Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket kan du om udda mobiler?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje torsdag testar vi era kunskaper om stort och smått inom tekniksfären, och den här veckan handlar det om riktigt märkliga mobiler. Lyckas du få tio rätt?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-27 15:05

Tjoho, 8/10. Fler rätt än vad jag brukar få!

7/10.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-09-27 15:16

5/10, innan jag tog quizet gissade jag 1-3 rätt så det gick bättre än förväntat.

3/10 varav två rätt bara var gissningar bara första frågan ja kunde. Kanske hade gått bättre om jag tog mer tid och fundera.

10/10 korrekta svar!

  • Medlem
  • 2018-09-27 17:02

Attans...

2 fel ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-27 17:12

7/10

8 av 10!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-27 18:41

6 av 10, flera gissningar..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-27 20:18

8/10

Ursprungligen av TheiPad:

10/10 korrekta svar!

Det var som tusan! Du brukar få alla rätt! Imponerande!

4/10, varav fyra korrekta gissningar.

Ursprungligen av Zeugma:

Det var som tusan! Du brukar få alla rätt! Imponerande!

Man har ju lite koll på tekniken. ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-27 22:24

8/10 – och jag gissade på alla. Dags att skrapa en Trisslott också, tror jag.

10/10 ?
Det var mycket roligare att surfa in förr på alla spännande variationer som fanns på Telia, tele2 och Vodafone.
Men på den tiden var mobiler för dyrt för mig, inga direkta subventioner då inte.
6000-7000 för den finaste Nokian och ett abonnemang som kosta en njure om du fick för dig att ringa för mycket innan 18.00...

Ägde en Sharp GX10i i lumpen som jag ringde hem lite för mycket till tjejen på, det åt upp hela månadsersättningen...

Det som lockade med den var 65k färger i displayen, 0.1mp kamera men nu när jag ser vad den kostade så känns det helt sjukt.
5500:- år 2003...

8/10 Korrekta svar!
Grattis – bra jobbat! Du är något av en mobilguru, och har troligtvis en egen samling där hemma med udda mobiler från alla år.

6/10 inte illa med tanke på jag inte surfade på den tiden.....

Ursprungligen av keptang:

8/10 Korrekta svar!
Grattis – bra jobbat! Du är något av en mobilguru, och har troligtvis en egen samling där hemma med udda mobiler från alla år.

Jag blev nyfiken, har du en samling med mobiler där hemma? Känns som att du flitigt provar modeller?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag blev nyfiken, har du en samling med mobiler där hemma? Känns som att du flitigt provar modeller?

Nä, bara 3st just nu. Gör mig av med lurarna rätt snabbt för det mesta. ?

Ursprungligen av keptang:

Nä, bara 3st just nu. Gör mig av med lurarna rätt snabbt för det mesta. ?

Gott så. Bättre för miljön och så vidare. Jag försöker sluta samla på saker av nostalgi-skäl.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-09-29 20:13

7 rätt

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-29 20:30
Ursprungligen av keptang:

Nä, bara 3st just nu. Gör mig av med lurarna rätt snabbt för det mesta. ?

Jag har ett helt skåp för gamla nallar.

Av någon anledning tror jag att någon framöver kommer betala feta stålar för en Motorola 3200 (hundben) i fint skick med originalkartong.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-10-03 14:39
Ursprungligen av Mackan1984:

Ägde en Sharp GX10i i lumpen som jag ringde hem lite för mycket till tjejen på, det åt upp hela månadsersättningen...

Det kan ju inte ha tagit jättelång tid. Nu minns jag inte hur det var i början av 2000-talet men när jag gjorde lumpen några år tidigare så var dagersättningen 40 spänn och det kostade 6 kr/minut att ringa på vardagar före 18 och 2 kr på helger och kvällar.

Man fick alltså som allra mest 20 minuters samtal för sin dagersättning.

Ursprungligen av jonasn:

Det kan ju inte ha tagit jättelång tid. Nu minns jag inte hur det var i början av 2000-talet men när jag gjorde lumpen några år tidigare så var dagersättningen 40 spänn och det kostade 6 kr/minut att ringa på vardagar före 18 och 2 kr på helger och kvällar.

Man fick alltså som allra mest 20 minuters samtal för sin dagersättning.

66kr om dagen hade jag vill jag minnas ?
Men du har rätt, det var lätt att ringa upp.

Har jag missat denna veckas quiz? ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-05 23:56
Ursprungligen av Zeugma:

Har jag missat denna veckas quiz? ?

Nej, men du saknar den

Ursprungligen av IngoX:

Nej, men du saknar den

Ja!

1
Bevaka tråden