Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Revolut fungerar nu med Apple Pay

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bankutmanaren fungerar från och med idag officiellt med Apple Pay. Vi går igenom vad Revolut gör annorlunda jämfört med andra betalkort.

Läs hela artikeln här

Brittiskt bankkonto? Hur blir det med det efter Brexit? ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-12 21:11

Då flyttas kontona till servrar i Litauen där Revolut har skaffat europeisk banklicens.

Börjar svettas mer och mer för bankerna.
Bra video, nog det första jag sett på flera år på 99.... fick även lite hjärtklappning av en rosa återkommande fläck, tvättade skärmen innan jag noterade att det sannolikt är smuts på linsen

Fattar inte eller är väl dum i bollen:
Citat:

"Revolut grundabonnemang – Kostnadsfritt

Brittisk bankkonto
Euro IBAN-konto
Handla i över 150 valutor till interbankkursen för valutaväxling
Kostnadsfri växling mellan 29 fiat-valutor upp till SEK50,000 per månad
Avgiftsfria bankomatuttag upp till SEK2,000 per månad
Revolut Premium-abonnemang – 76,99 kr / månaden"

Hur är 76,99 kr / månad kostnadsfritt???
eller fattas det en rubrik mellan kostnadsfritt och abonnemang?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-13 08:24
Ursprungligen av CekariYH:

Fattar inte eller är väl dum i bollen:
Citat:

"Revolut grundabonnemang – Kostnadsfritt

Brittisk bankkonto
Euro IBAN-konto
Handla i över 150 valutor till interbankkursen för valutaväxling
Kostnadsfri växling mellan 29 fiat-valutor upp till SEK50,000 per månad
Avgiftsfria bankomatuttag upp till SEK2,000 per månad
Revolut Premium-abonnemang – 76,99 kr / månaden"

Hur är 76,99 kr / månad kostnadsfritt???
eller fattas det en rubrik mellan kostnadsfritt och abonnemang?

Fattas rubrik

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-13 08:25
Ursprungligen av biffenrydberg:

Börjar svettas mer och mer för bankerna.
Bra video, nog det första jag sett på flera år på 99.... fick även lite hjärtklappning av en rosa återkommande fläck, tvättade skärmen innan jag noterade att det sannolikt är smuts på linsen

Tack!

Tyvärr är kameran paj men jag försöker sno Thors när han inte märker det så vi slipper de rosa pixlarna.

  • Medlem
  • 2019-06-13 19:03

Allt verkar väldigt intressant med Revolut fram tills att man måste ta kort på sitt pass eller annan ID handling och sen skicka iväg. Det är är säkert inga bekymmer men min säkerhetsspärr slog till där. Vi är bortskämda i Sverige med Mobilt BankID som löser allt rasande snabbt. Känns inte alls bra att skicka iväg sådant här och inte ha en aning om hur detta sedan lagras eller behandlas. Men det är min högst privata åsikt.

Jag får nog säga att det bästa och enklaste kortet idag utan en massa konstiga delar är nog Klarna-kortet för en privatperson... för de som reser mycket och långt samt företag/företagare finns det nog mer ekonomiska och bättre alternativ.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-14 07:14

Jag gillar Curve, det räcker att bara ha med sej ett kort då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-16 19:14
Ursprungligen av Vesto:

Allt verkar väldigt intressant med Revolut fram tills att man måste ta kort på sitt pass eller annan ID handling och sen skicka iväg. Det är är säkert inga bekymmer men min säkerhetsspärr slog till där. Vi är bortskämda i Sverige med Mobilt BankID som löser allt rasande snabbt. Känns inte alls bra att skicka iväg sådant här och inte ha en aning om hur detta sedan lagras eller behandlas. Men det är min högst privata åsikt.

Ja, fast när det kommer till lagen om penningtvätt så räcker inte BankID utan då behöver det finnas en ID-handling på plats.

Misstänker att alla som blivit kund i en bank någon gång visat id. Ska man köpa bitcoins tex så vill dom ju ofta ha id också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-17 11:50

Jag skaffade detta efter artikeln. Kopplade mitt SEB debit till Revolut och satte över 1000 kr. Kopplade sedan mitt virtuella kort mot Apple Pay och det har fungerat grymt bra. Väldigt nöjd och tycker appens inbyggda funktioner med att runda av ett belopp och sätta av som sparande var riktigt bra.

Enda risken är väl att pengarna inte är säkrade av någon form av instättningsgaranti så man kanske inte ska ha alla slantar i samma spargris.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-17 13:57
Ursprungligen av kladda:

Jag skaffade detta efter artikeln. Kopplade mitt SEB debit till Revolut och satte över 1000 kr. Kopplade sedan mitt virtuella kort mot Apple Pay och det har fungerat grymt bra. Väldigt nöjd och tycker appens inbyggda funktioner med att runda av ett belopp och sätta av som sparande var riktigt bra.

Enda risken är väl att pengarna inte är säkrade av någon form av instättningsgaranti så man kanske inte ska ha alla slantar i samma spargris.

Tror insättningsgaranti är på G, tog för givet att de hade det i och med banklicens men så verkar inte vara fallet.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2019-06-18 14:55

Jag har betalt på lokala pizzerian flera gånger framgångsrikt med mitt Resolutkort via min applewatch, men idag på Ica stötte jag på patrull. Nog ska det väl gå på Ica? De tar väl både Visa och kontaklöst via applewatch?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-18 15:55
Ursprungligen av Outoman:

Jag har betalt på lokala pizzerian flera gånger framgångsrikt med mitt Resolutkort via min applewatch, men idag på Ica stötte jag på patrull. Nog ska det väl gå på Ica? De tar väl både Visa och kontaklöst via applewatch?

ICA stödjer inte Apple Pay så vitt vi vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-18 16:14
Ursprungligen av Outoman:

idag på Ica stötte jag på patrull. Nog ska det väl gå på Ica? De tar väl både Visa och kontaklöst via applewatch?

Jovisst, jag har betalat med Apple Pay (Visa/Nordea) på Ica, men bara testat i självbetjäningskassan.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2019-06-18 16:18
Ursprungligen av Esse:

ICA stödjer inte Apple Pay så vitt vi vet.

Jag har betalt på Ica med Apple Pay och klarna tidigare. Men Revolut verkar smidigare.

Ursprungligen av Esse:

ICA stödjer inte Apple Pay så vitt vi vet.

Har betalt några månader nu med Apple Pay (Klaran kortet) på mina Ica butiker, men blev påpekad av en av kassörskorna som jag "känt" sen länge att man missar ju bonusen om man inte använder Ica-kortet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-18 16:59

ICA använder CVC2 (eller heter det CCV2), vilket inte Curve stödjer. Kanske är samma "fel" på Revolut?

  • Medlem
  • Borås
  • 2019-06-18 17:05
Ursprungligen av CekariYH:

Har betalt några månader nu med Apple Pay (Klaran kortet) på mina Ica butiker, men blev påpekad av en av kassörskorna som jag "känt" sen länge att man missar ju bonusen om man inte använder Ica-kortet.

Varför har inte alla butikskedjor så att man kan koppla sitt betalkort/sätt till "kundklubben"? Så som Willys mfl har. Supersmidigt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:27
Ursprungligen av CekariYH:

Har betalt några månader nu med Apple Pay (Klaran kortet) på mina Ica butiker, men blev påpekad av en av kassörskorna som jag "känt" sen länge att man missar ju bonusen om man inte använder Ica-kortet.

Men det ICA-kort jag använder är inget betalkort utan jag drar det före jag betalar med AP

Ursprungligen av Innis:

Men det ICA-kort jag använder är inget betalkort utan jag drar det före jag betalar med AP

Blir väl inte snabbare och enklare med både ett icke betalkort plus Apple Pay med annan enhet, då kan man väl lika bra använda ICAs betalkort direkt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:57
Ursprungligen av CekariYH:

Blir väl inte snabbare och enklare med både ett icke betalkort plus Apple Pay med annan enhet, då kan man väl lika bra använda ICAs betalkort direkt?

Jag har inte snackat om snabbare eller enklare utan om hur du fortfarande kan få ICA-bonusen
Jag skrev aldrig betalkort

Ursprungligen av Innis:

Jag har inte snackat om snabbare eller enklare utan om hur du fortfarande kan få ICA-bonusen
Jag skrev aldrig betalkort

Jo, det är ju sant, men för mig blir det enklare och snabbare att använda mitt ICA betalkort, som jag redan börjat med igen på just ICA...
(Sidenot: Hela vitsen med just Apple Pay och andra är ju i slutändan att göra betalmetoden enklare och därmed snabbare, så det var underförstått sas)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-06-20 01:10
Ursprungligen av CekariYH:

Blir väl inte snabbare och enklare med både ett icke betalkort plus Apple Pay med annan enhet, då kan man väl lika bra använda ICAs betalkort direkt?

Kassörskan kan scanna legitimation, knappa in pnr eller så kan man ange pnr i självutcheckningen. Så slipper man bära med sig Ica bonuskortet, om man hellre betalar på annat sätt, och ändå samla bonuspoäng.

Ursprungligen av jas:

Kassörskan kan scanna legitimation, knappa in pnr eller så kan man ange pnr i självutcheckningen. Så slipper man bära med sig Ica bonuskortet, om man hellre betalar på annat sätt, och ändå samla bonuspoäng.

Klart att alla knep funkar, men fortfarande inte snabbare än att använda ICA betalkortet direkt, tar 1s längre tid än med Apple Pay om man nu inte börjar fumla fram kortet när det är dags att betala.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-22 10:01

Jag har betalat flera gånger med Apple Pay och Revolut på Ica. Senast idag på morgonen.

Har även använt det på 12 olika ställen som är allt mellan en lokal liten pizzeria, en handelsträdgård, ett fik på landet upp till ICA Maxi och ICA nära.
Hittills har det funkat på alla ställen.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-22 10:46

ICA-handlarna är ju sina egna enskilda så olika handlare kanske valt olika lösnignar helt enkelt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-06-23 18:34
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, det är ju sant, men för mig blir det enklare och snabbare att använda mitt ICA betalkort, som jag redan börjat med igen på just ICA...
(Sidenot: Hela vitsen med just Apple Pay och andra är ju i slutändan att göra betalmetoden enklare och därmed snabbare, så det var underförstått sas)

En stor del av vitsen är säkerheten. ICA-korten går att skimma och stjäla. Du kan iofs få din telefon/klocka stulen, men dom kan inte använda ApplePay.
Du slipper ta med plånbok om du bara ska ner och handla. Bara att knappa in petdonnummer på självutcheckningen.
Med det sagt. Hur svårt ska det vara för butikerna att få in kund och bonuskort i Wallet, har testat Pass4U och diverse appar men fingerar inte optimalt.

Bevaka tråden