Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta påstås vara iPhone XI

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sidan Slashleak har lagt upp ett par bilder som de påstår är CAD-renderingar av Apples kommande telefoner.

Läs hela artikeln här

Ganska dominerande kameramodul i hörnet, som ser lite konstig ut. Men man vänjer sig nog. Sägs ju att även Google Pixel 4 får ett närmast identiskt utseende.?

Märks att apple tappat inovationen helt här, om de kör med den här designen i två år till som de kört sen nov 2017 så är det riktigt uruselt av ett företag av apples mått. Alla andra märken har fått bort notchen både upp och ner medan apple kör vidare på den största. Sen dubbelt så ful kamera bump på baksidan när Samsung, Huaweii kör utan bupp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 09:41
Ursprungligen av submariner:

Alla andra märken har fått bort notchen både upp och ner medan apple kör vidare på den största.

Vilka andra märken har en ansiktsidentifiering som godkänns av banker? Innehållet i flärpen är helt olika. Några som nu ”fått bort” flärpen hade aldrig egentligen behövt den men hakade på det som en designtrend.

Och Apple brukar inte ändra grundläggande design ofta. Nackdel tycker de som vill ha nytt utseende varje år.

Men när det gäller baksidan - jag är skeptisk och tror tre kameror bak kunde lösts snyggare. Vi får se. Och man kommer väl vänja sig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-05 11:48

Design på iPhone är intressant tycker jag. Väldigt stor hype innan släp och vid släpp. Vid användande stoppa nästan alla in telefonen i ett skal som helt nollställer designen.

Tänk om vi skulle klä våra bilar i en strumpa för att undvika små repor och stenskott, eller täcka klockan med något gummiliknande för att det inte ska uppstå hairlines och dings...

Ursprungligen av xms67:

Design på iPhone är intressant tycker jag. Väldigt stor hype innan släp och vid släpp. Vid användande stoppa nästan alla in telefonen i ett skal som helt nollställer designen.

Tänk om vi skulle klä våra bilar i en strumpa för att undvika små repor och stenskott, eller täcka klockan med något gummiliknande för att det inte ska uppstå hairlines och dings...

Det skulle vi nog göra om bilarna var helt täckta av glas.

Skulle gärna se att polykarbonat kom tillbaka. Så att inte alla mobiler i framtiden får glasbaksida.
Nokia visade på sin tid att det gick få en premiumkänsla med plastmaterial på en del av sina Lumia mobiler.

Tror inte vi får se aluminium mobiler längre. Sägs att 5G mobiler har mer antenner som gör det svårt att ha aluminium.

Ursprungligen av xms67:

Design på iPhone är intressant tycker jag. Väldigt stor hype innan släp och vid släpp. Vid användande stoppa nästan alla in telefonen i ett skal som helt nollställer designen.

Tänk om vi skulle klä våra bilar i en strumpa för att undvika små repor och stenskott, eller täcka klockan med något gummiliknande för att det inte ska uppstå hairlines och dings...

Håller med där. Därför spelar ingen roll sådana detalj-finnesser när det ändå täcks. Det får t.o.m buckla mer för mig om det vore att kameran blir ännu bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-05 14:39
Ursprungligen av Zeugma:

Det skulle vi nog göra om bilarna var helt täckta av glas.

Skal till mobiler har inte på något sätt koppling till glas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-05 14:42
Ursprungligen av calinou:

Håller med där. Därför spelar ingen roll sådana detalj-finnesser när det ändå täcks. Det får t.o.m buckla mer för mig om det vore att kameran blir ännu bättre.

När bilder på första utåtstående kameran läckte fick jag en smärre panik. Efter att ha köpt en(så mycket för min panik...) och satte på ett skal insåg jag att detta är ju en ickefråga. Men, visst, det finns de som kör utan skal, med de är inte många.

Ursprungligen av xms67:

Skal till mobiler har inte på något sätt koppling till glas.

Det håller jag inte med om. Särskilt sedan mobilerna fick glasbaksidor har skal blivit populärare än någonsin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-05 16:37
Ursprungligen av Zeugma:

Det håller jag inte med om. Särskilt sedan mobilerna fick glasbaksidor har skal blivit populärare än någonsin.

Jag tycker ”alla” sedan iPhone 6 har skal. Men det är vad jag tror/tycker mig se, inte vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-05 16:38

Notchen lever kvar
Det är i alla fall riktiga CAD-ritningar, inga polygoner, så hyfsat trovärdigt.

Ursprungligen av xms67:

Jag tycker ”alla” sedan iPhone 6 har skal. Men det är vad jag tror/tycker mig se, inte vet.

Dessvärre är det nog inte så, mina barn har förundrat berättat om alla sina klassisar som har tappat sina skallösa Iphone. Jag var med själv om när sonens kompis tappade sin i backen när han åkte skateboard. Skärmen krossades. Men detta är förstås bara anekdotisk bevisföring, jag vet ingen riktig statistik.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-06 00:12

Jag har aldrig haft skal (sedan The original iPhone 2007).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-07 00:19
Ursprungligen av Zeugma:

Dessvärre är det nog inte så, mina barn har förundrat berättat om alla sina klassisar som har tappat sina skallösa Iphone. Jag var med själv om när sonens kompis tappade sin i backen när han åkte skateboard. Skärmen krossades. Men detta är förstås bara anekdotisk bevisföring, jag vet ingen riktig statistik.

I min bekantskapskrets och på jobbet är det exakt tvärt om. I princip alla har skal, barn som vuxna. Och så har det varit länge. En kollega kör naket, det sticker ut..?

1
Bevaka tråden