Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper uppdatering till sina nätverksprodukter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var länge sedan vi fick nätverksprodukter från Apple och de har själva bekräftat att de har lagt ned den divisionen men det stoppar inte bolaget från att släppa uppdateringar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-21 08:02

Blev mycket förvånad igår när Airport-verktyg startades upp själv för att berätta om nya uppdateringar till mina 9-10 år gamla Airport Express och Time Capsule. Vilken annan tillverkare är så generös med uppdateringar till gamla manicker? Ingen.

Ursprungligen av Gäddnos:

Blev mycket förvånad igår när Airport-verktyg startades upp själv för att berätta om nya uppdateringar till mina 9-10 år gamla Airport Express och Time Capsule. Vilken annan tillverkare är så generös med uppdateringar till gamla manicker? Ingen.

Ja på den punkten är Apple verkligen fenomenala. Det handlar aldrig om att bara få ut produkter, sälja, glömma bort och lansera nytt.

Imponerande support. Men jag tycker Apple borde ha fortsatt med routrar. Med IOT och mer och mer uppkopplade prylar tror jag det hade varit en lönsam nisch för dem.

  • Medlem
  • 2019-06-21 14:49
Ursprungligen av johnh3:

Imponerande support. Men jag tycker Apple borde ha fortsatt med routrar. Med IOT och mer och mer uppkopplade prylar tror jag det hade varit en lönsam nisch för dem.

Tveksamt om det hade funkat. Apples tidigare nätverksprodukter har varit synnerligen minimalistiska i fråga om inställningsmöjligheter. När det gäller IoT så vill jag kunna skapa egna regler för vad dessa ”smarta” produkter får, och inte får göra i mitt nätverk.

Hmmm, fanns för min express gen 1 men inte till min Extreme Tower eller min express modell nyare.

Ursprungligen av Dalle:

Tveksamt om det hade funkat. Apples tidigare nätverksprodukter har varit synnerligen minimalistiska i fråga om inställningsmöjligheter. När det gäller IoT så vill jag kunna skapa egna regler för vad dessa ”smarta” produkter får, och inte får göra i mitt nätverk.

Får se vad dessa routers kommer erbjuda för inställningar:
”HomeKit-enabled routers

Apple also announced HomeKit-enabled routers that will automatically firewall off each of your smart home accessories to protect them even if your network is compromised. The first routers to be HomeKit-enabled will come from Linksys, Eero and Spectrum.”
https://www.cnet.com/news/apple-homekit-secur...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-21 23:38
Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, fanns för min express gen 1 men inte till min Extreme Tower eller min express modell nyare.

Läs artikeln. Står klart och tydligt till vilka modeller uppdateringen är till.

Jag har i och för sig uppdaterat min AirPort Extreme till 7.9.1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-22 18:36

Denna sista uppdatering gjorde verkligen susen på min Airport Express (sista versionen). Latensen har sänkts avsevärt. Start av uppspelning har fortfarande lite fördröjning, men paus upplevs som omedelbar. Tack Apple.

1
Bevaka tråden