Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteridöd MacBook 2009

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så dog batteriet i detta gamla tröskverk... Men varför går inte burken igång på bara ström från laddaren? Den den lilla lampan på laddkontakten lyser, men inget händer. Vad göra? Batteriet ska bytas då det är en hyresmaskin, men jag skulle behöva få igång maskinen under tiden. Några magiska knapptryck?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2018-09-01 15:25
Ursprungligen av monkyman:

Så dog batteriet i detta gamla tröskverk... Men varför går inte burken igång på bara ström från laddaren? Den den lilla lampan på laddkontakten lyser, men inget händer. Vad göra? Batteriet ska bytas då det är en hyresmaskin, men jag skulle behöva få igång maskinen under tiden. Några magiska knapptryck?

Har du testat att ta ur batteriet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-02 22:01

Batteriet måste väl sitta kvar för att datorn ska starta med strömkabel? Det är min erfarenhet med de bärbara med dött batteri som jag bekantat mig med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-03 08:28

Inte på plastUnibody i alla fall.

Tydligen är det så att ju nyare dator desto högre krav på batteriet även med strömadapter ikopplad. Min MBP 2011 fick allt sämre batteri men var ingalunda helt dött. Efter ytterligare degradering (kan inte svara på exakt hur många % av ursprunglig kapacitet, men det var inte noll). så vägrade datorn starta öht.

1
Bevaka tråden