Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panik, iMac PRO bara startar om

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ljung
  • 2018-09-05 18:51

Min iMac startade om mitt i arbetet och nu gör den inget annat, bara startar om, kommer inte ens till inloggningen. Bara denna bilden??

Har dragit ur ström mm
Har provat med säker start (shift tangenten)
Den reagerar inte på nått.

Apple loggan kommer upp, den laddar en stund sen den bifogade bilden.

(Lagom kul mitt i bokslutsarbetet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-05 19:18

Googla: mac boot loop

Har du startar upp i Recovery mode och försökt att reparera startskivan?

Håll ner CMD+R under uppstart.
Välj Skivverktyg i fönstret som dyker upp.

Hade samma krux på iMac Pro - fick en ny - samma sak. För mig är det nu inga problem då det upphör om man tar bort automatisk vila - min iMacPro står på 24/7 (alla mina jobb-Macar står på 24/7 - stängs av bara över semestern :-). Har bara skärmvila...skärmen släcks...inget grafiskt trams.
Googlar du så verkar detta problem vara mycket omfattande bland iMac Pro's (kanske alla?). Många - inklusive mig - lutar starkt åt att det är ett mjukvaruproblem och förväntar oss att Apple fixar detta med en OS-update. iMac Pro's är en helt ny produkt - ny design och hårdvara (t.ex. en extra autonom processor för säkerhet/kryptering) - barnsjukdomar är helt logiskt och normalt. Man tar alltid en chans när man kastar sig över nya produkter. Jag tror dock att allt kommer att lösas via OS-updates (t.ex. att "Visa info" på startdisk säger att den är krypterad fast den inte alls är krypterad, etc, etc)

Ursprungligen av Demiurgen:

iMac Pro's är en helt ny produkt - ny design och hårdvara (t.ex. en extra autonom processor för säkerhet/kryptering) - barnsjukdomar är helt logiskt och normalt. Man tar alltid en chans när man kastar sig över nya produkter. Jag tror dock att allt kommer att lösas via OS-updates (t.ex. att "Visa info" på startdisk säger att den är krypterad fast den inte alls är krypterad, etc, etc)

Ny och ny, borde inte Apple kunnat lösa detta på 9 månader?
Katastrofalt.

1
Bevaka tråden