Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cmd F3 med Touch Bar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har idag en MacBook Pro 2015 men jag funderar nu på att uppdatera till en ny MacBook Pro med Touch Bar, jag har dock efter test i butik börjat oroa mig för funktionen "Cmd + F3" dvs visa skrivbordet. Jag använder funktionen jätteofta för att komma åt skrivbordet snabbt (oavsett vilket program jag är i) och vill absolut inte ha det krångligare.
Hur gör ni som redan har Mac med Touch Bar?

Jag har extremt många kortkommandon programmerade på mina Funktionstangenter, så det första jag gjorde var att ändra standardfunktionen.
Systeminställningar > Tangentbord > "Touch Bar visar"

Här kan du ändra hur du vill att Touch Bar ska agera, se bilaga hur jag har det inställt.

Det är lite tråkigt att inte se programreglagen som standard, men jag sparar så sjukt mycket tid på mina kortkommandon att jag inte har någon chans i världen att ändra detta beteende...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-14 13:24

Går inte det att göra med en gest på trackpad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-15 07:10
Ursprungligen av frazze:

Går inte det att göra med en gest på trackpad?

Jag använder aktivt hörn för att visa skrivbordet, smidigt med musen.

Ursprungligen av IngoX:

Jag använder aktivt hörn för att visa skrivbordet, smidigt med musen.

Håller med, mycket smidigare och snabbare än att trycka på en viss knapp och fungerar alltid i alla läge.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-15 12:37
Ursprungligen av frazze:

Går inte det att göra med en gest på trackpad?

Jo det går det, använder trackpad hellre än mus då det mesta blir så mycket bättre. Det är en enkel sak att visa skrivbordet eller launchpad gesterna är de samma men omvända.

https://support.apple.com/en-us/HT204895

1
Bevaka tråden