Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apowersoft Video Download Capture (startar ej)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen försökt att installera: Apowersoft Video Download Capture på min MacBook Pro med macOS Mojave 10.14.3 (18D109).
Ett program för att spara ner bland annat videofiler från webbsidor.

Programmet fungerade utmärkt på min gamla dator (samma OS men det har kommit mindre uppdateringar sedan dess och jag har inte kvar datorn så kan inte testa där, kan även va så att programmet installerades innan Mojave-uppdateringen kom ut, men det fungerade efter uppdateringen), men på den nya blir det stopp, ett felmeddelande dyker upp vid installation (men programmet verkar ändå installeras), då programmet sen ska startas dyker dock "avslutades oväntat" upp direkt.

Jag testade med ett liknande program och samma sak hände igen så jag får känslan av att det är macOS som dödar programmet av säkerhetsskäl (men kan såklart ha fel), det finns dock inget "kör programmet ändå" i säkerhetsinställningarna.

Någon som har någon ide?

Låter som att det är SIP som kan ställa till det. Hade du det avaktiverat innan uppdateringarna?
Har de en installationsanvisning på sin hemsida kanske?

Ursprungligen av suddgummi:

Låter som att det är SIP som kan ställa till det. Hade du det avaktiverat innan uppdateringarna?
Har de en installationsanvisning på sin hemsida kanske?

Nä det hade jag inte, kan man avaktivera det temporärt utan att använda terminalen?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-26 22:18
Ursprungligen av Chaosstar:

Nä det hade jag inte, kan man avaktivera det temporärt utan att använda terminalen?

Nej.

Ursprungligen av reboot81:

Nej.

Så vissa program går helt enkelt inte att installera utan att stänga av SIP i terminalen(!)?
Det låter ju sjukt osmidigt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-27 11:41
Ursprungligen av Chaosstar:

Så vissa program går helt enkelt inte att installera utan att stänga av SIP i terminalen(!)?
Det låter ju sjukt osmidigt.

Säkerhet och smidighet går sällan ihop.

1
Bevaka tråden