Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbättra AirPods bluetooth-uppkoppling

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att mina Airpods bluetooth uppkoppling bryts speciellt när jag är ute och promenerar. Är det något som går att åtgärda på något sätt. Har en iPhone 6. Skulle en AW s4 eller iPhone X hjälpa?

Senast redigerat 2019-12-16 18:27
  • Medlem
  • 2019-05-05 23:06
Ursprungligen av RED STONE:

Har problem med att mina Airpods bluetooth uppkoppling bryts speciellt när jag är ute och promenerar. Är det något som går att åtgärda på något sätt. Har en iPhone 6. Skulle en AW s4 eller iPhone X hjälpa?

Prova att göra en ny parkoppling. Ta först bort Airpodsen under bluetooth-inställningarna och parkoppla sedan på nytt. Har hjälpt mig ett par gånger.

Det kan kanske vara så att din telefon har dålig bluetoothmottagning. Min Xs Max har värdelös bluetooth och jag har klara problem med mina Airpods (då mest med att använda Siri via Airpodsen)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det kan kanske vara så att din telefon har dålig bluetoothmottagning. Min Xs Max har värdelös bluetooth och jag har klara problem med mina Airpods (då mest med att använda Siri via Airpodsen)

Kan man göra något åt det? Eller kan det fixa sig med en uppdatering? Upplever liknande med min XS och Plantronics headset, tappar kontakten några sekunder då och då.

Ursprungligen av RolexJocke:

Kan man göra något åt det? Eller kan det fixa sig med en uppdatering? Upplever liknande med min XS och Plantronics headset, tappar kontakten några sekunder då och då.

Om du inte har samma problem med en annan iPhone så kan man anta att felkällan är telefonen, då kan du testa det här: https://www.99.se/forum/t/326490-felsoka-ipho...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om du inte har samma problem med en annan iPhone så kan man anta att felkällan är telefonen, då kan du testa det här: https://www.99.se/forum/t/326490-felsoka-ipho...

Jag har provat hård omstart, omparning, slå av och på Blutetooth utan resultat. Inga problem med headsetet på min gamla telefon.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har provat hård omstart, omparning, slå av och på Blutetooth utan resultat. Inga problem med headsetet på min gamla telefon.

Då kvarstår det bara ett par steg i guiden.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då kvarstår det bara ett par steg i guiden.

Än så länge är det inget jätteproblem så jag får se om jag skickar in den.

Ursprungligen av RolexJocke:

Än så länge är det inget jätteproblem så jag får se om jag skickar in den.

Innan dess så tycker jag att du bör testa dina AirPods med annan iPhone, samt överväga en återställning. Se till att ta backup innan bara.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Innan dess så tycker jag att du bör testa dina AirPods med annan iPhone, samt överväga en återställning. Se till att ta backup innan bara.

Det är inte airpods utan ett Plantronics headset som funkar som det ska med min gamla 7:a, problemet kom när jag bytte telefon till en XS. Problemet fanns direkt så det bör ju vara något problem med telefonens bluetooth.

Ursprungligen av RolexJocke:

Kan man göra något åt det? Eller kan det fixa sig med en uppdatering? Upplever liknande med min XS och Plantronics headset, tappar kontakten några sekunder då och då.

Prova https://itunes.apple.com/se/app/lightblue-explorer/id557428110?mt=8

Appen gör det möjligt att mäta upp vilken signalstyrka som du har mot headsetet. Jag ligger på ca -90- -100 dBm, vilket är ca 30-40 mindre än vad det borde vara. Jag har jämfört med mina andra enheter. En mätning ger i alla fall en indikation på vad problemet kan bero på. Låg signalstyrka tyder på hårdvarufel (misstänker jag). Hög signalstyrka tyder på mjukvara.

Dessvärre så tror jag att något har hänt med min telefon. Den var inte så här dålig från start.

Kom bara ihåg att högre siffror är låg signalstyrka

Ursprungligen av BlackSmp:

Prova https://itunes.apple.com/se/app/lightblue-explorer/id557428110?mt=8

Appen gör det möjligt att mäta upp vilken signalstyrka som du har mot headsetet. Jag ligger på ca -90- -100 dBm, vilket är ca 30-40 mindre än vad det borde vara. Jag har jämfört med mina andra enheter. En mätning ger i alla fall en indikation på vad problemet kan bero på. Låg signalstyrka tyder på hårdvarufel (misstänker jag). Hög signalstyrka tyder på mjukvara.

Dessvärre så tror jag att något har hänt med min telefon. Den var inte så här dålig från start.

Kom bara ihåg att högre siffror är låg signalstyrka

Har headsetet på jobbet så jag testar imorgon, får 4 staplar och -47 mot min iPad.

Ursprungligen av RolexJocke:

Har headsetet på jobbet så jag testar imorgon, får 4 staplar och -47 mot min iPad.

Då låter det som du har bra mottagning

Jag har -65 mot min iPad och ipaden har -26 mot telefonen så jag har telefonproblem.

Ska ta kontakt med mStore för att höra med dem.

4 staplar -57 med iPaden mot iPhonen

Ursprungligen av BlackSmp:

Prova https://itunes.apple.com/se/app/lightblue-explorer/id557428110?mt=8

Appen gör det möjligt att mäta upp vilken signalstyrka som du har mot headsetet. Jag ligger på ca -90- -100 dBm, vilket är ca 30-40 mindre än vad det borde vara. Jag har jämfört med mina andra enheter. En mätning ger i alla fall en indikation på vad problemet kan bero på. Låg signalstyrka tyder på hårdvarufel (misstänker jag). Hög signalstyrka tyder på mjukvara.

Dessvärre så tror jag att något har hänt med min telefon. Den var inte så här dålig från start.

Kom bara ihåg att högre siffror är låg signalstyrka

Tack för bra länk.

iPad till Airpods ligger på ca -50. iPhone ligger på ca -70-80. Vad är acceptabelt att det skall ligga på?

Gör just nu en fabriksåterställning på iPhone 6.

Testade mot headsetet och fick 2 staplar -71.

Sedan jag köpte en 11 Pro Max har mina Airpods varit störningsfria. ?

Ursprungligen av RED STONE:

Sedan jag köpte en 11 Pro Max har mina Airpods varit störningsfria. ?

Skönt!

Samma sak för mig - jag visste att det skulle bli så

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-12-16 09:07

Jag har märkt att vissa bilar stör ut bluetooth-kopplingen.
Det är så tydligt då problem med kopplingen mot trådlösa hörlurar (både Airpods och andra) förloras bara precis då en bil passera, aldrig annars. Tog ganska många promenader och mycket felsökande innan jag förstod sambandet. Tappar aldrig kontakten när jag går i skogen, bara när jag rör mig i närheten av fordon.

1
Bevaka tråden