Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony omstrukturerar för att maskera förluster i mobildivisionen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sony slår ihop avdelningar för TV, ljud och mobiler till en, och kan på så sätt maskera hur dåligt det faktiskt går för den mobila avdelningen.

Läs hela artikeln här

Vi får se hur det går. Sony tar en del märkliga beslut. Xperia 1 verkar bli en stark kameramobil. Men nu när Qi (trådlös laddning) har slagit igenom, både Apple, Samsung och Huawei har det. Då tar Sony bort den funktionen på sitt flaggskepp.

Kanske en liten detalj i det stora hela men ett bra exempel på hur Sony är ur fas med trender på mobiler.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-29 16:17
Ursprungligen av johnh3:

Vi får se hur det går. Sony tar en del märkliga beslut. Xperia 1 verkar bli en stark kameramobil. Men nu när Qi (trådlös laddning) har slagit igenom, både Apple, Samsung och Huawei har det. Då tar Sony bort den funktionen på sitt flaggskepp.

Kanske en liten detalj i det stora hela men ett bra exempel på hur Sony är ur fas med trender på mobiler.

Ja det är något genomgående hos Sony tyvärr. De kan ofta fatta några riktigt bra och trevliga beslut med en telefon, men det finns nästan alltid en eller flera större brister som drar ner helheten till något man inte vill använda (eller rekommendera). Nu hann jag och Jakob bara testa den ytterst hastigt under MWC 19, men jag gillade verkligen formatet. Hade de bara levererat en stabil telefonupplevelse anno 2019 hade formatet kunnat vara ett klart säljargument, men tyvärr finns det för många egenskaper jag stör mig lite på för att jag skulle kunna välja den.

De lyckas ju väldigt väl på Video och fotomarknaden. Men mobiluniverset är ju galen marknad.

Ursprungligen av ekloev:

Ja det är något genomgående hos Sony tyvärr. De kan ofta fatta några riktigt bra och trevliga beslut med en telefon, men det finns nästan alltid en eller flera större brister som drar ner helheten till något man inte vill använda (eller rekommendera). Nu hann jag och Jakob bara testa den ytterst hastigt under MWC 19, men jag gillade verkligen formatet. Hade de bara levererat en stabil telefonupplevelse anno 2019 hade formatet kunnat vara ett klart säljargument, men tyvärr finns det för många egenskaper jag stör mig lite på för att jag skulle kunna välja den.

Kommer inte sakna dom om de lägger ner så mycket problem jag haft med olika sony och sony ericsson enheter. Men en positiv grej jag tror de ligger bakom är ju att nu för tiden är de flesta mobilerna vattentäta utan att ha en massa gummi utanpå för att se ut som ruggade vildmarkstelefoner. Det känns som sony startade den trenden i väst i alla fall med sin Xperia z som var vattentålig. Fram till limmet släppte efter några månader. Fick även det problemet på en Xperia aqua m4.

1
Bevaka tråden