Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver US Paypal eller kreditkort

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nånn som vet hur jag kan få tag i ett US Paypal eller US kreditkort, eller vet nånn bra tjänst?
Behöver göra ett köp hos Nintendo US.

Göra en lång historia kort, för länge sedan skaffade jag ett amerikanskt Nintendo konto då spelen blev billigare. Om jag nu vill köpa ett Online Familjekonto i deras ebutik behöver jag ett amerikanskt Paypal eller kreditkort. Finns bara dessa alternativ, är ett sätt att visa att man är över 18år.

Gör jag om mitt konto till EU losar jag alla insatta pengar.

Ingen som bor i US och vill tjäna en hacka?

Ursprungligen av keptang:

Nice, tack!

Köpte 100 dollar kreditkortet ovan, gick bra. Lite omständig bara, fick fota mitt körkort och ta en selfie när jag håller i körkortet, sen tog det en stund innan de mailade mitt kort.

Kortet måste aktiveras innan det går att använda, man behöver välja postnummer (zip). Här är det smart att välja en stat som inte har någon skatt på digitala köp, tex 97330 – Corvallis, Oregon

Beställde även hårdvara från Nintendo till min us adress hos myus.com . Deras zip ger skattefritt på hårdvara, fungerar dock inte på kreditkortet ovan.

Intressant att det gick i alla fall, det kan vara bra att veta! Hur mycket billigare blir det egentligen? Bara momsfritt?

Ursprungligen av Aukerlund:

Intressant att det gick i alla fall, det kan vara bra att veta! Hur mycket billigare blir det egentligen? Bara momsfritt?

Tveksamt om det blir billigare, jag slipper amerikansk skatt fast åker på svensk moms och tull, samt frakten hit.

Fast vissa varor går inte att köpa i Sverige, då kan det vara intressant.

Edit: På digitala köp sparar jag en slant, googla och jämnför priser på just det spelet du vill ha.

Tips, om man bara vill på ett amerikanskt reggat Nintendo Swich köpa spel och enstaka månader på Nintendo Online fungerar det med ett svenskt kredit/bankkort, om ni har ett Wii U eller 3DS.

På dessa gamla enheter fungerar svenska kort och kontot går att koppla ihop med kontot på Nintendo Switch. Ladda alltså in pengar på ett Wii U och dessa blir tillgängliga på Nintendo Switch.

Vissa köp som Nintendo Online familjekonto kräver ett amerikanskt kort för att verifiera att du är över 18 år.

Du kan alltså ladda in pengar på Wii U, se dessa på Nintendo Swich och verifiera din ålder med ett amerikanskt kort fast betala med redan insatta pengar från Wii U.

Hoppas nånn hängde med.

Är de okej o använda sånt kort tex för U.S. Apple store?

Ursprungligen av ibeardtech:

Är de okej o använda sånt kort tex för U.S. Apple store?

Ja, om du kan ange din amerikanska adress. Du kan få en via myus.com.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-28 22:30

Sales taxes in the United States
https://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_...

Citat:

Since January 2017, 5 states (Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire and Oregon) do not levy a statewide sales tax,[1] while California has the highest state sales tax with a base rate of 7.25%. (The territory of Puerto Rico has a higher 10.5% value added tax since April 2016).[2][3] In some states such as California, counties and cities impose additional sales taxes, and total sales taxes can be over 11%.

Taxation of digital goods - dvs. digitala filer
North Dakota, ser mycket bra ut
https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_of_dig...

1
Bevaka tråden