Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskelista för Watch OS 6 – hur kan Apple Watch bli trevligare?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Väldigt tjusigt koncept för Watch OS 6, som lär komma i höst.

https://9to5mac.com/2019/03/03/watchos-6-conc...

Siri Watchface är det jag helst skulle vilja använda, om det bara blev bättre. Jag tycker det inte riktigt räcker till i dagsläget.

Vad vill ni andra se för förbättringar i nästa Watch OS?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-04 10:07

Kan bara komma på en sak och det är något som skulle funnits sedan dag ett.

När man har BT-lurar anslutna (antingen direkt till klockan eller till telefonen) och det kommer ett inkommande samtal som man väljer att besvara, då ska samtalet direkt kopplas till lurarna. Inte till klockans speaker bara för att man väljer att svara på klockan.

Helt värdelöst som det är nu.

Ursprungligen av zinned:

Kan bara komma på en sak och det är något som skulle funnits sedan dag ett.

När man har BT-lurar anslutna (antingen direkt till klockan eller till telefonen) och det kommer ett inkommande samtal som man väljer att besvara, då ska samtalet direkt kopplas till lurarna. Inte till klockans speaker bara för att man väljer att svara på klockan.

Helt värdelöst som det är nu.

Håller verkligen med! Detta har stört också mig från första dagen.

  • Medlem
  • 2019-03-04 21:19

Är det inte dags för Always on display?

  • Medlem
  • 2019-03-04 21:44
Ursprungligen av PaO:

Är det inte dags för Always on display?

Personligen så är jag inte intresserad av en skärm som är aktiv när jag inte tittar på den.
Men vi är ju alla olika

  • Medlem
  • 2019-03-04 22:14
Ursprungligen av Ljung:

Personligen så är jag inte intresserad av en skärm som är aktiv när jag inte tittar på den.
Men vi är ju alla olika

Så är det ?
Men AOD både på klockan och mobilen har jag svårt att vara utan tror jag

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-04 22:32
Ursprungligen av PaO:

Så är det ?
Men AOD både på klockan och mobilen har jag svårt att vara utan tror jag

Samma här, vill också ha AoD nu när jag vant mig vid det. För mig handlar det mest om att jag inte ska behöva göra rörelsen för att väcka skärmen i tid och otid.

  • Medlem
  • 2019-03-04 22:36
Ursprungligen av ekloev:

Samma här, vill också ha AoD nu när jag vant mig vid det. För mig handlar det mest om att jag inte ska behöva göra rörelsen för att väcka skärmen i tid och otid.

Japp AOD som nattklocka i svagt rött när mobilen ligger på nattduksbordet är guld värt ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-04 22:45
Ursprungligen av PaO:

Japp AOD som nattklocka i svagt rött när mobilen ligger på nattduksbordet är guld värt ?

Vilken klocka är det du använder nu förresten?

  • Medlem
  • 2019-03-04 23:02
Ursprungligen av ekloev:

Vilken klocka är det du använder nu förresten?

Har fastnat för denna

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-04 23:52
Ursprungligen av PaO:

Har fastnat för denna

Ah, jag trodde du menade en faktisk smartklocka

  • Medlem
  • 2019-03-05 05:39
Ursprungligen av ekloev:

Ah, jag trodde du menade en faktisk smartklocka

Sorry my mistake ?

Gear Sport som jag gillar

Butik för urtavlor kanske alla AW användare hade gillat

Några av mina som jag fastnat för

Ursprungligen av PaO:

Är det inte dags för Always on display?

Inget jag saknar. Alltså jag förstår ju vitsen, men i praktiken ser jag alltid vad klockan är på min AW utan att ha AOD. Det är liksom inte ett problem, måste ju ändå vrida handleden lite mot mig för att se urtavlan och då tänds den ju direkt.

Skulle vilja att det gick att automatiskt få på "bio-läget" som finns vid en viss tid, använder det alltid på kvällarna när jag nattar barnet hemma och finner det störigt när skärmen lyser upp då och då medan täcket ska på eller av eller något annat sonen hittar på innan han faktiskt somnar.

Lyckas iof också få skärmen att lysa upp från laddaren på sängbordet ibland också. Det vore fint om det gick att säga åt den att stanna på nattläget oavsett medan den sitter på laddaren.

Custom-made urtavlor hade vart trevligt.

Ursprungligen av PaO:

Sorry my mistake ?

Gear Sport som jag gillar

Butik för urtavlor kanske alla AW användare hade gillat

Några av mina som jag fastnat för

Min lilla "elaka" kommentar: Hur många av dessa urtavlor som du fastnat för använder du regelbundet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-05 11:06
Ursprungligen av Ida Blix:

Inget jag saknar. Alltså jag förstår ju vitsen, men i praktiken ser jag alltid vad klockan är på min AW utan att ha AOD. Det är liksom inte ett problem, måste ju ändå vrida handleden lite mot mig för att se urtavlan och då tänds den ju direkt.

Exakt, håller med. Ett icke-problem.

  • Medlem
  • 2019-03-05 11:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Min lilla "elaka" kommentar: Hur många av dessa urtavlor som du fastnat för använder du regelbundet?

Berättigad fråga
Förvånansvärt många faktiskt ?
Lite efter väder / kläder / aktivitet

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-05 14:45
Ursprungligen av PaO:

Japp AOD som nattklocka i svagt rött när mobilen ligger på nattduksbordet är guld värt ?

Enligt sömnforskare så ska man inte ha någon klocka som man kan titta på när man vaknar till under natten.

  • Medlem
  • 2019-03-05 17:34
Ursprungligen av Ida Blix:

Inget jag saknar. Alltså jag förstår ju vitsen, men i praktiken ser jag alltid vad klockan är på min AW utan att ha AOD. Det är liksom inte ett problem, måste ju ändå vrida handleden lite mot mig för att se urtavlan och då tänds den ju direkt.

Oavsett så är ju AW den bästa smarta klockan på marknaden ?

Ursprungligen av zinned:

Kan bara komma på en sak och det är något som skulle funnits sedan dag ett.

När man har BT-lurar anslutna (antingen direkt till klockan eller till telefonen) och det kommer ett inkommande samtal som man väljer att besvara, då ska samtalet direkt kopplas till lurarna. Inte till klockans speaker bara för att man väljer att svara på klockan.

Helt värdelöst som det är nu.

Jag förstår faktiskt inte. När jag har kopplat mina Airpods till klockan och ringer till mig själv via jobbmobilen samt svarar på klockan så går samtalet till Airpodsen

Om jag Airpodsen kopplade till telefonen och ringer samt svarar på klockan så går också samtalet till Airpodsen

Ursprungligen av PaO:

Oavsett så är ju AW den bästa smarta klockan på marknaden ?

Det beror på säger jag. Jag tycker det är den bästa för mig, men tycker Samsung gör ett otroligt bra jobb med sina klockor för Android-användare. Android Wear verkar ha en bra bit kvar innan de når upp till samma nivå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-06 10:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag förstår faktiskt inte. När jag har kopplat mina Airpods till klockan och ringer till mig själv via jobbmobilen samt svarar på klockan så går samtalet till Airpodsen

Om jag Airpodsen kopplade till telefonen och ringer samt svarar på klockan så går också samtalet till Airpodsen

Säker? Det är precis detta jag talar om, det fungerar INTE hos mig och har aldrig gjort.

Fungerar detta hos någon av er andra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-06 11:05
Ursprungligen av zinned:

Kan bara komma på en sak och det är något som skulle funnits sedan dag ett.

När man har BT-lurar anslutna (antingen direkt till klockan eller till telefonen) och det kommer ett inkommande samtal som man väljer att besvara, då ska samtalet direkt kopplas till lurarna. Inte till klockans speaker bara för att man väljer att svara på klockan.

Helt värdelöst som det är nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag förstår faktiskt inte. När jag har kopplat mina Airpods till klockan och ringer till mig själv via jobbmobilen samt svarar på klockan så går samtalet till Airpodsen

Om jag Airpodsen kopplade till telefonen och ringer samt svarar på klockan så går också samtalet till Airpodsen

Kan det vara skillnaden mellan Airpods och andra BT-hörlurar?
Men även med Airpods verkar det funka olika för olika 99-medlemmar, kanske fortsätta i denna tråd?
Svara i Airpods på Apple Watch

Jag kan inte bidra, då jag varken har AW eller Airpods. Men när jag har mina BT-hörlurar kopplade till iphone svarar jag på iPhone och samtalet går dit. Använder jag svara-knappen på hörlurarna går samtalet dit. Och jag ser en poäng med det. Jag har bra brusreducerat ljud i mina over-ear lurar, men de jag talar med tycker jag hörs dåligt, så jag väljer att ta samtalet i telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-06 11:20

"Analogt" watch face utan sekundvisare!

Ursprungligen av zinned:

Säker? Det är precis detta jag talar om, det fungerar INTE hos mig och har aldrig gjort.

Fungerar detta hos någon av er andra?

Samma för mig, fungerar fint här också. Samtalet går alltid till Airpodsen oavsett om jag svarar i klockan eller telefonen.

Ursprungligen av zinned:

Säker? Det är precis detta jag talar om, det fungerar INTE hos mig och har aldrig gjort.

Fungerar detta hos någon av er andra?

100% säker

  • Medlem
  • 2019-03-06 22:12
Ursprungligen av bjorsi:

"Analogt" watch face utan sekundvisare!

Som denna ?

  • Medlem
  • 2019-03-06 22:14
Ursprungligen av Ida Blix:

Det beror på säger jag. Jag tycker det är den bästa för mig, men tycker Samsung gör ett otroligt bra jobb med sina klockor för Android-användare. Android Wear verkar ha en bra bit kvar innan de når upp till samma nivå.

Jag gillar Samsungs klockor och Android Wear har tyvärr mycket att önska

Jag vill ha en dedikerad Stegräknare/Avståndsmätare/Brända Kalorier mätare med Widget. Just nu använder jag StepsApp, funkar väl helt ok, men känns lite yxig. Apples ringar är inget jag är intresserad av öht. Vill bara ha en enkel modul som visar hur många steg jag gått, hur långt jag gått samt hur många kalorier jag gjort av med. Den får gärna vara sammankopplad med Apple Health appen också.

Bevaka tråden