Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu fungerar BankID med iOS 13-betan

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du gått och väntat på att kunna använda BankID med iOS 13 är väntan nu över.

Läs hela artikeln här

Får hålla tummarna de funkar nu hela vägen till GM...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 10:30

Ja se på tusan då kanske man ska våga sig på att uppdatera telefonen.

Ursprungligen av Innis:

Ja se på tusan då kanske man ska våga sig på att uppdatera telefonen.

Tänk på bara att ingen kan garantera att de funkar hela vägen, allt kan hända när de gäller beta...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 10:34
Ursprungligen av severyd:

Tänk på bara att ingen kan garantera att de funkar hela vägen, allt kan hända när de gäller beta...

Det är sant. Hur är batteritiden?

Kivra är trasig för er som funderar på att uppdatera, men går ju lika bra att använda via Safari.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 10:38
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Kivra är trasig för er som funderar på att uppdatera, men går ju lika bra att använda via Safari.

Hm..kanske ska vänta ändå för man får en del räkningar dit. Tycker inte webbgränsnsittet är det bästa.

Ursprungligen av Innis:

Hm..kanske ska vänta ändå för man får en del räkningar dit. Tycker inte webbgränsnsittet är det bästa.

Samma här faktiskt, men har bara två räkningar där så man får pina sig igenom de två

Vet någon hur det ser ut för Swedbank- och Swish-apparna. Är de också okej nu iom BankID?

Från mina erfarenheter.. RealVNC trasigt, YouTube buggigt. Twitch oanvändbart. Plex klarar inte alltid av att starta PiP. AirPlay allmänt instabilt. Appar kan inte autouppdateras och manuella updates buggar ur titt som tätt. Inte ens en dev. beta 3 finns ännu utan det har varit allmänna rätt stora problem i två veckor nu.

Bara så ni vet vad ni ger er in på. Det är liksom tusen små grejjor som inte sitter. Det ser jäävligt lovande ut men Apple Beta är lite vad nån annan skulle kallat för pre-alpha.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-02 11:16

Kört ipados sen public släpptes, jag hade först tänkt lägga in på telefonen så fort bankid fungerade men jag kommer avvakta någon version till, har inte haft några större problem med ipados, men det är lite småskakigt, mer än jag vill riskera på telefonen.

Ursprungligen av Teddis:

Från mina erfarenheter.. RealVNC trasigt, YouTube buggigt. Twitch oanvändbart. Plex klarar inte alltid av att starta PiP. AirPlay allmänt instabilt. Appar kan inte autouppdateras och manuella updates buggar ur titt som tätt. Inte ens en dev. beta 3 finns ännu utan det har varit allmänna rätt stora problem i två veckor nu.

Bara så ni vet vad ni ger er in på. Det är liksom tusen små grejjor som inte sitter. Det ser jäävligt lovande ut men Apple Beta är lite vad nån annan skulle kallat för pre-alpha.

Kör du på iPhone? Jag har kört iPadOS sedan dag ett och tycker det är oförskämt stabilt faktiskt.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Kör du på iPhone? Jag har kört iPadOS sedan dag ett och tycker det är oförskämt stabilt faktiskt.

Nix, ipadOS här.

Ursprungligen av Teddis:

Nix, ipadOS här.

Vad märkligt, vilken iPad? Jag kör på senaste iPad Pro 12,9

Oh nej, vill inte ner i beta-träsket igen, måste värja mig.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vad märkligt, vilken iPad? Jag kör på senaste iPad Pro 12,9

Prövade på båda mina paddor. Ipad Mini 5 och Ipad 5:e gen. De beter sig tvärt likadant så tvivlar på att modellen påverkar. Det har nog mer att göra med vilka appar man kör i vardagen och vad man gör i dem. T.ex. videouppspelning i youtube-appen fungerar ok men att skriva och posta en kommentar kan bli en röra rätt snabbt. Twitch klarar av att spela reklamen men fastnar när själva streamen ska återuptas efteråt.

Tack. Jag har gått och väntat.

Fungerar som det ska såg jag kanske tar risken att uppdatera telefonen också

Ursprungligen av Teddis:

Prövade på båda mina paddor. Ipad Mini 5 och Ipad 5:e gen. De beter sig tvärt likadant så tvivlar på att modellen påverkar. Det har nog mer att göra med vilka appar man kör i vardagen och vad man gör i dem. T.ex. videouppspelning i youtube-appen fungerar ok men att skriva och posta en kommentar kan bli en röra rätt snabbt. Twitch klarar av att spela reklamen men fastnar när själva streamen ska återuptas efteråt.

Ah ja just dessa saker du specar har jag inte testat. Men buggar kan skilja sig från olika enheter, hade två iPads som betedde sig helt olika med iOS 11 betan som exempel

tvOS beta 3 ute nu, så resten av beta 3 bör kommit oxå

iOS 13 Beta 3, BankID + Swish fungerar fortfarande

Ursprungligen av Tigermike:

iOS 13 Beta 3, BankID + Swish fungerar fortfarande

Men får inte upp att de finns uppdatering till min iPadOS men fanns på Apple tv

Ursprungligen av ibeardtech:

Men får inte upp att de finns uppdatering till min iPadOS men fanns på Apple tv

Den publika delen av ios/Ipados brukar komma någon dag efter det att uppdateringen gått ut till utvecklarbetorna. Så du får troligen uppdateringen idag eller i morgon

Ursprungligen av BlackSmp:

Den publika delen av ios/Ipados brukar komma någon dag efter det att uppdateringen gått ut till utvecklarbetorna. Så du får troligen uppdateringen idag eller i morgon

Jag fick den igår, kom bara inte samtidigt som tvOS

1
Bevaka tråden