Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama Netflix iPad till Apple tv

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det komma runt de spärrar som gör att man inte kan streama Netflix från iPad via Apple TV till Tv,n?? Läste att Lightning till HDMI adapter inte fungerar till betaltjänster för de är krypterade.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-03 21:33

Varför skulle man vilja streama Netflix till en Apple TV från en ipad? Finns ju redan app?

Ja men bara ”svenska” Netflix

Ursprungligen av Json_81:

Varför skulle man vilja streama Netflix till en Apple TV från en ipad? Finns ju redan app?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-03 22:47

Lägg in din VPN på din router istället då?

Det vore en önskedröm ? men det verkar vara komplicerat

Ursprungligen av Json_81:

Lägg in din VPN på din router istället då?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-04 07:14
Ursprungligen av Mac Jonson:

Det vore en önskedröm ? men det verkar vara komplicerat

Vad är det för router och vilken vpn?

Netgear nighthawk och nord VPN

Ursprungligen av Json_81:

Vad är det för router och vilken vpn?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-04 14:00

Verkar som du behöver lägga in dd-wrt om du vill använda den för vpn.
Det är inte jättesvårt, finns bra guider.

Jaha dd-wrt ?

Ursprungligen av Json_81:

Verkar som du behöver lägga in dd-wrt om du vill använda den för vpn.
Det är inte jättesvårt, finns bra guider.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-04 21:30
Ursprungligen av Mac Jonson:

Jaha dd-wrt ?

https://dd-wrt.com/

Alternativ mjukvara i routern, ger mycket extra funktioner.

Låter lätt, men blir lite nervös när bag läser att man får kasta routern om man inte gör rätt på första försöket

Ursprungligen av Json_81:

https://dd-wrt.com/

Alternativ mjukvara i routern, ger mycket extra funktioner.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-05 09:15
Ursprungligen av Mac Jonson:

Låter lätt, men blir lite nervös när bag läser att man får kasta routern om man inte gör rätt på första försöket

Jag har gjort det några gånger, aldrig varit problem.
Inte med just den routern du har förstås.

Ett alternativ är att köpa en mer kompetent router, eller se om du kan få till anslutningen via en dator.

Eller så köper du en Chromecast och kommer runt problemet på så sätt. Tror det är den lättaste och billigaste lösningen faktiskt. Jag använder själv CC Ultra, 4K upplösning och inte tillstymmelse till lagg.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-06 07:19
Ursprungligen av MrQuattro:

Eller så köper du en Chromecast och kommer runt problemet på så sätt. Tror det är den lättaste och billigaste lösningen faktiskt. Jag använder själv CC Ultra, 4K upplösning och inte tillstymmelse till lagg.

Vilket problem? Har du ens läst tråden så du vet vad det är han är ute efter?

Ursprungligen av Innis:

Vilket problem? Har du ens läst tråden så du vet vad det är han är ute efter?

Ja, men du verkar inte ha gjort det.
Han vill streama netflix över VPN som han har i paddan för att få tillgång till utlänskt utbud. Fungerar inte att AirPlaya det från paddan till TVn. För mig funkar det hur bra som helst att Chromecasta.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-06 09:20
Ursprungligen av MrQuattro:

Ja, men du verkar inte ha gjort det.
Han vill streama netflix över VPN som han har i paddan för att få tillgång till utlänskt utbud. Fungerar inte att AirPlaya det från paddan till TVn. För mig funkar det hur bra som helst att Chromecasta.

Problemet är inte lagg som du beskriver. Chromecast är inte lösningen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-12-06 11:49
Ursprungligen av Innis:

Problemet är inte lagg som du beskriver. Chromecast är inte lösningen.

Det kan väl vara protokollet som hindrar att man streamar signalen vidare? Att då Airplay inte fungerar medan Chromecast kanske gör det.

Det stämmer det du beskriver, streamar du utländsk Netflix över chromecast?
vill inte köpa en om det inte fungerar

Ursprungligen av MrQuattro:

Ja, men du verkar inte ha gjort det.
Han vill streama netflix över VPN som han har i paddan för att få tillgång till utlänskt utbud. Fungerar inte att AirPlaya det från paddan till TVn. För mig funkar det hur bra som helst att Chromecasta.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Det stämmer det du beskriver, streamar du utländsk Netflix över chromecast?
vill inte köpa en om det inte fungerar

Nja, inte för tillfället. Har gjort det tidigare för nåt år sen eller så. Men funkar det på paddan, ser jag ingen anledning till att det inte skulle fungera på CC. Har inte tillgång till nån stabil US VPN just nu, så kan inte riktigt testa heller. Du har ingen bekant som äger en CC som du skulle kunna låna och testa med? Det behöver ju inte vara en ultra, funkar det med någon version av cc så bör det rimligtvis funka med alla versioner. Om du nu köper en CC, tänk på att enbart Ultra stödjer 4K, vanlig CC stödjer enbart 1080p.

Kan meddela att det inte fungerar men chrome cast lite äldre modell i alla fall. (Typ USB sticka) man får upp en meddelande att titeln inte kan spelas upp just nu
Frågan är om man kan dra en Hdmi från Mac minin till tvn och anvä da tv’n som skärm??

Ursprungligen av MrQuattro:

Nja, inte för tillfället. Har gjort det tidigare för nåt år sen eller så. Men funkar det på paddan, ser jag ingen anledning till att det inte skulle fungera på CC. Har inte tillgång till nån stabil US VPN just nu, så kan inte riktigt testa heller. Du har ingen bekant som äger en CC som du skulle kunna låna och testa med? Det behöver ju inte vara en ultra, funkar det med någon version av cc så bör det rimligtvis funka med alla versioner. Om du nu köper en CC, tänk på att enbart Ultra stödjer 4K, vanlig CC stödjer enbart 1080p.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-08 17:04

Ja, det ska fungera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-09 14:22

Så har jag kört sedan Macmini med inbyggd DVDspelare. Är min primära dator
Först via 44", senare 55" och nu 65".

1
Bevaka tråden