Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så kommer du att ta backup på din iPhone i framtiden

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har läckt ut bilder från senaste iOS betan på vad som kan antas vara tillvägagångssättet för att ta backup och återställa en iPhone lokalt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-03 08:46

Har svårt att se att Apple skulle göra en Lightning till Lightning kabel. Är det nu USB-C kommer till iPhone?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-07-03 08:57

Jag tror inte på att det är till för nån backup, utan bara för att snabbt komma igång med ny telefon vid behov.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-03 08:58
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag tror inte på att det är till för nån backup, utan bara för att snabbt komma igång med ny telefon vid behov.

Det gör du redan genom att hålla den nya och gamla telefonen mot varandra så överförs inställningarna.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-07-03 09:02
Ursprungligen av Innis:

Det gör du redan genom att hålla den nya och gamla telefonen mot varandra så överförs inställningarna.

Men det gör väl ingen snabb total överföring med appar, bilder, musik, filmer? Du flyttar över informationen om vilka appar och var dom är placerade sen dras apparna ner från App Store.

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-07-03 09:03
Ursprungligen av tony:

Har svårt att se att Apple skulle göra en Lightning till Lightning kabel. Är det nu USB-C kommer till iPhone?

Vi kan väl hoppas! ❤️

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-03 09:04
Ursprungligen av Gäddnos:

Men det gör väl ingen snabb total överföring med appar, bilder, musik, filmer? Du flyttar över informationen om vilka appar och var dom är placerade sen dras apparna ner från App Store.

Sant

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-07-03 09:04
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag tror inte på att det är till för nån backup, utan bara för att snabbt komma igång med ny telefon vid behov.

Är det inte då man lägger telefonerna mot varandra som i Quick Start

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-07-03 09:05
Ursprungligen av Gäddnos:

Men det gör väl ingen snabb total överföring med appar, bilder, musik, filmer? Du flyttar över informationen om vilka appar och var dom är placerade sen dras apparna ner från App Store.

Och sen dras allt ner från din iCloud backup i nätet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-03 09:06
Ursprungligen av Thor:

Och sen dras allt ner från din iCloud backup i nätet.

Ja men som artikeln skriver är detta till för dom som inte använder iCloud

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-07-03 09:14
Ursprungligen av Thor:

Och sen dras allt ner från din iCloud backup i nätet.

Delvis. Musiken och filmer måste jag nu synka tillbaka från datorn, om allt förs över snabbt via kabel framöver så är det en stor fördel vid telefonbyte.

Wagaweeba! Är det nu vi äntligen får USB-C? Är så stökigt att hoppa mellan olika kablar på iPhone och iPad!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-03 09:34
Ursprungligen av tony:

Har svårt att se att Apple skulle göra en Lightning till Lightning kabel. Är det nu USB-C kommer till iPhone?

För lite text och bildinformation än för att kunna veta exakt vad det är, om det ens släpps skarpt. Men det sätter igång fantasin...

Jag tror det talar för att Apple återupptagit en väl beprövad teknik så man kan upprätthålla kommunikationen mellan i alla fall två enheter, även om batteriet är slut, all laddmöjlighet saknas och hela mobilnätet är nere. En riktig kanonlösning när krisen slår till!

Senast redigerat 2019-07-03 09:44
  • Administratör
  • Lund
  • 2019-07-03 09:58
Ursprungligen av IngoX:

För lite text och bildinformation än för att kunna veta exakt vad det är, om det ens släpps skarpt. Men det sätter igång fantasin...

Jag tror det talar för att Apple återupptagit en väl beprövad teknik så man kan upprätthålla kommunikationen mellan i alla fall två enheter, även om batteriet är slut, all laddmöjlighet saknas och hela mobilnätet är nere. En riktig kanonlösning när krisen slår till!

???

Filmen fungerar inte att se för mig......Det står error någonting....

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-07-03 15:36
Ursprungligen av calinou:

Filmen fungerar inte att se för mig......Det står error någonting....

Så nu ska den fungera!

Tycker att det är bekvämt att köpa via datorn och få överskådlighet på allting. Var någonstans ska man köpa film, musik mm om iTunes kommer inte att finnas längre?

Ursprungligen av calinou:

Tycker att det är bekvämt att köpa via datorn och få överskådlighet på allting. Var någonstans ska man köpa film, musik mm om iTunes kommer inte att finnas längre?

Citat:

Do I still get access to the same number of songs with Apple Music?
Yes, Apple advertises a catalog of over 50 million songs, plus collections of music videos (through Apple TV) and podcasts (through the Apple Podcasts app).

https://www.cnet.com/how-to/rip-itunes-heres-...

Bara att köpa på, fast från fler appar då.

Ursprungligen av barbapappa_86:

https://www.cnet.com/how-to/rip-itunes-heres-...

Bara att köpa på, fast från fler appar då.

Visste inte att det skulle komma nu med nya uppdatering. Gillade faktiskt som det var. Tack för info!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-03 20:59
Ursprungligen av calinou:

Visste inte att det skulle komma nu med nya uppdatering. Gillade faktiskt som det var. Tack för info!

Då är du bra ensam om att gilla iTunes.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-03 22:57

Nej, jag oxå!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-04 00:54
Ursprungligen av kenjon:

Nej, jag oxå!

Jag har heller inget emot iTunes men efter att ha testat Musik som kommer till Catalina kan jag vara utan iTunes

1
Bevaka tråden