Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple kommer lansera två iPhone-modeller med 5G nästa år

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höstens iPhone-modeller ser inte ut att få stöd för 5G och nu har den erfarne analytikern Ming-Chi Kuo varit i farten igen.

Läs hela artikeln här

Jag fortsätter nog att fundera på vilken normal konsument som har nytta av 5G i år. Räckvidden kommer att vara oerhört begränsad i minst ett år till. Särskilt om man inte bor i de centrala delarna av städerna. Så att Apple dröjer med denna teknik är inte ett större problem än marknadsföringen. Att Samsung redan har varit ute med 5G är inte för att deras kunder har nytta av det utan snarare för att de ser en fördel i marknadsföringen eftersom de kan lura på kunderna något som de inte behöver i dagsläget.

Ska man fortfarande kunna välja 4 G? eller blir det bara 5 G på dessa?

  • Superhjälte
  • 2019-06-18 09:29
Ursprungligen av calinou:

Ska man fortfarande kunna välja 4 G? eller blir det bara 5 G på dessa?

Det kommer antagligen att ha stöd för även 4G, precis som dagens 4G-mobiler har stöd för 3G.

Ursprungligen av sextontio:

Jag fortsätter nog att fundera på vilken normal konsument som har nytta av 5G i år. Räckvidden kommer att vara oerhört begränsad i minst ett år till. Särskilt om man inte bor i de centrala delarna av städerna. Så att Apple dröjer med denna teknik är inte ett större problem än marknadsföringen. Att Samsung redan har varit ute med 5G är inte för att deras kunder har nytta av det utan snarare för att de ser en fördel i marknadsföringen eftersom de kan lura på kunderna något som de inte behöver i dagsläget.

Jag tror inte 5G är etablerat förrän tidigast 2022 i Sverige och just nu är det ett problem med batteritid på 5G-lurar.
Jag känner ingen stress för tekniken i en lur iaf ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-19 00:31

5G i telefoner känns helt iskallt för mig vad gäller de närmsta åren. Däremot undrar jag hur det går med det dom kallts 4,5G etc. Det har ju snackats om en kraftig uppgradering av 4G nätet. Någon som vet hur det går med det?

Sedan är jag nyfiken på hur många som upplever att hastigheten i 4G är för låg vad gäller telefoner? På sikt driver ju större kapacitet/hastighet innovation och utveckling så jag är inte på något sätt emot det. Men nyfiken om någon här har behov av något snabbare än 4G. Täckningen är ju något helt annat. I denna diskussion tänker jag mig normal till ypperlig täckning.

Ursprungligen av xms67:

5G i telefoner känns helt iskallt för mig vad gäller de närmsta åren. Däremot undrar jag hur det går med det dom kallts 4,5G etc. Det har ju snackats om en kraftig uppgradering av 4G nätet. Någon som vet hur det går med det?

Sedan är jag nyfiken på hur många som upplever att hastigheten i 4G är för låg vad gäller telefoner? På sikt driver ju större kapacitet/hastighet innovation och utveckling så jag är inte på något sätt emot det. Men nyfiken om någon här har behov av något snabbare än 4G. Täckningen är ju något helt annat. I denna diskussion tänker jag mig normal till ypperlig täckning.

Som jag förstår 5G så är det främst lägre fördrojning (snabbare svar) som driver nätutvecklngen. Och det är inte samtal och vanliga dataappar som behöver detta utan självkörande fordon och likande saker.

Så jag är inte heller stressad över att inte få 5G i en vanlig handhållen mobil

Den största aktören med 5G nätverket är Huawei. I och med att de nu stängs ute från många ställen så fördröjs utrullningen antagligen. Ericsson och Nokia får visserligen jobb, men de hinner inte riktigt med att täcka upp Huawei bortfallet.

Så att köpa en 5G mobil känns inte som ett måste under 2019 eller 2020. Utan först senare när man har större täckning.

1
Bevaka tråden