Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra två datorer från en (program sökes)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-11 19:51

Jag är ute efter ett program som jag tidigare använt men glömt bort.

Funktion: Du använder din vanliga stationära dator, och du kan med detta program ta över mus och tangentbord från en annan (då programmet är installerat på båda datorerna). Perfekt för mig som hemma har en iMac och bredvid har en MacBook Air.

Vad tusan heter programmet?

Senast redigerat 2019-05-11 20:17
Ursprungligen av filuren:

Jag är ute efter ett program som jag tidigare använt men glömt bort.

Funktion: Du använder din vanliga stationära dator, och du kan med detta program ta över mus och tangentbord från en annan (då programmet är installerat på båda datorerna). Perfekt för mig som hemma har en iMac och bredvid har en MacBook Air.

Vad tusan heter programmet?

Det finns i alla fall inbyggt i Mac OS X, Skärmdelning, se dump. Jag har använt det av och till.

Ursprungligen av filuren:

Jag är ute efter ett program som jag tidigare använt men glömt bort.

Funktion: Du använder din vanliga stationära dator, och du kan med detta program ta över mus och tangentbord från en annan (då programmet är installerat på båda datorerna). Perfekt för mig som hemma har en iMac och bredvid har en MacBook Air.

Vad tusan heter programmet?

Teamviewer kanske?

Rekommenderar TeamViewer, alltid.
Finns till varenda relevant plattform.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-11 21:35

Tack för input. Men det är inte vad jag söker.

Detta är alltså ett tillägg/program som gör att man kan använda den andra datorn som vore den en andra skärm. Alla som har fler monitorer än bara en vet vad jag menar. Och här gäller det inte bara en skärm/monitor, utan en hel dator.

Jag har för mig programmet kan heta något med ”mouse” i namnet. Det var många år sedan, dock.

Tillägg: Jag är alltmer osäker på ”mouse” i namnet. Hmm...

Ursprungligen av filuren:

Tack för input. Men det är inte vad jag söker.

Detta är alltså ett tillägg/program som gör att man kan använda den andra datorn som vore den en andra skärm. Alla som har fler monitorer än bara en vet vad jag menar. Och här gäller det inte bara en skärm/monitor, utan en hel dator.

Jag har för mig programmet kan heta något med ”mouse” i namnet. Det var många år sedan, dock.

Tillägg: Jag är alltmer osäker på ”mouse” i namnet. Hmm...

Sharemouse eller Synergy kanske?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-11 21:49
Ursprungligen av screamin-daemon:

Sharemouse eller Synergy kanske?

Sharemouse, där har vi det!
Stort tack.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-11 22:07

Igen, stort tack för påminnelsen ”ShareMouse”.

Programmet funkar alltså som en skön mix av Fjärrstyrning/KVM.

Öppna din bärbara, jobba på din stationära. Flytta pekare till din bärbara och jobba på den från ditt stationära tangenbord. Awsome.

Bästaste programmet som alltför få hittat.

http://www.keyboard-and-mouse-sharing.com/dow...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-11 23:50

Jag upptäckte just att det går att dra och släppa filer mellan de olika datorerna också. Detta blir bättre och bättre.

1
Bevaka tråden