Apple support hör inte av sig(ApplePay)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-31 11:08

Har ju fått problem med kontakten mellan telefon och betalterminaler när jag ska betala med ApplePay. Har AppleCare+. Ringde och pratade med supporten. De skulle återkomma under fredagen den 26/10. Nu är det den 31/10 och inte har de återkommit. Jag mejlade i går morse. Nu har jag mejlat igen.

Det här tycker jag är riktigt dåligt i alla sammanhang. Och när man betalar för AppleCare+ tycker jag det vore självklart att se till att Supporten fungerar.

Håller med. Ring igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-31 12:39
Ursprungligen av barbapappa_86:

Håller med. Ring igen

Ringde och då frågade de om ett nummer som inte gick att knappa in. Fick öppna ett nytt ärende. Då seniorsupporten hade ärende fick de koppla ihop mig med dem. Då vaknar seniorsupporten och hör av sig via mejl på mitt gamla nummer. Så helt plötsligt hade jag två kanaler till seniorsupporten öppna...

Nu försöker jag ta mig igenom åtgärderna: https://www.99.se/forum/p/2354059

Ursprungligen av xms67:

Ringde och då frågade de om ett nummer som inte gick att knappa in. Fick öppna ett nytt ärende. Då seniorsupporten hade ärende fick de koppla ihop mig med dem. Då vaknar seniorsupporten och hör av sig via mejl på mitt gamla nummer. Så helt plötsligt hade jag två kanaler till seniorsupporten öppna...

Nu försöker jag ta mig igenom åtgärderna: https://www.99.se/forum/p/2354059

Varför håller du dig inte till en tråd? Blir bara rörigt.

https://support.apple.com/sv-se/HT201252

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-31 12:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför håller du dig inte till en tråd? Blir bara rörigt.

https://support.apple.com/sv-se/HT201252

Inser det, men rubrikerna brukar styra vilka som läser. I detta fall borde jag kanske kört i samma. Tack för länken. Men kolla otydligheten:

1. Öppna iTunes på din Mac eller pc. Om du inte kan komma åt en dator och enheten fortfarande fungerar kan du radera och återskapa enheten utan en dator.
2. Anslut din iPhone, iPad eller iPod till datorn med en kabel som följde med enheten.
3. Följ anvisningarna på skärmen om ett meddelande ber dig ange enhetens lösenkod eller om Vill du lita på den här datorn visas. Få hjälp om du har glömt lösenkoden.
4. Välj din iPhone, iPad eller iPod när den visas i iTunes. Lär dig vad du ska göra med en enhet som inte svarar eller startar. Eller få hjälp om enheten inte visas i iTunes.

2. Den kabeln fungerar inte på min MBP
3. Sägs inte om man ska lite på eller om det fungerar om man väljer lita ej på.
Jag valde lita ej på. Frågan är om det fungerade då?

Ursprungligen av xms67:

Inser det, men rubrikerna brukar styra vilka som läser. I detta fall borde jag kanske kört i samma. Tack för länken. Men kolla otydligheten:

1. Öppna iTunes på din Mac eller pc. Om du inte kan komma åt en dator och enheten fortfarande fungerar kan du radera och återskapa enheten utan en dator.
2. Anslut din iPhone, iPad eller iPod till datorn med en kabel som följde med enheten.
3. Följ anvisningarna på skärmen om ett meddelande ber dig ange enhetens lösenkod eller om Vill du lita på den här datorn visas. Få hjälp om du har glömt lösenkoden.
4. Välj din iPhone, iPad eller iPod när den visas i iTunes. Lär dig vad du ska göra med en enhet som inte svarar eller startar. Eller få hjälp om enheten inte visas i iTunes.

2. Den kabeln fungerar inte på min MBP
3. Sägs inte om man ska lite på eller om det fungerar om man väljer lita ej på.
Jag valde lita ej på. Frågan är om det fungerade då?

Ser du att enheten dyker upp i iTunes, samt att du kan klicka på knappen återställ så finns det väl inga frågetecken? Vart tar det stopp? Se även https://www.99.se/forum/p/2354070

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-31 15:50

Självklart ska du välja Lita på!

Ursprungligen av xms67:

...Jag valde lita ej på. Frågan är om det fungerade då?

Nej, det gör det inte. Om du väljer "lite ej på" så blir datorn i princip bara som en laddare till telefonen - ingen datakommunikation överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-31 18:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ser du att enheten dyker upp i iTunes, samt att du kan klicka på knappen återställ så finns det väl inga frågetecken? Vart tar det stopp? Se även https://www.99.se/forum/p/2354070

Det tog aldrig stopp. Men det fanns inte heller någon minsta indikation på att något hände. Men felet med ApplePAy verkar åtgärdat så det fungerade.

Ursprungligen av kenjon:

Självklart ska du välja Lita på!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det gör det inte. Om du väljer "lite ej på" så blir datorn i princip bara som en laddare till telefonen - ingen datakommunikation överhuvudtaget.

Måsta få fråga varför denna säkerhetsfunktion finns om man ska ta så lätt på den? En kompis till sonen vars familj jag knappt känner. Lite på den datorn..? Dessutom verkar det ha fungerat då ApplePay nu fungerar, trots att jag valde lita ej på. Lite märkligt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-11-01 19:16
Ursprungligen av xms67:

Det tog aldrig stopp. Men det fanns inte heller någon minsta indikation på att något hände. Men felet med ApplePAy verkar åtgärdat så det fungerade.
Måsta få fråga varför denna säkerhetsfunktion finns om man ska ta så lätt på den? En kompis till sonen vars familj jag knappt känner. Lite på den datorn..? Dessutom verkar det ha fungerat då ApplePay nu fungerar, trots att jag valde lita ej på. Lite märkligt.

Fick du rätt på bekymmert med Apple pay? I såfall hur löste du det?

Jag återställde min men det hjälpte inte...

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE