Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch tror att något går fel vid HomeKit-kommandon

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har under ca 6 mån använt min Apple Watch regelbundet till att tända och släcka lampor, aktivera scenarion och liknande kopplat till HomeKit. Detta har fungerat på det stora hela felfritt.

Sedan några dagar tillbaka svarar dock Siri på Apple Watch alltid något i stil med ”Aj då, något gick fel. Försök igen.” Detta trots att kommandot utförts utan fel. Det går utmärkt att utföra samma kommandon på iPhone, iPad och Apple TV utan att Siri svarar med ett felmeddelande.

Som sagt, även Apple Watch utför kommandot utan problem, men Siri verkar av någon anledning tro att något gått fel.

Jag har testat att starta om både Apple Watch, iPhone och Trådfri Gateway (enheten som utför HomeKit-kommandon till mina lampor) utan resultat. Kan inte påminna mig om att jag gjort några förändringar i systemet sedan detta började hända.

Någon som känner igen sig?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-03 20:23
Ursprungligen av Sperious:

Sedan några dagar tillbaka svarar dock Siri på Apple Watch alltid något i stil med ”Aj då, något gick fel. Försök igen.” Detta trots att kommandot utförts utan fel. Det går utmärkt att utföra samma kommandon på iPhone, iPad och Apple TV utan att Siri svarar med ett felmeddelande.

Om du låter skjortärmen glida tillbaks över klockan för snabbt kan ju inte Siri kolla att hon gjort rätt. Då blir hon osäker och ber dig göra om det.


(Förlåt, jag bara dummar mig. Jag har ingen AppleWatch. Styr mina Trådfri-lampor i första hand med automation, därefter faktiskt oftast via fysiska knappar. Ibland via Home-appen/kontrollcenter. Men jag blir förvånad över hur bra det funkar när jag kommer ihåg att testa via Siri på iOS och macOS.)

Jag använder inte HomeKit på min AW dagligen men när jag gjorde det idag så fick jag samma problem som du dvs ett felmeddelande trots att handlingen genomfördes utan problem.

Kanske någon tillfällig bugg?

Kör för övrigt med Trådlös Gateway också.

Ursprungligen av Nanoid:

Jag använder inte HomeKit på min AW dagligen men när jag gjorde det idag så fick jag samma problem som du dvs ett felmeddelande trots att handlingen genomfördes utan problem.

Kanske någon tillfällig bugg?

Kör för övrigt med Trådlös Gateway också.

Tack! Mycket intressant att du får samma ”fel”. Antar att du inte får detta felmeddelande om du säger samma kommando till Siri på exempelvis din iPhone?

Ursprungligen av Sperious:

Tack! Mycket intressant att du får samma ”fel”. Antar att du inte får detta felmeddelande om du säger samma kommando till Siri på exempelvis din iPhone?

Precis. Funkar utan felmeddelande via iPad och iPhone.

1
Bevaka tråden