Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål till Apple inför kommande OS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-10-24 20:11

(Jag letade men hittade ingen tråd om detta.)

Här tänkte jag vi kunde sammanfatta våra önskemål för kommande macOS.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-10-24 20:11

Mitt första önskemål:

Låt MIG bestämma hur stort ett fönster ska vara.

Denna issue var en sak jag tidigare garvade åt då jag såg PC-vänner scrolla genom listor som visade tre alternativ (av kanske 100) i taget trots att skärmen tillät så mycket mer. Idag är macOS i vissa fall på samma nivå som Microsoft.

Exempel: se Time Machine under Systeminställningar. Har du fler än en TM-hårddisk måste du börja scrolla i ett litet jämrans fönster - istället för att förstora hela fönstret och då visa allt. (Jag har sex st)

Efter att Jobs försvann har sådana här små saker blivit surdegar som som stört mig otroligt. Skivverktyg.app började suga getpung för många år sedan då fönsterstorleken bara tillät så många skivor som Apple tyckte var lämpligt att visa på en gång. Fr.o.m. Mojave verkar det fungera som det en gång var tänkt. Äntligen!

Vänligen implementera detta även på Time Machine i Systeminställningar och andra ställen per default.

Ursprungligen av filuren:

Mitt första önskemål:

Låt MIG bestämma hur stort ett fönster ska vara..

Håller med. Stör mig oerhört mycket på att fönster per default är gjorda för typ 9”-skärmar.
Framförallt inställnings-fönstret i Mail - katastrof.

Ursprungligen av carlsson:

Håller med. Stör mig oerhört mycket på att fönster per default är gjorda för typ 9”-skärmar.
Framförallt inställnings-fönstret i Mail - katastrof.

Stör mig på att:

Att tex i iTunes, MAS etc inte går att storleksförändra eller zooma in i... inte alla har en tonårings falkögon för att läsa den väl småttiga texten på dessa mfl.

Att det inte går att märka och kopiera text på många av deras appar och hemsida.

1
Bevaka tråden