Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återkallar MacBook Pro 15” 2015 års modell

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mellan år 2015 till 2018 sålde Apple en 15 tums MacBook Pro med retinaskärm. Det har nu framkommit att batteriet i dessa kan bli överhettat och fatta eld.

Läs hela artikeln här

Jag hoppas verkligen att Apple lär sig utav denna modell av MacBook Pro.
Tangentbord, batteri, skärmkontakt, throttling.
Det blir inte många rätt övers.

Senast redigerat 2019-06-20 22:36
  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-06-20 22:12

-

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag hoppas verkligen att Apple lär sig utav denna modell av MacBook Pro.
Tangentbord, batteri, skärmkontakt, throttling.
Det blir inte många rätt övers.

Mid-2015 som det handlar om är alltså den gamla modellen med annat tangentbord, portar mm.

Ursprungligen av Teddis:

Mid-2015 som det handlar om är alltså den gamla modellen med annat tangentbord, portar mm.

Ja det är det så klart! ?
Tiden rullar på så fort att det känns som att 2015 var för två år sen ?
Aja, jag hoppas Apple tar lärdom av batteriet på den modellen och resten på MBP -16 fram tills nu.

Tror inte HP eller Dell skulle återkalla en modell från 2015 och åtgärda den. Så på det sättet är Apple bra.
Visst gör de misstag ibland, men de fixar ofta till dem.

Ursprungligen av johnh3:

Tror inte HP eller Dell skulle återkalla en modell från 2015 och åtgärda den. Så på det sättet är Apple bra.
Visst gör de misstag ibland, men de fixar ofta till dem.

Förvisso sant, men just batteriet brukar vara utbytbart hos andra tillverkare så en återkallelse brukar inte behövas.

Ursprungligen av johnh3:

Tror inte HP eller Dell skulle återkalla en modell från 2015 och åtgärda den. Så på det sättet är Apple bra.
Visst gör de misstag ibland, men de fixar ofta till dem.

Apple skulle nog inte göra det för något som inte riskerar att resultera i brand. Ex grafikchip som slutar fungera.
Här har du ett exempel när HP erbjudit kunder kostnadsfritt batteribyte hos aktoriserad verkstad. Och det gäller vissa modeller från 2015.
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.695622/hp-a...

Kommer det fram att batterierna som sitter i vissa batcher kan överhettas och börja brinna så tror jag de flesta företagen hade gjort det samma. Till och med Samsung gjorde det ju till slut med sina note 7
Blir ju väldigt dålig PR om det slutar med dödsfall och det visar sig vara en laptop från föreget i fråga som börjat brinna, och felet i produkten är känt.

Artiklar som dessa gör att man blir lite rädd när man ser alla "pirat" batterier som säljs till telefoner och datorer. Visst är de säkert inget fel på dom i normala fall, men om det skulle vara fel på en serie och det kommer fram om 2 år så kommer man ju troligtvis aldrig få reda på det. Tror knappast Batteriexperten och liknande hör av sig så att man får det utbytt mot något säkert, någon som vet?

Senast redigerat 2019-06-24 01:52
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2019-06-24 08:16

3 av jobbets 9 2015 MacBook Pros är påverkade, som tur var är de bara reserv datorer

Ursprungligen av Redaktionen:

Mellan år 2015 till 2018 sålde Apple en 15 tums MacBook Pro med retinaskärm. Det har nu framkommit att batteriet i dessa kan bli överhettat och fatta eld.

Läs hela artikeln här

Jag lämnade in min på Apple Store i Täby C i onsdags vid lunch. Då var jag den första kunden i den butiken som lämnat in en för utbytesprogrammet.

2-3 veckor kommer det ta, mestadels pga den måste fraktas med tåg och inte flyg på grund av brandrisken.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag lämnade in min på Apple Store i Täby C i onsdags vid lunch. Då var jag den första kunden i den butiken som lämnat in en för utbytesprogrammet.

2-3 veckor kommer det ta, mestadels pga den måste fraktas med tåg och inte flyg på grund av brandrisken.

Lämnade in hos närmaste apple-certifierade servicebutik den 24 juni (mcare), fick den åter den 2 juli (8 dagar). Även de var tvungna att sända den till Apple. Byttes till ett 36 dagar gammalt batteri samt nytt top case. De nämnde vid uthämtning att de hade haft drygt fem ärenden av denna recall.

Ursprungligen av gymrat2k:

Lämnade in hos närmaste apple-certifierade servicebutik den 24 juni (mcare), fick den åter den 2 juli (8 dagar). Även de var tvungna att sända den till Apple. Byttes till ett 36 dagar gammalt batteri samt nytt top case. De nämnde vid uthämtning att de hade haft drygt fem ärenden av denna recall.

Har inte fått tillbaka min ännu men jag skulle få ett nytt batteri, lovade de i Apple Store.

Att det ska ta så lång tid.......Får man låna en annan dator under tiden dom ska byta?

Ursprungligen av calinou:

Att det ska ta så lång tid.......Får man låna en annan dator under tiden dom ska byta?

Nepp.

Ursprungligen av Redaktionen:

Mellan år 2015 till 2018 sålde Apple en 15 tums MacBook Pro med retinaskärm. Det har nu framkommit att batteriet i dessa kan bli överhettat och fatta eld.

Läs hela artikeln här

Hämtade ut datorn i onsdags efter 2,5 vecka. Splitter nytt batteri med noll laddcykler på sig och nytt "topcase" med nytt tangenbord och allt. Luktade till och med nytt.

1
Bevaka tråden