Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung antyder vikbar Galaxy för februari-eventet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-14 15:56

Samsung har precis gått ut med ett pressmeddelande om att de hängt upp stora reklamskyltar i Paris där de på koreanska skriver "February twentieth" och "The future unfolds". Den sista meningen är ju en ganska stor antydan om att vi kommer få se deras vikbara Galaxy F-telefon under deras Galaxy Unpacked-event den 20 februari. Den kommer sannolikt inte lanseras då, men vi lär nog få se den och kanske till och med få lanseringslucka och prisbild.

Jag kommer vara på plats i London för det europeiska Galaxy Unpacked-eventet, så jag håller tummar och tår för att vi kommer få klämma och känna på telefonen då (om den visas upp det vill säga). Vad säger ni, är ni pepp på att få se mer om deras vikbara telefon?

Källa: Samsung Newsroom

  • Medlem
  • 2019-01-14 17:10

Jag är super pep ?
Varit en dröm med en vikbar enhet sedan länge
Vi får se om den lever upp till hypen

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-14 18:05
Ursprungligen av PaO:

Jag är super pep ?
Varit en dröm med en vikbar enhet sedan länge
Vi får se om den lever upp till hypen

Då hoppas jag för din skull att vi får möjlighet att klämma och känna på den på eventet För din del att du får hands on-intryck och för min del att jag får något att väga mot min egen skepsis mot formatet, åtminstone denna första generation. Hade varit superkul om det faktiskt visade sig vara nästa stora steg för branschen som vi inte vill vara utan när det väl anlänt!

Skriv upp mig som skeptisk när det gäller vikbart. På lång sikt absolut, och vi måste ju börja nånstans. Men de första generationer som kommer det här året lär bli dyra, opraktiska och sälja minimalt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-16 10:27

I ett nytt blogginlägg lyfter Hark-sang Kim, vide-vd för Samsungs visuella forskningsavdelning, fram vikbara skärmar som nästa stora steg. Det verkar onekligen som att Samsung i alla fall tror stenhårt på vikbara skärmar. Det ska bli väldigt intressant att se om det bara blir Samsung som satsar hårt i långa loppet, och hur bra det går, eller om hela Android-marknaden satsar stenhårt och det faktiskt blir nästa steg för branschen. Har väldigt svårt att se att Apple skulle hoppa på den här trenden dock.

Källa: Samsung

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-01-16 12:06

Det tror jag Apple kommer att göra, om några år när marknaden/tekniken är mogen.

  • Medlem
  • 2019-01-16 12:31
Ursprungligen av kenjon:

Det tror jag Apple kommer att göra, om några år när marknaden/tekniken är mogen.

Apple wraparound, patent från 2013
https://bgr.com/2013/03/29/apple-iphone-paten...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-16 12:50
Ursprungligen av kenjon:

Det tror jag Apple kommer att göra, om några år när marknaden/tekniken är mogen.

Ursprungligen av PaO:

Apple wraparound, patent från 2013
https://bgr.com/2013/03/29/apple-iphone-paten...

Att Apple har patenterat något betyder ju inte att de kommer göra något med det, företag patenterar allt möjligt de kanske skulle vara intresserade av att göra i framtiden, bara för att skydda den egna lösningen. Med det sagt är det väl absolut möjligt att Apple satsar på vikbara telefoner, känns inte riktigt som en Apple-grej för mig bara, men om det blir tillräckligt stort för branschen kommer även de hoppa på tåget. De tenderar ju att inte vara först med tekniken, men när de väl ger sig in i leken gör de det på ett snyggare och smidigare sätt än konkurrenterna.

1
Bevaka tråden