Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3D Touch ryktas återigen försvinna i höst

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

3D Touch är en funktion som de flesta antingen använder dagligen eller aldrig använder men nu har ännu ett rykte dykt upp till ytan att funktionen kommer slopas.

Läs hela artikeln här

Har en 7 plus som min egen mobil och en XR genom jobbet. Känner mig handikappad på XR:en utan 3D Touch. Hade det funnits på XR hade jag bytt ut min gamla 7:a men nu behåller jag den tills vidare. XS för att få 3D är inte värt pengarna tycker jag.

Tror jag har läst nånstans att displayen blir avsevärt dyrare att tillverka med 3D Touch funktionen. Så det kan vara en anledning att de tar bort det.
Med en sjunkande smartmobil marknad generellt sett är det kanske inte läge att ha överdrivet dyra mobiler.

3D Touch är nog en bra sak för dem som använder det, men kanske inte en helt nödvändig funktion för flertalet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-10 13:19
Ursprungligen av Redaktionen:

3D Touch är en funktion som de flesta antingen använder dagligen eller aldrig använder men nu har ännu ett rykte dykt upp till ytan att funktionen kommer slopas.

Läs hela artikeln här

Borde det inte stå att funktionen kom till iPhone 6S enligt Apples supportdokument?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-10 19:54

Jag tycker det är en superbra funktion. Problemet är ju att upptäcka funktionerna. Skulle kännas otroligt tråkigt om det försvann.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-10 20:38
Ursprungligen av Sir N.:

Har en 7 plus som min egen mobil och en XR genom jobbet. Känner mig handikappad på XR:en utan 3D Touch. Hade det funnits på XR hade jag bytt ut min gamla 7:a men nu behåller jag den tills vidare. XS för att få 3D är inte värt pengarna tycker jag.

XR har ju en variant på 3d touchen (se bild) den fyller mina behov.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-10 21:02

Gissar att många aldrig använder den utan sin vana trogen öppnar dom appar och utför vad som ska göras därifrån.
Tycker själv att det är en fiffig funktion men använder alldeles för sällan

Ursprungligen av bjorsi:

XR har ju en variant på 3d touchen (se bild) den fyller mina behov.

Framförallt är det vid textredigering jag saknar 3D på XR. Hålla ner mellanslag för att kunna flytta markören funkar inte alls lika bra som att trycka hårt varsomhelst på tangentbordet. Och att markera text genom att trycka till lite extra är ju guld.

Ja detta är ett steg tillbaka. Det var ju superbt när det kom. Synd att de inte behåller i sin premium så man iaf kan få välja. Val av bluetooth via 3D är superbt.

1
Bevaka tråden