Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ange datorkontots lösenord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-04-06 14:49

Hej!

Uppdaterade till 10.14.4 på min MacBook Pro igår. Nu när jag ska logga in på olika sidor i Safari dyker en dialogruta upp, ""Ange datorkontots lösenord för användaren _mitt användarnamn_". Det sker när jag försöker använda autofyll, det går att logga in på sidorna om jag skriver lösenordet manuellt.
Vad är detta? Törs jag ange lösenordet för min dator i dialogrutan, är det överhuvudtaget det lösenordet som efterfrågas? Jag har aldrig aktiverat lösensordsnyckelring, eller vad det kallas.

Calle S

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-06 15:29

Ja, det är lösenordet till ditt konto på datorn du ska skriva in där. Det finns ett program i datorn som heter Nyckelhanterare som vanligtvis har samma lösenord som till ditt konto, och aktiveras automatiskt när du loggar in.
Vad är Nyckelhanterare på datorn?

Om du nyligen bytt lösenord till datorn eller kört utan lösenord och frågan återkommer läs här:
Om Mac-datorn fortsätter fråga efter lösenordet till inloggningsnyckelringen

I macOS 10.14 har det blivit enklare att redigera webplatslösenord för autofyllfunktionen direkt i Safiari istället för via Nyckelhanteraren: Safari > Inställningar > Lösenord

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-04-06 15:34
Ursprungligen av IngoX:

Ja, det är lösenordet till ditt konto på datorn du ska skriva in där. Det finns ett program i datorn som heter Nyckelhanterare som vanligtvis har samma lösenord som till ditt konto, och aktiveras automatiskt när du loggar in.
Vad är Nyckelhanterare på datorn?

Om du nyligen bytt lösenord till datorn eller kört utan lösenord och frågan återkommer läs här:
Om Mac-datorn fortsätter fråga efter lösenordet till inloggningsnyckelringen

I macOS 10.14 har det blivit enklare att redigera webplatslösenord för autofyllfunktionen direkt i Safiari istället för via Nyckelhanteraren: Safari > Inställningar > Lösenord

Tack för snabbt svar!

1
Bevaka tråden