Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grön skärm (externbildskärm)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har haft min externa bildskärm inkopplad under en längre tid (typ 2 dagar) och datorn stått igång under tiden, ffa när den stått med bildskärmen i viloläge (men datorn är ej i viloläge) så har jag råkat ut för ett problem. När jag väcker bildskärmarna så vaknar den inbyggda bildskärmen till datorn normalt, men den externa skärmen blir helt grön. Man kan se musen men den är fet istället för normal.

Väl i detta läge så går det inte att komma ur det utan att starta om datorn. Om jag drar ur bildskärmskabeln och stoppar i den igen är problemet kvar. Om jag drar ur bildskärmskabeln, kör en hård omstart på skärmen genom att dra ur strömkabeln, stoppar in allt igen, så är problemet kvar. Jag måste alltså starta om datorn för att återställa detta.

Är det någon som har varit med om något liknande tidigare?
Sitter problemet i skärmen eller i datorn?

Dator: MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports)
Skärm: Philips 276E8VJSB

Har du provat med en annan kabel till skärmen?
Berätta gärna mer om hur skärmen är kopplad till datorn (kabeltyp/adapter?).

(Och bifoga gärna bild som jpg eller png i stället, så blir det lättare att titta på den)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du provat med en annan kabel till skärmen?
Berätta gärna mer om hur skärmen är kopplad till datorn (kabeltyp/adapter?).

(Och bifoga gärna bild som jpg eller png i stället, så blir det lättare att titta på den)

Har kopplat med DisplayPort-USB-C, men har även testat att byta till HDMI via adapter när felet väl uppkommit utan annat resultat. Även provat alla 4 portar

1
Bevaka tråden