.

Hade gärna sett att de gjorde mobilen nån m.m. tjockare. Då hade de fått en jämn baksida som inte vickar på ett bord.
Ungefär som Nokia gjorde med sin Nokia 9 Pureview. Som bonus hade de fått plats med lite större batterikapacitet.

Men Apple har säkert gjort marknadsundersökningar som visar att de flesta använder ett fodral av nåt slag. Då spelar kamerabumpen inte så stor roll.

Om det nu är så den kommer att se ut så tycker jag fortfarande att de har tappat känslan. Det blir inte bra.

  • Medlem
  • 2019-07-17 17:04

Hur baksidan på min telefon ser ut är för mig helt ointressant. Jag tittar på skärmen på framsidan. Det är där det händer saker.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-17 17:09
Ursprungligen av sextontio:

Om det nu är så den kommer att se ut så tycker jag fortfarande att de har tappat känslan. Det blir inte bra.

Vänta bara, nästa år kommer alla telefoner vara störande osymetriska. Apple sätter alltid trender! De har nog redan ansökt om designpatent på detta nya, "disturbing design"...

Ursprungligen av IngoX:

Vänta bara, nästa år kommer alla telefoner vara störande osymetriska. Apple sätter alltid trender! De har nog redan ansökt om designpatent på detta nya, "disturbing design"...

Tveksamt då det finns bättre lösningar som inte gör en vick-telefon.
Apple tar efter Huawei, det trodde man inte, fast Huaweis är åtminstone centrerad så mindre vick.

Ursprungligen av Innis:

Har du senaste XS Max?

Nej, har iPhone 6 +. Blir det bättre kamera på den nya (än på XS Max) så kommer jag kanske att köpa den.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 17:47
Ursprungligen av calinou:

Nej, har iPhone 6 +. Blir det bättre kamera på den nya (än på XS Max) så kommer jag kanske att köpa den.

XS Max har en mycket mycket bättre kamera än 6+

Ursprungligen av Innis:

XS Max har en mycket mycket bättre kamera än 6+

Jag vet och har kunnat konstatera det. Har du en XS Max. Du kanske kan vissa lite bilder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-17 18:10
Ursprungligen av calinou:

Jag vet och har kunnat konstatera det. Har du en XS Max. Du kanske kan vissa lite bilder.

Ja det har jag. Nej inga som är lämpliga

  • Medlem
  • 2019-07-17 18:44
Ursprungligen av calinou:

Jag vet och har kunnat konstatera det. Har du en XS Max. Du kanske kan vissa lite bilder.

Det finns ju massor med tester på nätet. Som exempelvis https://www.dpreview.com/articles/5831987965/...

Ursprungligen av Innis:

Har du senaste XS Max?

Finns det en tidigare XS Max?! ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-18 12:08
Ursprungligen av Hank Solo:

Finns det en tidigare XS Max?! ?

Du förstod inte att meningsbyggnaden blev fel?

Unbox Therapy har släppt en uppdaterad video. Prototypen han visar upp ser rätt ok tycker jag:
https://www.youtube.com/watch?v=ut9-xKN0ZXE

Ursprungligen av Redaktionen:

Via YouTube-giganten Marques Brownlee får vi reda på hur nästa iPhone kommer att se ut. Eller snarare så får vi reda på att det vi tidigare sett varit sant.

Läs hela artikeln här

Det där var den fulaste kamera bumpen jag sett, fulaste genom tiderna på en telefon. Hur kunde John Ive komma med en sån
här ful design miss. Den borde heta Iphone XSS för nästa år kommer den riktiga iphone 11 då apple kör vart tredje med ny design

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-19 11:52
Ursprungligen av submariner:

Det där var den fulaste kamera bumpen jag sett, fulaste genom tiderna på en telefon. Hur kunde John Ive komma med en sån
här ful design miss. Den borde heta Iphone XSS för nästa år kommer den riktiga iphone 11 då apple kör vart tredje med ny design

Vad är det som säger att det är han som designat den?
Enligt källor har han inte jobbat med att designa något på länge.

Ursprungligen av Innis:

Vad är det som säger att det är han som designat den?
Enligt källor har han inte jobbat med att designa något på länge.

Alla vet att Ive, Schiller, Federichi, Cook är de fyra musketörerna hos apple efter Jobs gick i graven. Iphone X designades med skisser redan hösten 2015, Concept året efter och färdig version sep 2017. Han var chefdesigner då och har fortfarande sista ordet fast han sysslar med annat.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-19 14:54
Ursprungligen av submariner:

Alla vet att Ive, Schiller, Federichi, Cook är de fyra musketörerna hos apple efter Jobs gick i graven. Iphone X designades med skisser redan hösten 2015, Concept året efter och färdig version sep 2017. Han var chefdesigner då och har fortfarande sista ordet fast han sysslar med annat.

Inte enligt dom som har större insikt i företaget.

Ursprungligen av Innis:

Vad är det som säger att det är han som designat den?
Enligt källor har han inte jobbat med att designa något på länge.

Ursprungligen av Innis:

Inte enligt dom som har större insikt i företaget.

Vilka är det då? ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-19 16:36
Ursprungligen av Zeugma:

Vilka är det då? ?

Bland annat.
https://www.wsj.com/articles/jony-ive-is-depa...

Kan tyvärr inte läsa den.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-19 18:15
Ursprungligen av Zeugma:

Kan tyvärr inte läsa den.

Aha jag är prenumerant

En sak som stör mig med min iPhone kamera är att om det är för ljust och soligt ute då ser man nästan ingenting av det man ska fota på skärmen. Man kanske borde utveckla kommande att skärmen anpassar sig efter ljuset när man fotar?

Senast redigerat 2019-07-27 22:23
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-27 17:23
Ursprungligen av calinou:

En sak som stör mig med kameran är att om det är för ljust och soligt ute då ser man nästan ingenting av det man ska fota på skärmen. Man kanske borde utveckla att skärmen anpassar sig efter ljuset när man fotar?

Du kan också googla på ”iphone ambient light sensor”.

Ursprungligen av calinou:

En sak som stör mig med kameran är att om det är för ljust och soligt ute då ser man nästan ingenting av det man ska fota på skärmen. Man kanske borde utveckla att skärmen anpassar sig efter ljuset när man fotar?

Antar att du har en telefon med LCD, LCD-skärmar är rätt kassa jämfört med OLED som iPhone och Samsung kör med (båda tillverkade av Samsung). Oavsett har du nog inte nästa iPhone som inte släppts än.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-27 17:59
Ursprungligen av calinou:

En sak som stör mig med kameran är att om det är för ljust och soligt ute då ser man nästan ingenting av det man ska fota på skärmen. Man kanske borde utveckla att skärmen anpassar sig efter ljuset när man fotar?

I vissa situationer så är en riktigt kamera bättre.

Ursprungligen av Innis:

I vissa situationer så är en riktigt kamera bättre.

Hoppas att den kommande iPhone skärmen kommer att bli bättre i det avseende eftersom det fungerar på vissa riktiga kameror.

Bevaka tråden