Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homepod kan få Face ID

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har ansökt om patent på en röststyrd högtalare som har både ansiktsigenkänning och stöd för 3D-gester.

Läs hela artikeln här

Låter fint. Men man undrar om inte Apple måste släppa en lite billigare modell? Inte ens i hemlandet USA har de lyckats något vidare:
https://www.thurrott.com/smart-home/199091/ap...

Känns som Amazon och Google har tagit marknaden med smarta högtalare, kan bli svårt för Apple att ta igen när de har hamnat så långt efter.

Ursprungligen av johnh3:

Låter fint. Men man undrar om inte Apple måste släppa en lite billigare modell? Inte ens i hemlandet USA har de lyckats något vidare:
https://www.thurrott.com/smart-home/199091/ap...

Känns som Amazon och Google har tagit marknaden med smarta högtalare, kan bli svårt för Apple att ta igen när de har hamnat så långt efter.

Ja, om det nu är avtryck på marknadsandelar de är ute efter. Traditionellt har de ju snarare velat satsa på goda marginaler, men ska vi tro vad som sägs har HomePod ovanligt låg vinstmarginal också med Apples mått mätt.

Om jag ska gissa tror jag HomePod är en typisk första produkt på samma sätt som Macbook Air var det – dyr och begränsad i sitt första utförande, men sätter en ribba vad gäller tekniken som sedan avknoppas till både billigare modeller och nya funktioner i de dyrare.

Min erfarenhet med min Homepod är att den behöver stöd för svenska innan det blir intressant. Dessutom så behöver Siri bli bättre på att förstå engelska samtidigt som den förstår svenska.

Ursprungligen av BlackSmp:

Min erfarenhet med min Homepod är att den behöver stöd för svenska innan det blir intressant. Dessutom så behöver Siri bli bättre på att förstå engelska samtidigt som den förstår svenska.

Indeed. Att Siri kan svenska är en stor fördel tycker jag, men det faller ju på HomePod där stöd för svenska inte finns ännu. Annars är det största problemet med Siri att assistenten är för fyrkantig och opålitlig. Vissa områden funkar klockrent, men så fort man försöker gå utanför ramarna blir det goddag yxskaft-svar. När Google Assistent hemfaller åt en Google-gissning blir Siri stående.

  • Medlem
  • 2019-02-08 13:22

Till Siri på Homepod
"Spela Frank Sinatra"
Svar från Siri "kom först hit och visa ditt ansikte"
?

Apple! Skulle vi inte kunna få en analog AUX ingång på nästa HomePod med?
Det skulle göra den så mycket mer användbar.
Eller varför inte både en optisk digital och en analog AUX ingång?

  • Medlem
  • Götene
  • 2019-02-08 17:34

Ge mig RJ45-uttag på nästa Homepod!

Alltså antingen gör de den minsta med samma grymma ljud till storlek eller den största.
Hamnar de mittemellan med det bästa ljudet för den storleken gör det ingen skillnad, det utmärker inget.

Ursprungligen av Raxxor:

Apple! Skulle vi inte kunna få en analog AUX ingång på nästa HomePod med?
Det skulle göra den så mycket mer användbar.
Eller varför inte både en optisk digital och en analog AUX ingång?

Ursprungligen av Zitram:

Ge mig RJ45-uttag på nästa Homepod!

Det vore onekligen praktiskt. Känns däremot tyvärr inte särskilt sannolikt; Apple tycker om sina grejor utan ingångar dessa dagar

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-02-11 19:01

Jag tror att Bluetooth skulle få igång försäljningen, om de nu fanns att köpa i alla länder.

1
Bevaka tråden