Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video importerad till "Bilder" synkas inte till icloud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-01 00:32

Efter en resa där jag använt min Sony RX100-kamera importerade jag materialet‚ bilder och några .MTS-filmer till Bilder-appen på min Mac (OS X 10.13.6).
På macen i Bilder-appen kan jag titta på bilderna och filmerna.
Kollar jag i Bilder på info på varje video står det .MTS samt H264.

Med vanlig iCloud-synkning kan jag på min iPhone X och iPad Pro se bilderna men vad gäller videofilmerna syns bara en stillbild motsvarande första bildrutan. Det finns ingen video att spela upp.

Varför synkar den inte filmerna? Vad kan jag göra?

Ursprungligen av RobertK:

Efter en resa där jag använt min Sony RX100-kamera importerade jag materialet‚ bilder och några .MTS-filmer till Bilder-appen på min Mac (OS X 10.13.6).
På macen i Bilder-appen kan jag titta på bilderna och filmerna.
Kollar jag i Bilder på info på varje video står det .MTS samt H264.

Med vanlig iCloud-synkning kan jag på min iPhone X och iPad Pro se bilderna men vad gäller videofilmerna syns bara en stillbild motsvarande första bildrutan. Det finns ingen video att spela upp.

Varför synkar den inte filmerna? Vad kan jag göra?

Du kanske behöver konvertera först?
http://sv.wondershare.com/avchd/free-mts-conv...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-09-03 07:35

AVCHD är ingen format som Bilder kan läsa. Du får aningen konvertera dom eller så ställer du in i kameran att det ska vara ett filformat som Bilder klarar av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-03 12:09
Ursprungligen av Innis:

AVCHD är ingen format som Bilder kan läsa. Du får aningen konvertera dom eller så ställer du in i kameran att det ska vara ett filformat som Bilder klarar av.

Bilder på Mac:en kan spela upp videon.

Jag kan konvertera men känns synd med jobbet, borde funka ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-03 22:44
Ursprungligen av calinou:

Du kanske behöver konvertera först?
http://sv.wondershare.com/avchd/free-mts-conv...

Wondershare: gratisversionen var mkt begränsad i inställningar.
MPEG streamclip: kunde inte läsa in MTS-filer.

Tog istället in klippen i FCPX och exporterade varje fil för sig till .mov i H264-format.

Importerade i Bilder. Var sen tvungen att manuellt ändra datum&tid på alla filer.
Efter icloud-synk funkade det också på mina ios-enheter.

------
Synd att bara Mac:ens Bilder-program kan läsa MTS-filer. Det är ett riktigt stort merarbete att gå omvägen ovan fil för fil.

1
Bevaka tråden