Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa ljusinställning eller plocka bort från kontrollcenter?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en smärtsam känsla över vad svaret kommer att bli, men jag drar det här iallafall. Det är så att jag har stängt av automatisk ljusstyrka och satt en nivå jag trivs med. Dock har jag en tendens med mina prinskorvsfingrar att komma åt ljusreglaget i kontrollcentret när man drar nerifrån upp på skärmen.

Går det att plocka bort ljusreglaget, eller att låsa ljusnivån på något sätt för att undvika att man av misstag ändrar ljusnivån? Detta gäller då en iPhone 8+med iOS 12.

Ursprungligen av BurningMan:

Hej!

Jag har en smärtsam känsla över vad svaret kommer att bli, men jag drar det här iallafall. Det är så att jag har stängt av automatisk ljusstyrka och satt en nivå jag trivs med. Dock har jag en tendens med mina prinskorvsfingrar att komma åt ljusreglaget i kontrollcentret när man drar nerifrån upp på skärmen.

Går det att plocka bort ljusreglaget, eller att låsa ljusnivån på något sätt för att undvika att man av misstag ändrar ljusnivån? Detta gäller då en iPhone 8+med iOS 12.

Din känsla är tyvärr rätt såvitt jag vet, det går inte att ta bort inställningarna för ljusstyrka från Kontrollcenter. :/

Men hjärtligt välkommen till forumet @BurningMan !

Ursprungligen av jakobnilsson:

Din känsla är tyvärr rätt såvitt jag vet, det går inte att ta bort inställningarna för ljusstyrka från Kontrollcenter. :/

Ja någon gång ska det väl hända att man har rätt. Synd bara, för det är en av väldigt få saker jag har att gnälla över

Ursprungligen av jakobnilsson:

Men hjärtligt välkommen till forumet @BurningMan !

Tack!

1
Bevaka tråden