Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Touch - Nostalgi på hög nivå

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple överraskade oss för ett par veckor sedan när de lanserade en uppdaterad iPod Touch och nu har vi under ett par veckor använt den för att se om den kan vara ett bra komplement till iPhone.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-13 14:01

Jag tänker mig att för den som tränar är storleken mer ett problem än telefonsamtal, de kan man ju stänga av. Och det löser ju inte denna.

Ursprungligen av Json_81:

Jag tänker mig att för den som tränar är storleken mer ett problem än telefonsamtal, de kan man ju stänga av. Och det löser ju inte denna.

Jag tror inte det, den väger under 100 gram så väldigt lätt och nätt och går utan problem ned i en ficka utan att den stör

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-13 14:51
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag tror inte det, den väger under 100 gram så väldigt lätt och nätt och går utan problem ned i en ficka utan att den stör

Min Xs Max går också ner i en ficka eller midjebälte utan att störa

Åtminstone de jag känner som vill ha något mindre hade velat ha en ipod shuffle eller liknande.

Ursprungligen av Json_81:

Min Xs Max går också ner i en ficka eller midjebälte utan att störa

Åtminstone de jag känner som vill ha något mindre hade velat ha en ipod shuffle eller liknande.

Stora fickor då

Synd att de inte släppte nya iPod touch för ett halvår sen. Då hade jag köpt varsin till ungarna (2 st 4-åringar) i julklapp. Nu blev det varsin begagnad iPad istället men de är ju så stora och klumpiga. De iPod Touch och iPad mini som fanns då hade inte uppdaterats på länge och kändes inte prisvärda.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-13 16:38

Jag har telefon med när jag tränar, för att kunna ringa efter hjälp om det händer något, då jag kan vara rätt långt hemifrån och ibland i oländig terräng där ingen normalt skulle hitta mig. Att sätta sig och spela lite spel under träningen med en iPod Touch har jag aldrig känt behov av.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag har telefon med när jag tränar, för att kunna ringa efter hjälp om det händer något, då jag kan vara rätt långt hemifrån och ibland i oländig terräng där ingen normalt skulle hitta mig. Att sätta sig och spela lite spel under träningen med en iPod Touch har jag aldrig känt behov av.

Precis, håller med. Viktigt att kunna ringa om det skulle hända något på löprundan. Ett alternativ eller ett bra komplement om man skulle stupa i spåret....
https://www.runnersworld.com/gear/a23310222/a...

Ursprungligen av Pathfinder:

Precis, håller med. Viktigt att kunna ringa om det skulle hända något på löprundan. Ett alternativ eller ett bra komplement om man skulle stupa i spåret....
https://www.runnersworld.com/gear/a23310222/a...

Många går ju dock på gym, där är ju inte behovet av en telefon lika stort, men förstår helt i löparspåret! Alternativt bara en Apple Watch med stöd för LTE

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Många går ju dock på gym, där är ju inte behovet av en telefon lika stort, men förstår helt i löparspåret! Alternativt bara en Apple Watch med stöd för LTE

Såg en kille på gymmet som cyklade och pratade konstant i mobilen en timme. Störande för oss andra. Apple Watch 4 med e-sim vore mycket trevligt i löparspåret. Ska se om det finns tillräckligt med pengar i sparbössan

Ursprungligen av Pathfinder:

Såg en kille på gymmet som cyklade och pratade konstant i mobilen en timme. Störande för oss andra. Apple Watch 4 med e-sim vore mycket trevligt i löparspåret. Ska se om det finns tillräckligt med pengar i sparbössan

Fyfasen va störande, ja det är nog ultimata kombinationen faktiskt. Musiken på klockan, ett par AirPods eller andra true wireless och sen är det klart.

Ärligt så känns det lite gammalt med en iPhone utan telofon, hade hellre sett en i mindre helt ny design men lika kraftfull som denna. Dom kan ju det men deras förra småttingar var ju lite klena i minnet, minst 128GB tror jag är ett måste...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-13 21:56

Jag jobbar på ett bilföretag (åf) där alla tekniker använder iPod Touch för att filma och fotografera skador och ladda upp på en server. Det kanske finns många företag runt om i världen som har liknande upplägg.

Ursprungligen av Hasse A:

Jag jobbar på ett bilföretag (åf) där alla tekniker använder iPod Touch för att filma och fotografera skador och ladda upp på en server. Det kanske finns många företag runt om i världen som har liknande upplägg.

Låter ju ok, men ni har väl redan någon sorts mobil redan, och möjligen en iPhone? Då har man ju redan allt detta plus telefon...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-13 22:24
Ursprungligen av CekariYH:

Låter ju ok, men ni har väl redan någon sorts mobil redan, och möjligen en iPhone? Då har man ju redan allt detta plus telefon...

Tanken är just den att teknikerna (läs bilmekanikerna) som inte har någon form av tjänstetelefon ändå ska ha möjligheten att dokumentera sitt arbete. Dessutom finns en del speciell mjukvara framtagen för att användas på dessa iPods.

Ursprungligen av Hasse A:

Tanken är just den att teknikerna (läs bilmekanikerna) som inte har någon form av tjänstetelefon ändå ska ha möjligheten att dokumentera sitt arbete. Dessutom finns en del speciell mjukvara framtagen för att användas på dessa iPods.

Va fan, är du Hasse som hade fotobutiken på Öster?

Ursprungligen av Hasse A:

Jag jobbar på ett bilföretag (åf) där alla tekniker använder iPod Touch för att filma och fotografera skador och ladda upp på en server. Det kanske finns många företag runt om i världen som har liknande upplägg.

Sjukvården här använder också iPod touch. Nedlåsta enheter som bara kör deras app. Måste vara tiotusentals enheter inom NHS (sjukvården i Storbritannien).

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2019-06-14 11:30

* Finns väldigt många industrier som använder iPod Touch som fjärrkontroll till en del olika applikationer.
* Finns produkttillverkare (av tex cirkulationspumpar för både undercentraler och hemmabruk), där det är meningen att teknikerna som gör service och underhåll skall ha en anpassad app för att göra ändringar, kolla larmhistorik m.m.
* Finns bilfirmor som har trådlösa OBD-läsare kopplade till en app för att avläsa motorstyrdon via en app som är anpassad till iPod touch.
* Används som tidigare nämnt inom sjukvården

Med andra ord finns det en stor marknad för dessa även i framtiden. I like

iPad touch var nog en rätt billig grej för Apple. De behövde inte utveckla något nytt utan tog bara befintliga delar från hyllan ungefär.
Så varför inte? Så länge den säljer och folk vill köpa den ser jag inget fel med det.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-15 15:11
Ursprungligen av CekariYH:

Va fan, är du Hasse som hade fotobutiken på Öster?

Jajjamensan. Hej på dig, det var länge sen. ?

Ursprungligen av Hasse A:

Jajjamensan. Hej på dig, det var länge sen. ?

Tjohoo \o/ jag har en kompis...

De va som... Absolut, läget?

1
Bevaka tråden