Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Chromecast såldes för tidigt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En Reddit-användare lyckades köpa Googles nya generation Chromecast innan den officiellt lanserats i sin lokala Best Buy-butik. Nu har nog allt från Googles kommande event läckt ut på förhand.

Läs hela artikeln här

Med det sagt så vet vi alltså inte vad den nya versionen innebär tills den visas officiellt?

Ursprungligen av rizefall:

Med det sagt så vet vi alltså inte vad den nya versionen innebär tills den visas officiellt?

Men nu vet vi hur den ser ut!

Ursprungligen av rizefall:

Med det sagt så vet vi alltså inte vad den nya versionen innebär tills den visas officiellt?

Den nya har stöd för Bluetooth och BLE som tidigare versioner inte har, och enligt dokumentationen till FCC har Wifi-stödet förbättrats (både 2,5 GHz och 5 GHz). En del spekulerar i att Bluetooth-stödet kan innebära att vi får se tillbehör som fjärrkontroller eller spelkontroller.

Fjärrkontroll?!? Superbra i så fall.

Ursprungligen av Zeugma:

Fjärrkontroll?!? Superbra i så fall.

Skulle i alla fall göra mig mer intresserad av Chromecast. Älskar Apple TV just för att det är så lätt att sköta separat. Måste inte in i mobilen och fixa.

Ursprungligen av Ida Blix:

Skulle i alla fall göra mig mer intresserad av Chromecast. Älskar Apple TV just för att det är så lätt att sköta separat. Måste inte in i mobilen och fixa.

Intressant att du säger det då jag faktiskt föredrar och rakt av älskar att man kan göra allt i mobilen. Köpte nyligen en TV som man kan koppla upp till internet och köra Netflix därifrån, fjärrkontrollen har även en Netflix knapp. Men det var ju så otroligt segt att klicka runt i menyer gentemot att bara snabbt fippla runt på min lur.

Inte testat Apple-TV (eller Apple överhuvudtaget typ) så jag kan inte säga mycket om det tyvärr.

Ursprungligen av Ida Blix:

Skulle i alla fall göra mig mer intresserad av Chromecast. Älskar Apple TV just för att det är så lätt att sköta separat. Måste inte in i mobilen och fixa.

Precis! Samma här!

1
Bevaka tråden