Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay och AW

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är det nån som kör Apple Pay med sin klocka? Fungerar det bra? Behöver man slå in en kod varje gång för att det ska funka eller bara när man tar på sig klockan och sedan är det aktiverat?

Ursprungligen av DanneDJ:

Hej

Är det nån som kör Apple Pay med sin klocka? Fungerar det bra? Behöver man slå in en kod varje gång för att det ska funka eller bara när man tar på sig klockan och sedan är det aktiverat?

Dubbelklicka på sidoknappen, håll klockan mot terminalen, klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-24 10:12
Ursprungligen av DanneDJ:

Hej

Är det nån som kör Apple Pay med sin klocka? Fungerar det bra? Behöver man slå in en kod varje gång för att det ska funka eller bara när man tar på sig klockan och sedan är det aktiverat?

Supersmidigt. När man tar på sig klockan autentiserar man. Antingen genom kod, eller smidigare genom att autentisera sin mobil genom fingeravtryck eller FaceId. Därefter är klockan autentiserad tills man tar av den.

Vid betalning, gör som Sir N sade. Telefonen måste inte finnas i närheten då man betalar.

Tack för svar!

Hur är det? Fungerar Apple Pay överallt där man kan ”blippa” kort?

Ursprungligen av Sir N.:

Dubbelklicka på sidoknappen, håll klockan mot terminalen, klart.

Ursprungligen av pesc:

Supersmidigt. När man tar på sig klockan autentiserar man. Antingen genom kod, eller smidigare genom att autentisera sin mobil genom fingeravtryck eller FaceId. Därefter är klockan autentiserad tills man tar av den.

Vid betalning, gör som Sir N sade. Telefonen måste inte finnas i närheten då man betalar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-24 11:23
Ursprungligen av DanneDJ:

Tack för svar!

Hur är det? Fungerar Apple Pay överallt där man kan ”blippa” kort?

https://www.99.se/forum/t/322390-apple-pay-ko...
https://www.99.se/forum/t/325268-apple-pay
https://www.99.se/forum/t/323163-sa-kommer-du...

Ursprungligen av DanneDJ:

Tack för svar!

Hur är det? Fungerar Apple Pay överallt där man kan ”blippa” kort?

Det beror lite på vilket kort som du har kopplat.

Mina Mastercard/Visa som jag har kopplade fungerar överallt där det går att blippa
Amex är mer kinikigt och fungerar (så här långt) bara på Ica och Icas apotek

Välkommen till gänget

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-24 11:28
Ursprungligen av DanneDJ:

Hur är det? Fungerar Apple Pay överallt där man kan ”blippa” kort?

Ja

Edit: ok, jag har bara Visa (via Nordea) i Apple Pay, har funkat överallt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-24 13:15

Ska vi verkligen ha ännu en tråd för detta? Vi har ju redan många som täcker alla skrymslen och vrår i ämnet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-24 13:18
Ursprungligen av zinned:

Ska vi verkligen ha ännu en tråd för detta? Vi har ju redan många som täcker alla skrymslen och vrår i ämnet.

Det är därför som jag bifogade 3st trådar här på 99.se som avhandlar ämnet. Dock har en tråd typ 1297st inlägg...

Tack!

Nu är jag nöjd! Blir att skaffa Klarnas kort!

Med vänlig hälsning,
Daniel

Ursprungligen av frazze:

Det är därför som jag bifogade 3st trådar här på 99.se som avhandlar ämnet. Dock har en tråd typ 1297st inlägg...

1
Bevaka tråden