Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airmail gör om sin affärsmodell

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Airmail är ett trevligt alternativ till Apples mailklient som många idag istället använder men upprörda kunder världen över börjar nu radera appen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-07-15 18:40

Om man nu gillar Airmail (jag använder det inte) så vad är väl 30 öre per dag även om man tidigare betalat motsvarande 50 kronor i en engångsavgift? Det finns alternativ.

Generation Gratis växer till sig och blir allt större.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-15 19:56
Ursprungligen av Ljung:

Om man nu gillar Airmail (jag använder det inte) så vad är väl 30 öre per dag även om man tidigare betalat motsvarande 50 kronor i en engångsavgift? Det finns alternativ.

Generation Gratis växer till sig och blir allt större.

Jag kallar dom android användare ?

Ursprungligen av Ljung:

Om man nu gillar Airmail (jag använder det inte) så vad är väl 30 öre per dag även om man tidigare betalat motsvarande 50 kronor i en engångsavgift? Det finns alternativ.

Generation Gratis växer till sig och blir allt större.

Tycker det haltar lite, detta är ju inte "generation gratis" utan personer som har köpt en produkt för dess tjänster och sen blir ombedda att återigen betala för samma tjänster. Detta handlar ju enbart om att personerna bakom Airmail har haft en risig affärsplan.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-15 20:56
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tycker det haltar lite, detta är ju inte "generation gratis" utan personer som har köpt en produkt för dess tjänster och sen blir ombedda att återigen betala för samma tjänster. Detta handlar ju enbart om att personerna bakom Airmail har haft en risig affärsplan.

Dom kanske måste göra såhär för att överleva. Alternativet kanske är att lägga ner utvecklingen annars.

Ursprungligen av Innis:

Dom kanske måste göra såhär för att överleva. Alternativet kanske är att lägga ner utvecklingen annars.

Om så är fallet borde detta ha förmedlas istället för att helt utan förvarning bara ändra. Tror fler hade förstått då.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-15 22:00
Ursprungligen av Ljung:

Om man nu gillar Airmail (jag använder det inte) så vad är väl 30 öre per dag även om man tidigare betalat motsvarande 50 kronor i en engångsavgift? Det finns alternativ.

Generation Gratis växer till sig och blir allt större.

Om man nu gillar applikationer, serier, musik så kan man ju fortsätta betala.

Många bäckar små blir en stor jäkla kostnad om man skall ha igång allt.

Jag som har betalat för Airmail ser bara en utväg pga av ren princip. Hel bojkott.

Ursprungligen av iller:

Om man nu gillar applikationer, serier, musik så kan man ju fortsätta betala.

Många bäckar små blir en stor jäkla kostnad om man skall ha igång allt.

Jag som har betalat för Airmail ser bara en utväg pga av ren princip. Hel bojkott.

Jag testar Spark nu, verkar lovande!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-15 22:06
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag testar Spark nu, verkar lovande!

Har jag redan avverkat.

Är tillbaka på Mail.

Apple Mail är nog bättre än ni tror.
Har provat alla existerande konkurrenter, men det blir alltid Mail i slutändan som gäller. Notera också att Mail stödjer plugins nuförtiden (använder inga själv, men har sneglat på t ex Mail Butler).

/$0,02

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-16 08:54
Ursprungligen av carlsson:

Apple Mail är nog bättre än ni tror.
Har provat alla existerande konkurrenter, men det blir alltid Mail i slutändan som gäller. Notera också att Mail stödjer plugins nuförtiden (använder inga själv, men har sneglat på t ex Mail Butler).

/$0,02

Min tanke också.

  • Medlem
  • 2019-07-16 10:07
Ursprungligen av Ljung:

Om man nu gillar Airmail (jag använder det inte) så vad är väl 30 öre per dag även om man tidigare betalat motsvarande 50 kronor i en engångsavgift? Det finns alternativ.

Generation Gratis växer till sig och blir allt större.

Det handlar inte om någon Generation Gratis! Det handlar om att man inte tycker om att "få den i stjärten" varje månad. Bättre att bli ordentligt påsatt på en gång, sedan aldrig mer...

Bättre i så fall att säga rakt ut: "Denna version kostar 200:- och kommer att fungera i 3 år framöver." Då vet man exakt vad som gäller.

Senast redigerat 2019-07-16 10:23
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-07-16 12:30
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag testar Spark nu, verkar lovande!

Du vet väl att Spark sparar all info på din login etc på sina servrar? Iaf så gjorde de det och det blev ett jäkla ramaskrik när det kom ut.

https://www.reddit.com/r/privacy/comments/5grsan/do_not_use_the_spark_email_client_by_readdle/

Airmail går över till prenumerationsmodell

E-postapplikationen Airmail har bestämt sig för att gå över till en prenumerationsmodell för att finansiera utvecklingen av sin applikation. Fint så, men även om du tidigare betalt för applikationen kommer du nu tvingas in i prenumerationsmodellen om du vill behålla exempelvis pushnotifieringar.

En aning osnyggt kan man ju säga. Intressant diskussion här: https://www.reddit.com/r/apple/comments/cdanb...

Här finns (arga) kommentarer från användare: https://www.reddit.com/r/Airmailreddit/.

Företaget bakom Airmail har inte nämnt detta med ett ord på sin blogg än så länge för övrigt. Däremot har deras support svarat följande till en användare:

"The push feature now only accessible to the users who bought the Airmail app between today's date and 4 months ago. Otherwise, you have to subscribe to the premium version to access the feature.

Old users can still have access to all other features including multiple accounts except the push notification."

  • Medlem
  • 2019-07-16 10:01

Den här prenumerationspandemin breder ut sig likt pesten! ? Jag vill KÖPA ett program och sedan använda det. Inte betala en sudd varje månad. Jag förstår att dom som gör programmen vill ha det så, för deras intäkter ökar ju avsevärt. Men för alla andra blir det bara dyrare!
Här har väl EU något att bita i istället för att lagstifta om att gurkorna måste vara tillräckligt raka?

  • Medlem
  • International user
  • 2019-07-17 08:55

Verkar dyrt för att uppehålla push notiser. Kan inte förstå vad annat de behöver en backend till. Nåja inte använt, gillar apples mail.

  • Medlem
  • 2019-08-12 16:30

Idag slutade Airmail att fungera för mig iom den senaste uppdateringen. Antingen får man hoppa på tåget med prenumeration eller så får man hoppa av. Jag ger Airmail långfingret.

  • Medlem
  • 2019-08-12 20:20

Vad har ni för förslag på ersättningsprogram för Airmail? Apples egna Mail har diskuterats, men är det någon här som har erfarenhet av något annat program som är värt att rekommendera?

Ursprungligen av Dalle:

Vad har ni för förslag på ersättningsprogram för Airmail? Apples egna Mail har diskuterats, men är det någon här som har erfarenhet av något annat program som är värt att rekommendera?

Har du uppdaterat till senaste versionen? De gjorde en pudel och återinförde alla funktioner igen. Men allt nytt som kommer från och med nu kommer kräva ett abb. Min AirMail funkar precis som innan igen nu.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Har du uppdaterat till senaste versionen? De gjorde en pudel och återinförde alla funktioner igen. Men allt nytt som kommer från och med nu kommer kräva ett abb. Min AirMail funkar precis som innan igen nu.

  • Medlem
  • 2019-08-12 22:28
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Har du uppdaterat till senaste versionen? De gjorde en pudel och återinförde alla funktioner igen. Men allt nytt som kommer från och med nu kommer kräva ett abb. Min AirMail funkar precis som innan igen nu.

Laddade just ner version 1.9 och nu fungerar det igen, tillfälligt... Tack!

1
Bevaka tråden