Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music och playcount m.m.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag förstått det rätt, efter egna erfarenheter och lite läsande på nätet, så funkar inte playcount i Apple Music i mobila enheter så som man är van med från iTunes i datorn. Detta är ju väldigt irriterande då jag tycker att den playcount som finns i iTunes är mycket värdefull och användningsbar. Man kan skapa smarta spellistor och en massa annat praktiskt. Men detsamma verkar ju inte funka eller är väldigt begränsat i de mobila enheterna.

Det skulle man väl i o f sig kunna leva med bara play count hade funkat korrekt på de mobila enheterna och synkades korrekt mellan alla enheter och sitt Apple Music konto via sitt AppleID/iCloud. Men det verkar det ju inte heller göra, och det har tydligen varit så sen start av Apple Music, och Apple verkar inte ha nån vilja att fixa till detta så det funkar så bra som man är van med att Apples lösningar oftast gör. Drygt...

Har ni några tips på om det kan lösas, eller annat i ärendet?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-23 16:45

Har denna ibockad och det fungerar för mig.

Ursprungligen av Innis:

Har denna ibockad och det fungerar för mig.

Har det ibockat med, på alla mina enheter, och har alltid haft. Funkar ändå inte för mig, och söker man lite på nätet så verkar det vara ett rätt utbrett problem.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-23 22:15
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Har det ibockat med, på alla mina enheter, och har alltid haft. Funkar ändå inte för mig, och söker man lite på nätet så verkar det vara ett rätt utbrett problem.

Tråkigt att höra men för mig har det fungerat utan problem.

Ursprungligen av Innis:

Tråkigt att höra men för mig har det fungerat utan problem.

Har vad jag vet aldrig funkat som det ska för mig, t ex har min lista för mest spelade sett exakt lika ut länge nu fast jag nött många låtar så att de skulle ha klättrat på listan.

Samma sak med sist spelade, men den kanske är specifik för varje enhet och inte synkar till andra enheter så man på en enhet kan se vilken låt man lyssnade på sist på med annan enhet?

Ska ta och göra några tester där jag först noterar hur statistiken ser ut i datorn, hur många gånger en viss låt spelats etc, sen spela den låten på olika enheter och se hur det hanteras.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-24 11:59
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Har vad jag vet aldrig funkat som det ska för mig, t ex har min lista för mest spelade sett exakt lika ut länge nu fast jag nött många låtar så att de skulle ha klättrat på listan.

Samma sak med sist spelade, men den kanske är specifik för varje enhet och inte synkar till andra enheter så man på en enhet kan se vilken låt man lyssnade på sist på med annan enhet?

Ska ta och göra några tester där jag först noterar hur statistiken ser ut i datorn, hur många gånger en viss låt spelats etc, sen spela den låten på olika enheter och se hur det hanteras.

Nej den ska uppdateras oberoende vilken enhet du spelar på. Så länge man är inloggad med samma Apple-ID så fungerar det.

Ytterst märkligt för mig så uppdateras det inom några sekunder.

Så här ser det ut för mig i iTunes före och efter jag spelar en av låtarna jag spelat mest.

Spelar låten på min iPhone

Efter några sekunder har räknaren tickat på

1
Bevaka tråden