Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Apple Watch har dött

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Apple Watch (gen 2) har slutat att fungera helt.

I går kväll när jag kollade på klockan sa den att den var 100% laddad. Detta förvånade mig något eftersom jag inte laddat klockan på hela dagen. Men jag hade å andra sidan inte heller använt den alls, så jag tänkte inte så mycket på det.

Jag valde att inte ladda klockan under natten, utan la den bara på nattduksbordet.

Men på morgonen vägrade klockan att vakna till liv. Skärmen är svart och svarar inte på mina knapptryckningar. Jag har prövat att hålla in båda knapparna i 10 sekunder, för att försöka tvinga fram en omstart, utan framgång.

Det har dock hänt två gånger att Apple-loggan har dykt upp i ett par sekunder, för att sedan slockna igen.

Någon som har något förslag på hur jag kan få igång den?

Ladda och/eller återställ den. Om inte, skicka på service.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ladda och/eller återställ den. Om inte, skicka på service.

Har laddat klockan under natten, men ingen skillnad.

Hur återställer jag en klocka som inte svarar?

Ursprungligen av Zambal:

Har laddat klockan under natten, men ingen skillnad.

Hur återställer jag en klocka som inte svarar?

okej, då är det service.

Om nån undrar:

Ett par dagar efter att min klocka slutat fungera så såg jag att skärmen började öppna sig som en mussla. Det visade sig att batteriet hade svällt upp.

Jag kontaktade Apple, som vidarebefordrade mig till en återförsäljare. Klockan skickades till Holland där det konstaterades att det svällande batteriet inte berodde på yttre påverkan (och därmed inte mitt fel).

Så trots att klockan var över två år gammal fick jag en ny, helt utan kostnad. (c:

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-25 18:55
Ursprungligen av Zambal:

Om nån undrar:

Ett par dagar efter att min klocka slutat fungera så såg jag att skärmen började öppna sig som en mussla. Det visade sig att batteriet hade svällt upp.

Jag kontaktade Apple, som vidarebefordrade mig till en återförsäljare. Klockan skickades till Holland där det konstaterades att det svällande batteriet inte berodde på yttre påverkan (och därmed inte mitt fel).

Så trots att klockan var över två år gammal fick jag en ny, helt utan kostnad. (c:

Exakt samma sak hände med min Apple Watch när den var två år gammal (första generationen som släpptes 2015). Det fanns inga utbytesenheter kvar, så jag fick en uppgradering till Series 1 utan kostnad.

För mig fungerade dock klockan fortfarande när skärmen lossnade.

1
Bevaka tråden